• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Ny glad amatör pĂ„ forumet som behöver lite hjĂ€lp. Kikar pĂ„ en Sarb017 som jag blivit smĂ„tt förĂ€lskad i. Är detta en bra klocka för priset? Är första automatiska klockan jag tĂ€nkte köpa sĂ„ kom gĂ€rna med andra tips ocksĂ„. Har kollat pĂ„ skx007 ocksĂ„ sĂ„ den kommer nog ocksĂ„ inhandlas.
 
Ny glad amatör pĂ„ forumet som behöver lite hjĂ€lp. Kikar pĂ„ en Sarb017 som jag blivit smĂ„tt förĂ€lskad i. Är detta en bra klocka för priset? Är första automatiska klockan jag tĂ€nkte köpa sĂ„ kom gĂ€rna med andra tips ocksĂ„. Har kollat pĂ„ skx007 ocksĂ„ sĂ„ den kommer nog ocksĂ„ inhandlas.
VĂ€lkommen till forumet!
SARB017 Àr ju en riktig skönhet. Det verkar dock som att SKX007 gÄtt ur produktion sÄ frÄgan Àr om du inte ska försöka sÀkra en sÄdan först, innan dom tar slut. (Det kommer ju troligen inte vara nÄgra problem att fÄ tag pÄ begagnade SKX007, men om du vill ha en fabriksny sÄ ska du nog köpa SKX först och SARB sedan.)
 
Det blir jag, tomten, Grebbe och 7a38-7020 ikvÀll.

sq7.jpg


@Dennta Kör pÄ sarben, den Àr inte dÄlig för den pengen och finare i verkligheten Àn pÄ bild.
 
Ny glad amatör pĂ„ forumet som behöver lite hjĂ€lp. Kikar pĂ„ en Sarb017 som jag blivit smĂ„tt förĂ€lskad i. Är detta en bra klocka för priset? Är första automatiska klockan jag tĂ€nkte köpa sĂ„ kom gĂ€rna med andra tips ocksĂ„. Har kollat pĂ„ skx007 ocksĂ„ sĂ„ den kommer nog ocksĂ„ inhandlas.
Sarb017 Àr otroligt fin. Bara att slÄ till.
 
Ny glad amatör pĂ„ forumet som behöver lite hjĂ€lp. Kikar pĂ„ en Sarb017 som jag blivit smĂ„tt förĂ€lskad i. Är detta en bra klocka för priset? Är första automatiska klockan jag tĂ€nkte köpa sĂ„ kom gĂ€rna med andra tips ocksĂ„. Har kollat pĂ„ skx007 ocksĂ„ sĂ„ den kommer nog ocksĂ„ inhandlas.
SlÄ till bara, det Àr en fantastisk klocka och en verklig keeper!
 
- 7548 frÄn -81. Seikos första försök att göra en batteridriven dykare och delar mÄnga delar, interiört och exteriört, med samtida 6309-7290.

Riktigt vÀlbevarad (med undantag för dagvisningen som inte vÀxlar och ett senare dyktidsilÀgg).
20151201_174256.jpg

planen Àr att fixa den avstannade dagvisningen med delar frÄn ett skrotat 6309-verk - perfekt hjulpyssel (!) i mellandagarna.

Ärlig dykduo och inga fulfixade hhc-exemlplar.
20151201_174457.jpg
 
- 7548 frÄn -81. Seikos första försök att göra en batteridriven dykare och delar mÄnga delar, interiört och exteriört, med samtida 6309-7290.

Riktigt vÀlbevarad (med undantag för dagvisningen som inte vÀxlar och ett senare dyktidsilÀgg).
20151201_174256.jpg

planen Àr att fixa den avstannade dagvisningen med delar frÄn ett skrotat 6309-verk - perfekt hjulpyssel (!) i mellandagarna.

Ärlig dykduo och inga fulfixade hhc-exemlplar.
20151201_174457.jpg
Visste inte att det var den första quartz dykaren frĂ„n Seiko. Den Ă€r nu pĂ„ min önskelista. â˜ș
 
Haft 2st sÄ jag talar ju inte helt ur nattmössan. Absolut inget fan. Sumon Àr bara stor och ful.
SKX007 Àr vÀl mer vanlig och nÀrmare i utseende och storlek?
Du har rÀtt i det du skriver om SKX. Men samtidigt kÀnns det för avlÀgset att ens nÀmna den i samma sammanhang som en Sub. KvalitetsmÀssigt Àr ju Sumon bÀttre isf helt klart.
 
- 7548 frÄn -81. Seikos första försök att göra en batteridriven dykare och delar mÄnga delar, interiört och exteriört, med samtida 6309-7290.

Riktigt vÀlbevarad (med undantag för dagvisningen som inte vÀxlar och ett senare dyktidsilÀgg).
20151201_174256.jpg

planen Àr att fixa den avstannade dagvisningen med delar frÄn ett skrotat 6309-verk - perfekt hjulpyssel (!) i mellandagarna.

Ärlig dykduo och inga fulfixade hhc-exemlplar.
20151201_174457.jpg
Helt klart vÀrt att renovera en sÄn klassiker. En av favoriterna i min samling (gammal bild)...
sei_7548_04.jpg
 
För priset Àr ju Sumon grym men gÄr man upp i pris sÄ finns det ju sÄklart bÀttre dykarseikos.
SÄklart det gör. Allt Àr ju relativt. Men linjerna i boetten Àr ju mumma, som nÄn brukar sÀga. LÀnken lite sisÄdÀr kanske, vilket vÀl dina bilder anspelar pÄ. Men helheten Àr riktigt skön. Att döma ut den! Vet hut!
 
SÄklart det gör. Allt Àr ju relativt. Men linjerna i boetten Àr ju mumma, som nÄn brukar sÀga. Helheten Àr riktigt skön. LÀnken lite sisÄdÀr kanske, vilket vÀl dina bilder anspelar pÄ. Men helheten Àr riktigt skön. Att döma ut den! Vet hut!
InstÀmmer! För under 5000kr tycker jag den Àr grym. Rekommenderar den till alla som vill köpa en nÄgorlunda billig dykarklocka.
 
Helt klart vÀrt att renovera en sÄn klassiker. En av favoriterna i min samling (gammal bild)...
sei_7548_04.jpg

Ah, gav bort en superoysterlÀnk till en kompis som köpte en SKX007 för nÄgra Är sedan. SKXen Àr sedan lÀnge förpassad till en lÄda dÄ han inte Àr en klockkille. Man kanske skulle erbjuda sig att köpa tillbaka gÄvan för det dÀr sÄg bra ut...
 
SÄklart det gör. Allt Àr ju relativt. Men linjerna i boetten Àr ju mumma, som nÄn brukar sÀga. LÀnken lite sisÄdÀr kanske, vilket vÀl dina bilder anspelar pÄ. Men helheten Àr riktigt skön. Att döma ut den! Vet hut!
Jag hÄller med men gillar inte vridringsinlÀgget och timvisaren. Seikos inhouse reptÄlig hÄrd komposit ala SBGA029 skulle vara bÀttre och en annan font. Timvisaren tycker jag kunde vara mer lik SKX.
 
Jag hÄller med men gillar inte vridringsinlÀgget och timvisaren. Seikos inhouse reptÄlig hÄrd komposit ala SBGA029 skulle vara bÀttre och en annan font. Timvisaren tycker jag kunde vara mer lik SKX.
Allt Àr inte perfekt, det instÀmmer jag i, men i min bok Àr helheten vÀldigt lyckad, och det till stor del tack vare det mycket lyckade caset. Sedan kunde inlÀgget absolut sett bÀttre ut, och hade den haft visarna frÄn SBBN015 t ex hade det inte heller varit dumt tror jag.
 
Helt klart vÀrt att renovera en sÄn klassiker. En av favoriterna i min samling (gammal bild)...
sei_7548_04.jpg

Riktigt tuffa de dÀr, jÀmförde nyligen lite med en skx (som jag Àger) sÄ har den nÄgra detaljer som göra den lite roligare. Med lite gulnade index blir den ju mumma men ocksÄ att chapter ringen Àr mindre och inte lika framtrÀdande, likt pÄ 7040 sÄ ger det ett annat intryck Àn pÄ skx dÀr den tar ganska stort utrymme.

MÄste testa en sÄdan dÀr en dag :)
 
Tillbaka
Topp