• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Sa nÄgon "Tuna tisdag"? :D
image.jpeg
Sjukt nöjd!

Ser bra ut, riktigt bra!
 
Köpa massa dÀrifrÄn utan problem. Köp 22mm tjocka stift av dem ocksÄ för om du anvÀnder originalstiften kan det bli riktigt jobbigt att fÄ av den igen. Tror de har bandverktyg ocksÄ. Det du behöver Àr ett bandverktyg eller en tunn smal platt skruvmejsel.
Tack för hjÀlpen! Klickade hem lÀnk, verktyg och stift :)
 
Är veckodagarna enbart pĂ„ "japanska" pĂ„ SBBN031? Sjukt snygg för övrigt, hade ingen aning om att den höll sĂ„ hög nivĂ„ förĂ€ns jag sĂ„g dina bilder @yonsson
 
Recension dÀr jag gÄr in mer pÄ detaljerna kommer inom kort.

Sjukt nöjd!

Är veckodagarna enbart pĂ„ "japanska" pĂ„ SBBN031? Sjukt snygg för övrigt, hade ingen aning om att den höll sĂ„ hög nivĂ„ förĂ€ns jag sĂ„g dina bilder.[/QUOTE]
SEIKOs dagskivor har dubbla sprÄk, i detta fall japanska och engelska.
 
image.jpg

Precis fĂ„tt min skx007j. Den hĂ€r engelsk/fransk dags skiva. Är det nĂ„nting konstigt? VĂ€ntade mig arabiska. Kan inte hitta en definitiv svar frĂ„n google att j versionen endast hĂ€r arabiska men det Ă€r ju iaf mest vanligt minst sagt. Köpt hos monsterwatches
 
image.jpg

Precis fĂ„tt min skx007j. Den hĂ€r engelsk/fransk dags skiva. Är det nĂ„nting konstigt? VĂ€ntade mig arabiska. Kan inte hitta en definitiv svar frĂ„n google att j versionen endast hĂ€r arabiska men det Ă€r ju iaf mest vanligt minst sagt. Köpt hos monsterwatches
Maila och frÄga Rob pÄ monsterwatches, han Àr en bra gubbe.
 
Maila och frÄga Rob pÄ monsterwatches, han Àr en bra gubbe.
Jag fick svar av Rob:

The batch I received (80 SKX007-J’s all have French + English).
Usually, there is Arabic, because the people who buy them are buying them from the far East, and those are not for the European market but for the Far East and Middle East.
But since I ordered them for me, directly from Seiko, I assume they have made them with an European day disc.

Met vriendelijke groet, best regards, mit freundlichen Grußen,
Rob van Herpt

www.monsterwatches.eu
 
Jag fick svar av Rob:

The batch I received (80 SKX007-J’s all have French + English).
Usually, there is Arabic, because the people who buy them are buying them from the far East, and those are not for the European market but for the Far East and Middle East.
But since I ordered them for me, directly from Seiko, I assume they have made them with an European day disc.

Met vriendelijke groet, best regards, mit freundlichen Grußen,
Rob van Herpt

www.monsterwatches.eu
Intressant. Man kan lita pÄ Rob, han har varit i gamet lÀngre Àn de flesta. Jag hade inte brytt mig det minsta. Kanji Àr kul som andrasprrÄk men har klockan inte kanji sÄ tycker jag det Àr oviktigt vilket sekundÀrsprÄket Àr.
 
Intressant. Man kan lita pÄ Rob, han har varit i gamet lÀngre Àn de flesta. Jag hade inte brytt mig det minsta. Kanji Àr kul som andrasprrÄk men har klockan inte kanji sÄ tycker jag det Àr oviktigt vilket sekundÀrsprÄket Àr.
HÄller med. Men o andra siden om han fÄr 'special order' han börda frÄga efter Kanji! Det skulle jag betalla extra for :)
 
Fan den var grym pÄ riktigt. Skulle gÀrna ha en men blir nog svÄrt att fÄ bÀsta kompispriset...
Det bÀsta av allt Àr att den Àr 40mm. ;)
Hoppas verkligen SEIKO för en gÄngs skull tar till sig av kritiken och slÀpper en mekanisk GS-dykarklocka i 40-41mm men det kan man vÀl glömma. Nya lumen, hi beat, nytt spÀnne. Hade varit mumma.
 
Efter gÄrdagens Àhum, utvÀxling av stÄndpunkter, sÄ var det lÀtt att vÀlja denna idag:

PB250091.jpg

(SBDX017)
....och sÄ Àr jag hÀlsosamt skeptisk till att Tuna Àr i samma klass nÀr det gÀller detaljer och finish....
//Bosse
 
Tillbaka
Topp