• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Ja, den fick jag upp ögonen pÄ i förrgÄr (tror jag det var) efter att ha blivit medlem hÀr! Blev lite sugen pÄ att skaffa en sÄdan ocksÄ, men frÄgan Àr om man ska vÀnta och spara ihop till de tvÄ andra jag drömmer om för tillfÀllet först! Dessa ilandsproblem... :(
Fördelen med Seiko Àr ju iaf att de hÄller relativt god kvalitet för ett konkurrenskraftigt pris.
033:an dyker upp med jÀmna mellanrum hÀr pÄ forumets sÀljes avdelning, du bör kunna fÄ en fin sÄdan för under 3000:-
Men jag kÀnner till vÄndan du beskriver, det Àr var och varannan mans "diagnos" hÀr pÄ KS !
 
Fördelen med Seiko Àr ju iaf att de hÄller relativt god kvalitet för ett konkurrenskraftigt pris.
033:an dyker upp med jÀmna mellanrum hÀr pÄ forumets sÀljes avdelning, du bör kunna fÄ en fin sÄdan för under 3000:-
Men jag kÀnner till vÄndan du beskriver, det Àr var och varannan mans "diagnos" hÀr pÄ KS !
Ja det jag fÄtt för mig ocksÄ! Har dock sett att de tvÄ jag har redan kostar betydligt mindre utomlands Àn de gör i Sverige, sÄ det gÀller troligtvis Àven övriga modeller. Dock som jag nÀmnt innan Àr jag halvnojig mot e-handel med sÄdana stora belopp, sen sÄ Àr det alltid kul att gynna Svenska hanldare ocksÄ (kan dock vara lite partisk eftersom jag Àr inom butiksbranschen sjÀlv ocksÄ...) ;)
 
SBBN031
image.jpeg

Blev lite inspirerad och satte pÄ Hadley Roma.
Grön Cordura Àr da shit alltsÄ!
 
Varför fÄr Thailand alltid en massa LE? Sett en del för den marknaden, snow monster Àr en pÀrla tex
 
TÀnk att det finns sÄna hÀr skatter i byrÄlÄdorna dÀrute. Helt makalöst!

FrÄn anvÀndaren "Seikoholic" pÄ r/japanesewatches...
"A gentleman wrote me about having his 6105 serviced. He'd pulled it out of his sock drawer where it had sat for decades, and wanted to maybe get it running again and possibly relumed so he could see it at night.
He told me he bought the watch aboard the USS Constellation when he was assigned there along with his air wing.
This is a true unicorn - not just a Vietnam-purchased and worn watch, but one in astonishing original condition. I thought it'd be fun for people to see it. The owner got a real shock when I told him what it was worth.
I haven't done anything to it. Haven't opened it or cleaned it or even dusted it. Don't worry - it won't be relumed."

T7h0a6E.jpg


Fler bilder: http://imgur.com/a/LvASl

Originalpost pÄ r/japanesewatches: https://www.reddit.com/r/JapaneseWa...an_unrestored_seiko_61058110_bought_brandnew/
 
Senast Àndrad:
TÀnk att det finns sÄna hÀr skatter i byrÄlÄdorna dÀrute. Helt makalöst!

FrÄn anvÀndaren "Seikoholic" pÄ r/japanesewatches...
"A gentleman wrote me about having his 6105 serviced. He'd pulled it out of his sock drawer where it had sat for decades, and wanted to maybe get it running again and possibly relumed so he could see it at night.
He told me he bought the watch aboard the USS Constellation when he was assigned there along with his air wing.
This is a true unicorn - not just a Vietnam-purchased and worn watch, but one in astonishing original condition. I thought it'd be fun for people to see it. The owner got a real shock when I told him what it was worth.
I haven't done anything to it. Haven't opened it or cleaned it or even dusted it. Don't worry - it won't be relumed."

T7h0a6E.jpg


Fler bilder: http://imgur.com/a/LvASl

Originalpost pÄ r/japanesewatches: https://www.reddit.com/r/JapaneseWa...an_unrestored_seiko_61058110_bought_brandnew/
Lite kuriosa Àr att "seikoholic" Àr den pÄ forumet omskrivne Spencer Klein.
Den dÀr skulle man gÀrna lÀgga vantarna pÄ.
 
NĂ„gon som vet om man kan fĂ„ tag i en baksida av glas till Sarb017? Är ju en fröjd att kunna se mekaniken :)
 
HÀr finns det, dock osÀker pÄ om den passar SARB017. MisstÀnker dock att det Àr nÄn universalstorlek dom kör med.
http://www.dagazwatch.com/apps/webstore/products/show/106392
Man tackar! NÀsta klocka jag köper blir antagligen en SKX007 sÄ dÄ kan jag helt enkelt kolla om det passar innan jag bestÀller.
Passar pÄ att tacka för ett grymt forum! Underbart att en nyfrÀlst noob kan fÄ hjÀlp med alla frÄgor :)
 
Man tackar! NÀsta klocka jag köper blir antagligen en SKX007 sÄ dÄ kan jag helt enkelt kolla om det passar innan jag bestÀller.
Passar pÄ att tacka för ett grymt forum! Underbart att en nyfrÀlst noob kan fÄ hjÀlp med alla frÄgor :)
Är sjĂ€lv en nyfrĂ€lst noob, men ingen orsak. ;)
 
Har flera 031-lik liggande i projekthögen. De flesta Àr ful-renoverade av nÄgon gynnare i Söderhavet, nÄgra Àr köpta som skrot och en gÄng hade jag tur att hitta en sliten i originalutförande frÄn LÄngtbortistan. Originalglaset heter 300PX5HN03 (30 mm i diameter) och Àr 2,0 mm tjockt och platt (Finns att bestÀlla hos CousinsUK). Detta sitter dÄ i jÀmnhöjd med innerkanten pÄ vridringens insert. Original-insert Àr sluttande av tjock aluminium medan aftermarketversionen Àr tunn (för tunn). Originalet har jag inte lyckats hitta men yobokies har/hade en variant avsedd för 031an med lite mer sub-liknande utförande med lumeplupp. Har inte testat sjÀlv men det kanske funkar att lÀgga pÄ en extra aftermarket-ring.

Oftast (100% av fallen) Àr de ful-renoverade 031orna utrustade med ett ganska slitet verk, men 7s26 tickar ju tills det inte tickar lÀngre ;-). Man kan slÀnga i ett nytt verk med krona @3. Tar man ett 7s26C med krona @4 sÄ mÄste man leta upp ny dag/datumskiva dÄ motsvarande delar frÄn A och B inte passar i C. 7S36 funkar ocksÄ.

Om man slÀnger i ett NH36-verk mÄste man pressa i ett double dome-glas (vÀlvd undersida) annars tar sekundvisaren i glaset. HÀr fÄr man ocksÄ en utmaning att hitta en krona som passar, men filar man lite/mycket sÄ fÄr man dit en SKX-krona... och dÄ har man pÄbörjat ett 62MAS-mod.
031 Àr enligt min mening en av de najsare seikomodellerna och sitter bekvÀmt pÄ armen. Finns superoyster pÄ eBay med rÀtt ÀndlÀnkar för den som gillar sÄnt.
FörstÄr inte riktigt vad du menar med att de Àr utrustade med ett ganska slitet verk? Jag trodde 7s26:an var ett ganska bra verk?
 
FörstÄr inte riktigt vad du menar med att de Àr utrustade med ett ganska slitet verk? Jag trodde 7s26:an var ett ganska bra verk?
Han menar att de som renoverats ofta har slitna verk i sig. 7s26 har ju funnits i drygt 20 Är. Ganska bra Àr vÀl att ta i, det Àr ju hÄllbara, billiga basurverk.
 
Sonen tittade pÄ denna nÀr vi var pÄ Nymans för nÄgon vecka sedan.
Han testade den och gillade den stenhÄrt. Jag sa att den ju var ganska dyr och att han möjligtvis kunde önska sig den till examen om ett Är.
Ska bli skitskoj att ge honom den idag nÀr han fyller 17!
Vad sÀger ni om premier? Jag antar att det ligger över Seiko 5 i nÀringskedjan iaf?

elias.jpg
 
Sonen tittade pÄ denna nÀr vi var pÄ Nymans för nÄgon vecka sedan.
Han testade den och gillade den stenhÄrt. Jag sa att den ju var ganska dyr och att han möjligtvis kunde önska sig den till examen om ett Är.
Ska bli skitskoj att ge honom den idag nÀr han fyller 17!
Vad sÀger ni om premier? Jag antar att det ligger över Seiko 5 i nÀringskedjan iaf?

elias.jpg
Ja, borde vÀl anses bÀttre. Inte direkt vackra ur dock om du frÄgar mig.
 
Tillbaka
Topp