• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

image.jpeg

Det gick Ät helsike. Skulle ju lÀgga denna i garderoben men kunde inte hindra mig frÄn att anvÀnda den direkt. :D
Snyggt!
LÀder Àr ALDRIG OK pÄ dykare, inbilla er inget annat. :)

En rolig detalj Àr att Kanagawa wave pÄ baksidan blir mer och mer detaljerad ju djupare djup klockan Àr specad till.
Det dÀr har jag lÀst förr. Har dock aldrig sett det pÄ bild (har heller aldrig Àgt nÄn seiko med mer Àn 300m i vattentÀthet). Om jag jÀmför min SBCM023 med min SBBN015 (200m vs 300m) sÄ tycker jag att 200m-vÄgen har mer detaljer.

EDIT: Kollade mer noggrant och man kanske ska sÀga sÄhÀr: Det Àr skillnad mellan vÄgorna. Det dÀr med skillnad i detaljrikedom Àr dock knepigt eftersom den ena har "mer" detaljer dÀr den andra saknar och tvÀrtom. Det skulle vara intressant att se skillnad mellan en 200 och en 1000m dykare.

Senast Àndrad:
image.jpeg

Det Àr oklart varför man envisas med att köpa dyra dykarklockor frÄn andra mÀrken nÀr man kan fÄ en SEIKO för 1500kr som spöar upp andra klockor oavsett prisklass nÀr det gÀller lume. Skx007 har ju inte ens bra lume om man jÀmför med mÄnga andra dykar-SEIKOs.

image.jpeg

Det Àr oklart varför man envisas med att köpa dyra dykarklockor frÄn andra mÀrken nÀr man kan fÄ en SEIKO för 1500kr som spöar upp andra klockor oavsett prisklass nÀr det gÀller lume. Skx007 har ju inte ens bra lume om man jÀmför med mÄnga andra dykar-SEIKOs.
Vackert! Oförklarligt att man inte har en. Ska nog rÄda bot pÄ det. Ngn som har en skx009j över kanske?

image.jpeg

Du om nÄgon bör vÀl ha ett svar pÄ frÄgan? :) GS, R-lex, JLC dykare kommer till minnet :happyhappy:
//Bosse

Du om nÄgon bör vÀl ha ett svar pÄ frÄgan? :) GS, R-lex, JLC dykare kommer till minnet :happyhappy:
//Bosse
Tolkar det som att @yonsson hyllar Seiko genom att halvt pÄ skÀmt ifrÄgasÀtta egna val. OmvÀxling förnöjer. KÀnns som de flesta Seiko fans Àr pragmatiker och Àr beredda att testa annat. Till skillnad frÄn mÄnga andra.
SjÀv har jag en "icke Seiko" pÄ listan men den Àr 120k bort förnÀvarande.
Edit: Ett lysande undantag i posten ovan.

The first rule of space travel, kids, is always check out distress beacons. 9 out of 10 times, it's a ship full of dead aliens and a bunch of free shit.
Seiko 6923-507a
Seiko6923_1_1.jpg
Seiko6923_2.jpg
Seiko6923_3.jpg

Det enda Àr att lÀnken Àr för lÄng sÄ spÀnnet sitter inte i mitten. TvÄ sista lÀnkbitarna Àr proprietÀra:bored:.
Vilken urmakare i göteborg Àr mest lÀmpad för att fixa en sÄdan sak? (mecka om lÀnken) :angel:

Bilagor

• Seiko6923_1.jpg
    Seiko6923_1.jpg
    125.2 KB · Visningar: 28
//Bosse
Som @niclasnice sÀger, ombyte förnöjer. Sen har ju inte SEIKO slÀppt den perfekta dykarklockan Ànnu. De har fortfarande en bit kvar vad gÀller lÀnk och spÀnne, mÄnga modeller Àr Àven för stora pÄ bredden och/eller för tjocka. MM300 hade ju exempelvis varit fantastisk om lÀnken varit lite tjockare med böjda lÀnkbitar och om boetten varit tunnare.

Personligen tycker jag den bÀsta dykarklockan SEIKO slÀppt Àr SBBN015. De fÄr liksom vara stora utan att det stör eftersom det Àr toolklockor.

En mer dressad premiumdykare som SBGA029/031 vill man dock ha i mindre storlek Àn SEIKOs klossar. Kommer det en ny dykar-GS nÀsta Är i vettig storlek och med bÀttre lÄs sÄ ryker JLCn pÄ stört. Jag har sedan SEIKO slÀppte 8L55 haft en stark kÀnsla av att de kommer slÀppa en ny GS-dykare med hi-beatverk. Den som lever fÄr se. :)

The first rule of space travel, kids, is always check out distress beacons. 9 out of 10 times, it's a ship full of dead aliens and a bunch of free shit.
Seiko 6923-597a
Seiko6923_1_1.jpg
Seiko6923_2.jpg
Seiko6923_3.jpg

Det enda Àr att lÀnken Àr för lÄng sÄ spÀnnet sitter inte i mitten. TvÄ sista lÀnkbitarna Àr proprietÀra:bored:.
Vilken urmakare i göteborg Àr mest lÀmpad för att fixa en sÄdan sak? (mecka om lÀnken) :angel:
Grym! Sjukt snygg! Dennis pÄ Klockmaster, Frölunda torg fixar det Ät dig.

Seiko 6923-507a
Seiko6923_1_1.jpg
Seiko6923_2.jpg
Seiko6923_3.jpg

HĂ€rliga sci-fi vibbar!

Tillbaka
Topp