Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Firar exakt 6 mÄnader med min Grand Seiko SBGX063.
Köpt hos AD i Sthlm. Ja, jag slog in den i ett paket till mig sjÀlv ocksÄ, faktiskt.
Verkligen en speciell klocka för mig. Det förvÄnar mig sjÀlv hur otroligt mycket jag uppskattar detta ur, 6 mÄnader senare. Den Àr extremt diskret, vacker i alla ljus, och under lupp, och den gÄr sÄ exakt sÄ man blir galen!
Alla andra klockor jag har Àr pÄ fritiden. Men den jag litar pÄ i alla lÀgen, hela tiden Àr min extremt fina Grand Seiko.
MĂ€sterverk!!
Det vet nog bara SEIKO men den börjar bli slutsÄld och modellskifte sker bland andra modeller sÄ det Àr troligt.
Kunglig order!Lika bra och bunkra
![]()
HĂ€rmis.Lika bra och bunkra
![]()
HĂ€rmis.
Kan knappt bÀrga mig för ersÀttaren. Ingen som hittat fler bilder pÄ den?
Ja den dÀr kommer bli moddad rÀtt friskt. Ska försöka hitta en variant jag trivs med utan att behöva byta ngt.![]()
Om nu nÄgon glömt...
Kanonfin klocka, stabil och pÄlitlig. Samma verk som i klassiska skx007/009(har jag för mig)Hej hej,
Jag undrar om nÄgon har en Seiko SNZF17/15K1 och vad ni tycker om den klockan?
Very nice. Undrar dock om kronan bÀr sÄ vÀrst skönt pÄ handleden...Det hÀr gillar jag skarpt. SNE107 med murphy bezel...
![]()
Bild lÄnad frÄn den hÀr trÄden dÀr du kan lÀsa mer:
http://forums.watchuseek.com/f21/sne109-bezel-swap-pics-2428905.html
Jag hade en SNE109 för nÄt Är sedan. Inga problem alls med kronan. Det var dock tvÄ saker jag inte tyckte var helt bra med den klockan.Very nice. Undrar dock om kronan bÀr sÄ vÀrst skönt pÄ handleden...
PĂ„minner lite om Nessies pucklar....Ă lning medelst hasning...
![]()
Planen Àr sÄklart att slippa modda, börjar bli för gammal för sÄnt. Man kan ju alltid köpa 2st, en som man sÀtter i en skx171-tavla och Yobokies nya "GS-visare", samt en som man behÄller som den Àr.Ja den dÀr kommer bli moddad rÀtt friskt. Ska försöka hitta en variant jag trivs med utan att behöva byta ngt.
Riktigt snygg mod!Planen Àr sÄklart att slippa modda, börjar bli för gammal för sÄnt. Man kan ju alltid köpa 2st, en som man sÀtter i en skx171-tavla och Yobokies nya "GS-visare", samt en som man behÄller som den Àr.
![]()
Tycker de ser rÀtt bra ut, trÄkigt dock att sabba lumen.
The sad SEIKO pÄ instagram.Riktigt snygg mod!
Asball! men jag misstÀnker att lÀnken Àr rapplig som bara den? (likt de övriga reissues som gjort av dessa modeller).Vad sÀger Seikoligan om nya "Alien" reissue?
![]()
Jag gillar inte kronografer sÄ mycket men Àr lite sugen ÀndÄ.
InsÄg dock den nu var slutsÄld via seyia i motsats till igÄrkvÀll![]()
Det beror ju pÄ vad man jÀmför med. LÀnken har ju samma uppbyggnad som originalen. Den Bishop jag Àgde hade vÀldigt stabil och trevlig lÀnk (Àven om den sÄklart var vilt).Asball! men jag misstÀnker att lÀnken Àr rapplig som bara den? (likt de övriga reissues som gjort av dessa modeller).
Skulle de fÄ till just lÀnken och tyngden i klockan skulle jag lÀtt kunna hugga en![]()
Av nÄgon anledning gillar jag den silvriga och orangea.Har inga bilder pÄ dem men pÄ lite andra nyheter om ngn Àr intresserad. Hoppas ingen postat det hÀr innan. Rallyfeber. (Inte min tekopp) 1/2
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Har du haft en real-deal Bishop?Det beror ju pÄ vad man jÀmför med. LÀnken har ju samma uppbyggnad som originalen. Den Bishop jag Àgde hade vÀldigt stabil och trevlig lÀnk (Àven om den sÄklart var vilt).
Asball! men jag misstÀnker att lÀnken Àr rapplig som bara den? (likt de övriga reissues som gjort av dessa modeller).
Skulle de fÄ till just lÀnken och tyngden i klockan skulle jag lÀtt kunna hugga en![]()
Ja, har haft en Bishop. De nya Àr helt ointressanta för mig i och med att de har fel urverk, fel kronplacering och datum. Har inte jÀmfört IRL.Har du haft en real-deal Bishop?
Haft möjlighet att jÀmföra mot en reissue? Jag tyckte lÀnken kÀndes rÀtt plastig men för all del rÀtt stabil..