• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Vad göra nÀr SJ Àr försenad, jo lÀsa ifatt KS trÄdar.
Jag har ett par Seiko mest för test om/vad jag gillar. SNK809 passar bÀst under skjortÀrmen, SNZF17 lite snyggare och större, men jag fÄr inte ihop höjden med skjorta. Gillar tidtagningen med bezel.
Mekaniskt verk Àr kÀnsla, men jag gillar nog mer quartz för dagligt bruk.
Nu till min frÄga, jag gillar titan, vÀldigt kÀnslig för rostfritt och kör mina Seiko pÄ natoband sÄ de inte ligger an mot huden.
NÄgra tips förutom shogun och samurai, det borde vÀl finnas rÀtt mÄnga med batteri, kinetic eller solar i titan?
Helst lite lÀgre sÄ den fÄr plats under skjortÀrmen?
fusk sub DSC_0473.jpg
 
Vad göra nÀr SJ Àr försenad, jo lÀsa ifatt KS trÄdar.
Jag har ett par Seiko mest för test om/vad jag gillar. SNK809 passar bÀst under skjortÀrmen, SNZF17 lite snyggare och större, men jag fÄr inte ihop höjden med skjorta. Gillar tidtagningen med bezel.
Mekaniskt verk Àr kÀnsla, men jag gillar nog mer quartz för dagligt bruk.
Nu till min frÄga, jag gillar titan, vÀldigt kÀnslig för rostfritt och kör mina Seiko pÄ natoband sÄ de inte ligger an mot huden.
NÄgra tips förutom shogun och samurai, det borde vÀl finnas rÀtt mÄnga med batteri, kinetic eller solar i titan?
Helst lite lÀgre sÄ den fÄr plats under skjortÀrmen?
fusk sub DSC_0473.jpg
SBDN001 och dess varianter kanske faller herrn i smaken? (Finns med gummi eller lÀnk och med svart eller blÄ tavla, ev fler varianter.) Solcellsdriven i titan.
Jag hade ögonen pÄ dessa för nÄgot Är sedan men det blev aldrig nÄgot köp. Jag gillar utseendet, bla vridringen med bÄde borstade och polerade ytor. Genomborrade bandhorn gör bandbyten superenkelt! Den ligger pÄ 39mm exkl kronan sÄ det bör vara en behaglig storlek, 11mm tjock...
 
SBDN001 och dess varianter kanske faller herrn i smaken? (Finns med gummi eller lÀnk och med svart eller blÄ tavla, ev fler varianter.) Solcellsdriven i titan.
Jag hade ögonen pÄ dessa för nÄgot Är sedan men det blev aldrig nÄgot köp. Jag gillar utseendet, bla vridringen med bÄde borstade och polerade ytor. Genomborrade bandhorn gör bandbyten superenkelt! Den ligger pÄ 39mm exkl kronan sÄ det bör vara en behaglig storlek, 11mm tjock...
LÀcker! Och rÀtt storlek... Den tÄl att tÀnkas pÄ, FInishen sÄg ju vÀldig bra ut i filmen.
 
image.png
Vilket Àr det korrekta gummibandet till SkX familjen? Har sett ett utan stÀmpeln med vÄgen/valen och ett med, kolla bilden
 
Det slog mig en sak idag nÀr jag njöt av min Shogun pÄ jobbet...
VÀldigt trevlig storlek. Som alltid med Seiko, mycket vÀlbearbetad boett, knivskarpa linjer, förstklassigt polerat och mycket bra detaljarbete. Storleken kÀnns precis lagom och den Àr hÀrligt varm och bekvÀm att bÀra.
Stod och tittade pÄ den och började fundera... Hur Àr det egentligen en Sub ser ut. Hade ingen att jÀmföra med dÀr och dÄ. Men tÀnkte efter. Finns det nÄt överflödigt egentligen pÄ denna SBDC007? Nej, det kÀnns inte sÄ. Den Àr inte svullen eller för stor nÄgonstans. Hornen Àr inte lÀngre Àn de behöver vara. Den Àr kompakt utan att vara liten. Den kÀnns stramt hÄllen och andas "less is more", tycker jag. Den Àr vad den behöver. Ren funktionalitet, kÀnns det som.
Inte som en Sub. NÄgot helt annat. Men ÀndÄ inte helt olik.
Det finns de som hÀvdar att Sub:en inte Àr mer Àn en sportklocka. Ja, kanske det. Och det Àr vÀl precis vad denna Àr. En sportklocka. Med vackra detaljer, dessutom vÀldigt vÀl avvÀgd. Den pÄminner nÄgonstans om en Sub, men Àr ÀndÄ inte i nÀrheten av en efterapning. Denna Àr nÄgot helt annat.
Jag svamlar kanske, inte vet jag. Men pÄ nÄgot sÀtt kÀnde jag att det blev lite av uppenbarelse, eller ja, nÀstan i alla fall.
Döm sjÀlva.


71pg-MlN5vL._UX679_.jpg

Rolex
 
Hello ni Seikobitna,

Har just upptÀckt Seikos nya SARG-serie. Och dÄ specifikt denna:
heGdrtU.jpg


Har en Sumo och en SARB033, gillar verkligen denna "nivÄ" pÄ Seiko, och söker nog efter en mer dressad/lÀdervÀnlig Seiko i samma kvalitetsnivÄ, och gillar dessutom flieger-utseendet. Vidare Àr den nmittemellan - större Àn SARB:en vilket passar mina handleder bÀttre - mindre Àn Sumon.

Finns det nÄgra insikter om modellen/serien? NÄgon som t o m kÀnnt pÄ den? Varför köpa eller inte köpa?

Tack!

// martin

Den hÀr verkar vÀldigt trevlig! Jag Àr svag för klockor med "kompass"... Kanske lÀge för min första automatare?
NÄgon som har personlig erfarenhet? God kvalitet för pengarna?
 
Det slog mig en sak idag nÀr jag njöt av min Shogun pÄ jobbet...
VÀldigt trevlig storlek. Som alltid med Seiko, mycket vÀlbearbetad boett, knivskarpa linjer, förstklassigt polerat och mycket bra detaljarbete. Storleken kÀnns precis lagom och den Àr hÀrligt varm och bekvÀm att bÀra.
Stod och tittade pÄ den och började fundera... Hur Àr det egentligen en Sub ser ut. Hade ingen att jÀmföra med dÀr och dÄ. Men tÀnkte efter. Finns det nÄt överflödigt egentligen pÄ denna SBDC007? Nej, det kÀnns inte sÄ. Den Àr inte svullen eller för stor nÄgonstans. Hornen Àr inte lÀngre Àn de behöver vara. Den Àr kompakt utan att vara liten. Den kÀnns stramt hÄllen och andas "less is more", tycker jag. Den Àr vad den behöver. Ren funktionalitet, kÀnns det som.
Inte som en Sub. NÄgot helt annat. Men ÀndÄ inte helt olik.
Det finns de som hÀvdar att Sub:en inte Àr mer Àn en sportklocka. Ja, kanske det. Och det Àr vÀl precis vad denna Àr. En sportklocka. Med vackra detaljer, dessutom vÀldigt vÀl avvÀgd. Den pÄminner nÄgonstans om en Sub, men Àr ÀndÄ inte i nÀrheten av en efterapning. Denna Àr nÄgot helt annat.
Jag svamlar kanske, inte vet jag. Men pÄ nÄgot sÀtt kÀnde jag att det blev lite av uppenbarelse, eller ja, nÀstan i alla fall.
Döm sjÀlva.


71pg-MlN5vL._UX679_.jpg

Rolex
Riktig skönhet! Men den Àr förstÄs av "modern" storlek, dvs över 40mm utan krona? :-/
 
Tillbaka
Topp