Snyggt!![]()
Det gick Ät helsike. Skulle ju lÀgga denna i garderoben men kunde inte hindra mig frÄn att anvÀnda den direkt.![]()
LÀder Àr ALDRIG OK pÄ dykare, inbilla er inget annat.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt!![]()
Det gick Ät helsike. Skulle ju lÀgga denna i garderoben men kunde inte hindra mig frÄn att anvÀnda den direkt.![]()
LÀder Àr ALDRIG OK pÄ dykare, inbilla er inget annat.![]()
InstĂ€mmer, dessutom ser det riktigt bra ut med rally @yonnson . Man kanske törs sĂ€tta pĂ„ ett lĂ€der nuĂsch dĂ„, karaktĂ€r Ă€r överskattat![]()
Kamma dig, det Àr inget lÀder! Det Àr ett gummiband med vattentÀtt lÀderöverdrag utvecklat för dykarklockor.InstÀmmer, dessutom ser det riktigt bra ut med rally @yonnson . Man kanske törs sÀtta pÄ ett lÀder nu![]()
80-talare, uppvÀxt med "Kamma dig" och "Skaru ha en tjottablÀngare mellan lysmaskarna?"Haha! "Kamma dig" det var faen ett uttryck frÄn förra millenniet det, @yonsson![]()
Det dÀr har jag lÀst förr. Har dock aldrig sett det pÄ bild (har heller aldrig Àgt nÄn seiko med mer Àn 300m i vattentÀthet). Om jag jÀmför min SBCM023 med min SBBN015 (200m vs 300m) sÄ tycker jag att 200m-vÄgen har mer detaljer.En rolig detalj Àr att Kanagawa wave pÄ baksidan blir mer och mer detaljerad ju djupare djup klockan Àr specad till.
NÄgon som hunnit prova ersÀttaren SBBN031 ?Kör tonfisk pÄ söndagkvÀllen...
![]()
(SBBN015)
Skönt nÀr chansningar gÄr vÀgen!Dubblerat antalet vittavlade semivintagekvartsseiko.
En traderachansning gick hem denna gÄngen. Med nytt glas översyn och sanering av tryckknapparna och 7a28an Àr redo för hÄrt radhusliv.
![]()
![]()
Gratulerar! Trevligt fynd.Dubblerat antalet vittavlade semivintagekvartsseiko.
En traderachansning gick hem denna gÄngen. Med nytt glas översyn och sanering av tryckknapparna och 7a28an Àr redo för hÄrt radhusliv.
![]()
![]()
Vart bestÀllde du ifrÄn om man fÄr frÄga?Lika bra och bunkra
![]()
Vackert! Oförklarligt att man inte har en. Ska nog rÄda bot pÄ det. Ngn som har en skx009j över kanske?![]()
Det Àr oklart varför man envisas med att köpa dyra dykarklockor frÄn andra mÀrken nÀr man kan fÄ en SEIKO för 1500kr som spöar upp andra klockor oavsett prisklass nÀr det gÀller lume. Skx007 har ju inte ens bra lume om man jÀmför med mÄnga andra dykar-SEIKOs.
Du om nÄgon bör vÀl ha ett svar pÄ frÄgan?![]()
Det Àr oklart varför man envisas med att köpa dyra dykarklockor frÄn andra mÀrken nÀr man kan fÄ en SEIKO för 1500kr som spöar upp andra klockor oavsett prisklass nÀr det gÀller lume. Skx007 har ju inte ens bra lume om man jÀmför med mÄnga andra dykar-SEIKOs.
Tolkar det som att @yonsson hyllar Seiko genom att halvt pÄ skÀmt ifrÄgasÀtta egna val. OmvÀxling förnöjer. KÀnns som de flesta Seiko fans Àr pragmatiker och Àr beredda att testa annat. Till skillnad frÄn mÄnga andra.Du om nÄgon bör vÀl ha ett svar pÄ frÄgan?GS, R-lex, JLC dykare kommer till minnet
//Bosse
Som @niclasnice sÀger, ombyte förnöjer. Sen har ju inte SEIKO slÀppt den perfekta dykarklockan Ànnu. De har fortfarande en bit kvar vad gÀller lÀnk och spÀnne, mÄnga modeller Àr Àven för stora pÄ bredden och/eller för tjocka. MM300 hade ju exempelvis varit fantastisk om lÀnken varit lite tjockare med böjda lÀnkbitar och om boetten varit tunnare.Du om nÄgon bör vÀl ha ett svar pÄ frÄgan?GS, R-lex, JLC dykare kommer till minnet
//Bosse
Grym! Sjukt snygg! Dennis pÄ Klockmaster, Frölunda torg fixar det Ät dig.The first rule of space travel, kids, is always check out distress beacons. 9 out of 10 times, it's a ship full of dead aliens and a bunch of free shit.
Seiko 6923-597a
![]()
![]()
![]()
Det enda Àr att lÀnken Àr för lÄng sÄ spÀnnet sitter inte i mitten. TvÄ sista lÀnkbitarna Àr proprietÀra.
Vilken urmakare i göteborg Àr mest lÀmpad för att fixa en sÄdan sak? (mecka om lÀnken)![]()
All right, tack!Grym! Sjukt snygg! Dennis pÄ Klockmaster, Frölunda torg fixar det Ät dig.
Eftersom du redan tagit dig tiden; varifrÄn köpte du den? Och vad kostade kalaset till sist?Denna landade fyra dagar efter bestÀllning. Tack @yonsson för bollandet och alla frÄgor du tog dig tid att besvara!
HĂ€rliga sci-fi vibbar!The first rule of space travel, kids, is always check out distress beacons. 9 out of 10 times, it's a ship full of dead aliens and a bunch of free shit.
Seiko 6923-507a
![]()
![]()
![]()
Det enda Àr att lÀnken Àr för lÄng sÄ spÀnnet sitter inte i mitten. TvÄ sista lÀnkbitarna Àr proprietÀra.
Vilken urmakare i göteborg Àr mest lÀmpad för att fixa en sÄdan sak? (mecka om lÀnken)![]()
Ăr med! Styr upp sĂ„ kör vi. KlockmĂ€ster kanske vill sponsra.
Vet att du gillar den skarpt men jag har provat den och den Àr för tjock sÄ du kan slÀppa den nu.