• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Har burit min skx007 konstant i snart en vecka, jÀklar vilken trevlig klocka det Àr pÄ nato! Totalt -5 sekunder under denna tid och i princip helt förutsÀgbar gÄng -2/0. TÀnk en skx007 fast med GS-finish och med GS-urverk. Det hade varit mumma det. :)
image.jpeg
 
Helt klart ett step up pÄ inlÀgget. Kan inget annat Àn att Àlska den blÄ sammansÀttningen pÄ fÀrgen, som tydligen ska skifta mellan svart i vissa lÀgen
De nya Prospextonfiskarna har sandwichtavlor ocksÄ vilket mÄnga fotografer verkar ha svÄrt att fÄ fram. ;)
Edit: lumen ligger alltsÄ ifyllda hÄl i tavlan.
 
Alla nya utom 200m ser ut att ha sandwich..?
image.jpeg image.jpeg image.jpeg
(Bilderna gÄr att klocka upp)
Jag har nu detaljstuderat min SBDX014 och SBBN029. Tavlan pÄ 014 Àr i ett stycke och det finns ingen kant mellan den yttre och inte delen. Dock Àr tavlan tjockare i kanten (detta syns tydligt om man tittar pÄ kanten av datumfönstret frÄn sidan). 029 har precis som 037 en kant mellan yttre och inte tavlan dock ej lika markant.
 
Jag har nu detaljstuderat min SBDX014 och SBBN029. Tavlan pÄ 014 Àr i ett stycke och det finns ingen kant mellan den yttre och inte delen. Dock Àr tavlan tjockare i kanten (detta syns tydligt om man tittar pÄ kanten av datumfönstret frÄn sidan). 029 har precis som 037 en kant mellan yttre och inte tavlan dock ej lika markant.
Kul, tack för research! Riktig sandwich har vÀl lyspastan pÄ en tavla under den vanliga sÄ jag har anvÀnt ordet fel.
image.jpeg

Vad jag menade var att skivan har skurits ur och gett fickor till lyspastan dÀr de fyllt upp lyspastan tills den hamnar i nivÄ med resten av tavlan. Lumen Àr alltsÄ inte mÄlad pÄ en platt tavla som pÄ SBBN015 skx007 och mÄnga andra modeller.
image.jpeg
 
Vad jag menade var att skivan har skurits ur och gett fickor till lyspastan dÀr de fyllt upp lyspastan tills den hamnar i nivÄ med resten av tavlan. Lumen Àr alltsÄ inte mÄlad pÄ en platt tavla som pÄ SBBN015 skx007 och mÄnga andra modeller.
image.jpeg

Precis, jag tror att pÄ de modeller dÀr man ser en kant sÄ har man en ring med hÄl som man sÀtter pÄ den vanliga tavlan. Sedan fylls ringens hÄl med lysmassa precis som du skriver. PÄ 1000m automatarna kan det vara pÄ samma sÀtt, men att man jobbat pÄ att fÄ bort kanten och dÀrmed fÄtt en tavla som ser ut som den Àr i ett stycke. Alternativt Àr det en homogen tavla som det borrats ut hÄl i och som sedan fyllts. I vilket fall som helst sÄ verkar dessa vara mer arbetade vilket uppskattas. Spring drive tunorna har ju ocksÄ den dÀr kanten...
 
Tillbaka
Topp