• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Finns ju alltid denna:
IMG_2393.JPG
Den dÀr tycker jag borde vara standarden :)
 
Jag Ä min sida Àlskar visarna pÄ SUMOn.
DÀrför ser min SKX007 2.0 ut sÄhÀr:
DSC_0107.JPG

Nu oxÄ ett Double dome "Big Bubble" safirglas med röd AR. Tycker det lyfte hela klockan :cool:
Detta Àr första gÄngen jag har gjort nÄgot mer avancerat Àn ett batteribyte inuti en klocka.
Ville behÄlla SeikokÀnslan men plocka lite russin bÄde hÀr och dÀr.
Har provat bÄde 2:a gen Monster och Sumo men inte klickat 100%. Och fast jag gillat mycket
som tavlor, visare, finish etc har jag alltid gÄtt tillbaka till SKXen. :p
 
Skumt det hÀr med skx007, jag hade en och gillade den jÀttemycket men den var lite stor sÄ den sÄldes. Har dock aldrig haft en klocka jag fÄtt sÄ lite komplimange om. Inte för att jag direkt bryr mig, men det Àr lite anmÀrkningsvÀrt. NÀr jag visade den för folk var det, jaha det ser ut som en sÄn klocka som dom sÄg ut förr. eller bara "jaha".

RÀtt kul att "klockfolk" verkar gilla klockan jÀttemycket men gemene dude inte fattar grejen alls. Dagens rant!
dsc_0041-jpg.206302
 
Jag Ä min sida Àlskar visarna pÄ SUMOn.
DÀrför ser min SKX007 2.0 ut sÄhÀr:
DSC_0107.JPG

Nu oxÄ ett Double dome "Big Bubble" safirglas med röd AR. Tycker det lyfte hela klockan :cool:
Detta Àr första gÄngen jag har gjort nÄgot mer avancerat Àn ett batteribyte inuti en klocka.
Ville behÄlla SeikokÀnslan men plocka lite russin bÄde hÀr och dÀr.
Har provat bÄde 2:a gen Monster och Sumo men inte klickat 100%. Och fast jag gillat mycket
som tavlor, visare, finish etc har jag alltid gÄtt tillbaka till SKXen. :p
Kan du bjuda pÄ en sidobild sÄ man ser skillnaden mot originalglaset bÀttre?
 
Vad tycker du om reflektionerna jÀmfört med hardlex? Har som sagt varit sugen pÄ att byta till safirglas pÄ tonfisken men har inte kommit till skott eftersom jag först vill veta att det blir fÀrre reflektioner.

Har ju inte hunnit ha det sÄ lÀnge och det har inte varit sÄ mycket ljus nÀr jag varit ute. Men mina första intryck Àr att det Àr riktigt bra. PÄ skxen med ett sÄhÀr domat glas gör det ju oxÄ att tavlan upplevs lite större och chapterringen lite tunnare vilket jag tycker gör den Ànnu trevligare att kolla pÄ. Vet inte om mitt svar ger sÄ mycket men det Àr intrycken soo far :)
 
Fasen, man kanske skulle skaffa en SKX... Och jag ser att monsterwatches har dom för samma pris som creationwatches, sÄ det verkar ju vettigt att handla dÀrifrÄn.
Vad tror folket? Dum frÄga, kanske... :p
Men ja, en SKX009 vore kanske kul, som en fÀrklick bredvid min svarta Certina. Vore skoj att testa lite mod ocksÄ. Men ja, julen nÀrmar sig, pÄ gott och ont.
Knepigt, detta! :shifty:
 
Fasen, man kanske skulle skaffa en SKX... Och jag ser att monsterwatches har dom för samma pris som creationwatches, sÄ det verkar ju vettigt att handla dÀrifrÄn.
Vad tror folket? Dum frÄga, kanske... :p
Men ja, en SKX009 vore kanske kul, som en fÀrklick bredvid min svarta Certina. Vore skoj att testa lite mod ocksÄ. Men ja, julen nÀrmar sig, pÄ gott och ont.
Knepigt, detta! :shifty:

Bara köööör! :)
 
Har varit sÄ sjukt sugen pÄ att bestÀlla en 171 de senaste dagarna. :D
Funderar pÄ att helt enkelt dra hem en tavla och byta pÄ min 007.
Ja, jag hade varit sugen pÄ en sÄdan lÀnge. Och slog till medans dom fortfarande fanns i lager. Byter du tavla mÄste du ju nÀstan byta datumtavlan ocksÄ, black on black :)
 
Ja, jag hade varit sugen pÄ en sÄdan lÀnge. Och slog till medans dom fortfarande fanns i lager. Byter du tavla mÄste du ju nÀstan byta datumtavlan ocksÄ, black on black :)
Äh, sĂ„dana petitesser bryr jag mig inte om. Hade varit kul att testa Yobokies nya "GS-visare till skx171-tavla. FĂ„r se om jag orkar.
image.jpeg
 
Skumt det hÀr med skx007, jag hade en och gillade den jÀttemycket men den var lite stor sÄ den sÄldes. Har dock aldrig haft en klocka jag fÄtt sÄ lite komplimange om. Inte för att jag direkt bryr mig, men det Àr lite anmÀrkningsvÀrt. NÀr jag visade den för folk var det, jaha det ser ut som en sÄn klocka som dom sÄg ut förr. eller bara "jaha".

RÀtt kul att "klockfolk" verkar gilla klockan jÀttemycket men gemene dude inte fattar grejen alls. Dagens rant!
dsc_0041-jpg.206302

TvÀrtom för mig, alla i min omgivning gillar skx och jag sjÀlv sÄdÀr. Kanske mer för att jag haft sÄ mÄnga (men en som fÄr bli kvar).

Oavsett sjukt mkt pang för pengen :)
 
Tillbaka
Topp