• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JÀklar vad snygg den var med vit tavla... TrÄkig som man Àr vÀljer man jÀmt svarta urtavlor, sÄ det kanske Àr dags att bryta den traditionen. I vissa stunder kÀnns den lite för "dressig", eller funkar den till allt som ex en Explorer?

En Explorer Àr nog lite mer allsidig men SBGX-linjen passar till det mesta.

En anledning till att jag sÄlde den var att jag inte Àr ett superfan av svarta urtavlor till lite mer dressade ur.
 
Kör en fuling och lÀgger ut en wtb rakt in i mÄlgruppen: NÄgon som kan avvara ett blÄrött vridringsilÀgg till 5748-700B eller 6309-7290?
 
Inte mycket till ljus idag, men hÀr Àr "dagens"

PB260136.jpg

(SBDX017)
//Bosse
 
SKX007 pÄ idag. Den fick agera gympartner för en stund sedan. :) Förresten, nÄgon som vet om Hardlexglaset Àr AR behandlat? Ibland ser man det knappt alls och ibland blir det ganska kraftiga reflektioner.
image.jpeg

Ingen AR pÄ den eller Monster serien vad jag kan se, Tuna verkar inte ha det heller sÄ flesta Hardlex Àr utan AR, AR finns i lite olika nyanser oftast blÄ eller grön sÄvÀl pÄ ovansidan eller undersidan eller pÄ bÄda sidor, jag föredra en belÀggning pÄ insidan dÄ AR pÄ utsidan dra finger fett som en magnet, och rÀtt lÀtt fÄr mÀrken.
Dom gröna extra ringar pÄ GS en Àr AR pÄ undersidan af hög kvalitet

PB200085 (3).jpg


//Bosse
 
SKX007 pÄ idag. Den fick agera gympartner för en stund sedan. :) Förresten, nÄgon som vet om Hardlexglaset Àr AR behandlat? Ibland ser man det knappt alls och ibland blir det ganska kraftiga reflektioner.
image.jpeg
Obehandlat Hardlex har ju tydligt fÀrre reflektioner Àn obehandlade safirglas sÄ det Àr sÀkert det du noterar. :)

SEIKOs AR-behandlade safirglaslas Àr riktigt nice! SARB-glasen Àr OK, men GS-glasen Àr rintigt bra, likasÄ Àr troligtvis SARX-glasen som har en ny AR-behandling i flera lager pÄ bÄde ut och insida. Tror detta introducerades med Spring Drive Landmastermodellen. Super clear coating kallar SEIKO det.
 
Limiterad Sumo för Thailand... vet inte ref.

Den var dock ovanligt irriterande den dÀr, min första reaktion var fy f**, men den vÀxer, ful snygg var orden, tillrÀcklig ful till at den Àr....snygg, jag vet inte vart du hittar dom, men som vanlig dödlig sÄ finns den inte...Àn.. pÄ Internez inget till fin möten men sommar beater ja tack.
//Bosse
 
Obehandlat Hardlex har ju tydligt fÀrre reflektioner Àn obehandlade safirglas sÄ det Àr sÀkert det du noterar. :)

SEIKOs AR-behandlade safirglaslas Àr riktigt nice! SARB-glasen Àr OK, men GS-glasen Àr rintigt bra, likasÄ Àr troligtvis SARX-glasen som har en ny AR-behandling i flera lager pÄ bÄde ut och insida. Tror detta introducerades med Spring Drive Landmastermodellen. Super clear coating kallar SEIKO det.
Ingen AR pÄ den eller Monster serien vad jag kan se, Tuna verkar inte ha det heller sÄ flesta Hardlex Àr utan AR, AR finns i lite olika nyanser oftast blÄ eller grön sÄvÀl pÄ ovansidan eller undersidan eller pÄ bÄda sidor, jag föredra en belÀggning pÄ insidan dÄ AR pÄ utsidan dra finger fett som en magnet, och rÀtt lÀtt fÄr mÀrken.
Dom gröna extra ringar pÄ GS en Àr AR pÄ undersidan af hög kvalitet

PB200085 (3).jpg


//Bosse
Tack hörni för förklaringarna! Och ja Yonsson, det Àr nog vad jag noterar (jÀmför ju med min Sub :D).

Coolt med super clear coatingen ocksÄ. Blir mer o mer sugen pÄ nÄgon riktig hÄll-kÀften Seiko. :cigar:
 
@Molle
Det finns mÄnga sjuka LE-modeller som enbart slÀpps i Thailand. Gula, silvriga Sumos med datumcyklop, MM300 med mysko visare mm mm. RÀtt roligt men ofta omöjliga att hitta. :)
 
Vad heter det dÀr Seikoforumet som det fanns vÀldigt mycket Seikos i köp & sÀlj? Har för mig det lÀnkats hÀr.
 
Fick precis hem den hÀr fetingen :)
G-Shock steel.
Jmf med aerospace evo pÄ armen.
Gediget bygge som kommer göra sig vÀl som beater!

image.jpeg
 
Tillbaka
Topp