• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Skulle tro det. PÄ mina 17,5 cm Àr det flera mm innan hornen sticker utanför handledsryggen. Upplever den som kompakt och mycket vÀlbalanserad. Rekommenderas.
 
NÄgon pÄ KS som jobbar med en TV-Seiko?

image.jpeg
 
Den hÀr verkar vÀldigt trevlig! Jag Àr svag för klockor med "kompass"... Kanske lÀge för min första automatare?
NÄgon som har personlig erfarenhet? God kvalitet för pengarna?
Har haft en sÄn, kompassen Àr bara manuell och en rÀtt vÀrdelös gimmick som inte kan anvÀndas till nÄgot vettigt. Den snurrar för lÀtt och kÀnns allmÀnt fattig. Klockan Àr helt okej annars förutom armbandet man fÄr med som Àr helt sÀmst
 
Har haft en sÄn, kompassen Àr bara manuell och en rÀtt vÀrdelös gimmick som inte kan anvÀndas till nÄgot vettigt. Den snurrar för lÀtt och kÀnns allmÀnt fattig. Klockan Àr helt okej annars förutom armbandet man fÄr med som Àr helt sÀmst
Tack för de tipsen! Vet att kompassen Àr manuell, finnessen Àr att man kan stÀlla den efter solen och pÄ sÄ sÀtt fÄ önskade bÀringar mm... Helt i linje med min livsstil;))
Tycker att bandet man fÄr med Àr fult, sÄ det kommer i sÄ fall bytas omgÄende... Den som lever fÄr se om det blir en sÄdan...
 
Tack för de tipsen! Vet att kompassen Àr manuell, finnessen Àr att man kan stÀlla den efter solen och pÄ sÄ sÀtt fÄ önskade bÀringar mm... Helt i linje med min livsstil;))
Tycker att bandet man fÄr med Àr fult, sÄ det kommer i sÄ fall bytas omgÄende... Den som lever fÄr se om det blir en sÄdan...
Ska du ha en old school Àventyrsklocka, sÄ kanske du ska ha den pÄ nato. Trevliga klockor, iallafall!
 
Shogun mÀter ca 44 mm och ca 51 mm "lug to lug". Dock som mÄnga andra dykare frÄn Seiko sÄ bÀr den mindre Àn man kan tro. Dels för att vridringen mÀter 42 mm och dels för att bandhornen Àr bra utformade.
Det stÀmmer. My bad. Knappa 44 Àr rÀtt mÄtt. Men som sagt. Den kÀnns inte sÄ stor. Och den ser inte sÄ stor ut heller.
 
Svart nato kÀnns bÀttre Àn preppy regimental. Perlon pÄ ingÄng, tropical kÀnns lite sÄdÀr. Vad tror ni om mörkbrunt racingband?

image.jpeg
Tror det kan vara skitsnyggt mot den grÄskimrande tavlan.:) GrÄtt och brunt funkar nÀstan alltid perfekt. Som rödbruna skor till en grÄ kostym.:hungry:
 
BestÀller ett super oyster till skx, ser att det finns 22/20 eller 22/18.

Vad rekommenderas?

Jag köpte ett Superoyster frÄn Strapcode alldeles nyss till en 7548-7000 vars boett Àr identisk med SKX. Jag köpte 22/20, Ängrade mig först. Tyckte det blev lite för stort liksom. Efter en hel del anvÀndning tÀnker jag inte pÄ det. Men om jag skall köpa ett till i framtiden blir det 22/18.
 
Jag köpte ett Superoyster frÄn Strapcode alldeles nyss till en 7548-7000 vars boett Àr identisk med SKX. Jag köpte 22/20, Ängrade mig först. Tyckte det blev lite för stort liksom. Efter en hel del anvÀndning tÀnker jag inte pÄ det. Men om jag skall köpa ett till i framtiden blir det 22/18.

Taget :)


Tack dÄ var det bestÀllt. Tog extra bandstift ossÄ. SÄg att du skrivit det i nÄgot inlÀgg.

Funkar inte originalen?
 
Den hÀr verkar vÀldigt trevlig! Jag Àr svag för klockor med "kompass"... Kanske lÀge för min första automatare?
NÄgon som har personlig erfarenhet? God kvalitet för pengarna?
Jag har haft en sarg003 sedan 9-10 mÄnader tillbaka. Jag tycker den Àr himla fin förutom storleken. Nu har jag kanske inte vÀrldens största handleder, men jag skulle varit sÄ himla mycket gladare i den om den var 38 mm istÀllet för 40.

2015-09-11 08.13.17 1.jpg
 
Jag har haft en sarg003 sedan 9-10 mÄnader tillbaka. Jag tycker den Àr himla fin förutom storleken. Nu har jag kanske inte vÀrldens största handleder, men jag skulle varit sÄ himla mycket gladare i den om den var 38 mm istÀllet för 40.

2015-09-11 08.13.17 1.jpg

HÀrligt att du Àr nöjd! Ju mer jag ser, ju mer vill jag ha!
LÄter bra att den Àr stor, jag gillar stora klockor och har inget emot det...
Har en aqualand idag Ä jag tror att en sarg kommer kÀnnas mindre ;)

Snyggt band btw, vad Àr det för nÄgot?
 
Tillbaka
Topp