Den dÀr tycker jag borde vara standardenFinns ju alltid denna:
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den dÀr tycker jag borde vara standardenFinns ju alltid denna:
![]()
NÀ, men uppenbarligen talar du ju i tomteluvan! Har en Sumo och en del annat ocksÄ att jÀmföra med. Den Àr en grym. Basta!
Finns ju alltid denna:
![]()
Jag hade en SKX013 pÄ handleden vid ett besök pÄ Klockmaster. En i personalen trodde att den var vintage.NÀr jag visade den för folk var det, jaha det ser ut som en sÄn klocka som dom sÄg ut förr.
Kan du bjuda pÄ en sidobild sÄ man ser skillnaden mot originalglaset bÀttre?Jag Ä min sida Àlskar visarna pÄ SUMOn.
DÀrför ser min SKX007 2.0 ut sÄhÀr:
![]()
Nu oxÄ ett Double dome "Big Bubble" safirglas med röd AR. Tycker det lyfte hela klockan
Detta Àr första gÄngen jag har gjort nÄgot mer avancerat Àn ett batteribyte inuti en klocka.
Ville behÄlla SeikokÀnslan men plocka lite russin bÄde hÀr och dÀr.
Har provat bÄde 2:a gen Monster och Sumo men inte klickat 100%. Och fast jag gillat mycket
som tavlor, visare, finish etc har jag alltid gÄtt tillbaka till SKXen.![]()
TackSnyggt!
Var hittar man detta?
Vad tycker du om reflektionerna jÀmfört med hardlex? Har som sagt varit sugen pÄ att byta till safirglas pÄ tonfisken men har inte kommit till skott eftersom jag först vill veta att det blir fÀrre reflektioner.
Vad tycker du om reflektionerna jÀmfört med hardlex? Har som sagt varit sugen pÄ att byta till safirglas pÄ tonfisken men har inte kommit till skott eftersom jag först vill veta att det blir fÀrre reflektioner.
Fasen, man kanske skulle skaffa en SKX... Och jag ser att monsterwatches har dom för samma pris som creationwatches, sÄ det verkar ju vettigt att handla dÀrifrÄn.
Vad tror folket? Dum frÄga, kanske...
Men ja, en SKX009 vore kanske kul, som en fÀrklick bredvid min svarta Certina. Vore skoj att testa lite mod ocksÄ. Men ja, julen nÀrmar sig, pÄ gott och ont.
Knepigt, detta!![]()
Trevlig! Vad Àr det för ref pÄ denna?Finns ju alltid denna:
![]()
Blir nog till att vÀnta till decemberlönen, men sen blir det köra!Bara köööör!![]()
SBDC027, LE.Trevlig! Vad Àr det för ref pÄ denna?
SBBN031Testar nyinköpt 2-delat zulu i dag. Helt perfekt till SKX:en.
Man fÄr den lite grövre strukturen som jag gillar, men slipper nackdelarna med ett vanligt zulu: att bandet kÀnns lite för stelt och att klockan hamnar lite för högt.
![]()
Har varit sÄ sjukt sugen pÄ att bestÀlla en 171 de senaste dagarna.Sportar denna helt stock idag, medans jag vÀntar pÄ lite delar frÄn Yobokies.
![]()
Ja, jag hade varit sugen pÄ en sÄdan lÀnge. Och slog till medans dom fortfarande fanns i lager. Byter du tavla mÄste du ju nÀstan byta datumtavlan ocksÄ, black on blackHar varit sÄ sjukt sugen pÄ att bestÀlla en 171 de senaste dagarna.
Funderar pÄ att helt enkelt dra hem en tavla och byta pÄ min 007.
Ăh, sĂ„dana petitesser bryr jag mig inte om. Hade varit kul att testa Yobokies nya "GS-visare till skx171-tavla. FĂ„r se om jag orkar.Ja, jag hade varit sugen pĂ„ en sĂ„dan lĂ€nge. Och slog till medans dom fortfarande fanns i lager. Byter du tavla mĂ„ste du ju nĂ€stan byta datumtavlan ocksĂ„, black on black![]()
à ttonde Seiko just anlÀnt, inte illa för en Seikohatare!
![]()
Ăh, sĂ„dana petitesser bryr jag mig inte om. Hade varit kul att testa Yobokies nya "GS-visare till skx171-tavla. FĂ„r se om jag orkar.
![]()
Skumt det hÀr med skx007, jag hade en och gillade den jÀttemycket men den var lite stor sÄ den sÄldes. Har dock aldrig haft en klocka jag fÄtt sÄ lite komplimange om. Inte för att jag direkt bryr mig, men det Àr lite anmÀrkningsvÀrt. NÀr jag visade den för folk var det, jaha det ser ut som en sÄn klocka som dom sÄg ut förr. eller bara "jaha".
RÀtt kul att "klockfolk" verkar gilla klockan jÀttemycket men gemene dude inte fattar grejen alls. Dagens rant!
![]()
Du vet inte vad du talar om din lilla blötflÀck. I jÀmförelse med dina tjugofemkronors buktenfynd Àr alla Seiko skönheter.Men seriöst, vad ska du med den till? Kul att du köper Seiko, don't get me wrong, men tröttare modell finns ju inte. Sorry!