• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

De kanske anvÀnder samma fraktbolag som jag i min verksamhet. Konstant 3 veckor sena.
Problemet Àr nog snarare att SEIKO prioriterar Asien. Folk som handlar i Asien köper ju direkt frÄn SEIKO medan Sverige nedprioriteras och Àven behöver gÄ via mellanhanden Optura. - Gissar jag.

Jag hade gÀrna handlat i Sverige men inte om jag behöver vÀnta 4-8 veckor lÀngre.
 
Senast Àndrad:
Problemet Àr nig snarare att SEIKO prioriterar Asien. Folk som handlar i Asien köper ju direkt feÄn SEIKO medan Sverige nedprioriteras och Àven behöver gÄ vis mellanhanden Optura. - Gissar jag.

Jah jade gÀrna handlat i Sverige men inte om jag behöver vÀnta 4-8 veckor lÀngre.
Hade kunnat likt Rosengren raljera över den sista sovjetstaten men som svensk ska man kanske hÄlla lÄg profil just nu :) . LÀr bli internetorder för min del oxÄ.
 
Hade kunnat likt Rosengren raljera över den sista sovjetstaten men som svensk ska man kanske hÄlla lÄg profil just nu :) . LÀr bli internetorder för min del oxÄ.
Ska sanningen fram sÄ Àr ju KM Globen ganska priviligierade för att ligga i Sverige. Första GS-ADn utanför Japan, fÄr sÀlja Mastershop editions, fÄr ofta in extremt limiterade modeller (ex Spacewalk) mm.
 
Jo verkar ha helt rÀtt instÀllning till vilka modeller som ska tas in.
Samtidigt Àr det ju lite trÄkigt att exempelvis Timeless Lux watches som inte varit AD sÄ lÀnge har urmakare dÀr titt som tÀtt pÄ events medan Sverige vad jag vet aldrig haft nÄgot "riktigt" GS-event med exempelvis urmakare frÄn SEIKO Japan pÄ plats. Fullt förstÄeligt utifrÄn att Sverige Àr en liten mÄlgrupp men ÀndÄ trÄkigt.
 
KÀnner mig rÀtt hypad, mÄste ha den blÄa, minst.

Jag gillar att den med pepsibezel verkar ha svart tavla. Blir nog bÄde en pepsi o en coke.
Eftersom jag Àr extremt nöjd med mitt domade safirglas i SKXen lÀr jag inte kunna lÄta
bli att trycka i sÄdana i sköldpaddorna heller om möjligheten finns :D
 
Ja, den var för den amerikanska marknaden. Har för mig jag lÀst nÄgonstans att den var i produktion lÀngre Àn 7020 men kan ha fel dÀr.
En 9:a i slutet brukar betyda för amerikanska marknaden om jag inte missminner mig.
Mer kunniga fÄr gÀrna utveckla och rÀtta mig om det behövs... :)

Aha:) dÄ vet jag:). Trodde det var fel pÄ mina ögon hehe, hittade ingen skillnad hur lÀnge jag Àn tittade....
 
SlÀnger in en bild pÄ en "Svensk" klassiker ! En sk "ViggenSeiko"
image.jpeg
 
Mellan tummen och pekfingret, ni som handlat GS, vad tror ni man kan förvÀnta sig för prutmÄn pÄ en dyrare GS? FörstÄr att det Àr svÄrt att svara pÄ, men rör det sig om 15-20% eller t.o.m. 25-35%? The sug is real.
 
Tillbaka
Topp