• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

@Scaramanga
"diameter: 44.3 mm; Height: 13.0 mm
EIA and Availability:
SRP773K1, SRP775K1: from January 2016; RRP: 439,00 Euro per
SRP787K1, SRP789K1: from May 2016; RRP: 439.00 €
SRP779K1, SRP777K1: from January 2016; RRP: 399,00 Euro per"
//SEIKO TYSKLAND.

K1 -versionerna: SRP787 , SRP789
image.jpeg
 
Blir nog att jag chansar pÄ en skx007 frÄn Skywatches. Fungerar det bra sÄ Àr det risk att det blir fler bestÀllningar dÀrifrÄn, bra priser! :)
Har för mig att jag sÄg en oanvÀnd SKX007 och en 009 till salu pÄ K&S i förmiddags, men nu hittar jag inte annonsen. o_Oo_O Har jag drömt eller blev den borttagen?
 
LÀnken Àr grym, faktiskt. Solida ÀndlÀnkar och knappt nÄgot glapp.
Fick hem den idag och kÀnner mig sjukt nöjd. Inte sÄ sliten som jag trodde, men tidigare Àgare har kortat lÀnken ordentligt. Sitter tajt pÄ mig som har smala handleder sÄ jag kommer troligen byta till nato i alla fall.

NÄgot jag precis upptÀckte nÀr jag skulle Àndra veckodag Àr att veckodagarnas namn Àven stÄr pÄ arabiska, efter det engelska, dvs efter att ha klickat fram Thu, sÄ nÀsta klick stÄr det pÄ arabiska, för att klicket efter det stÄ Fri. Ska det vara sÄ?
God Afton

atlas.jpg
 
Senast Àndrad:
Fick hem den idag och kÀnner mig sjukt nöjd. Inte sÄ sliten som jag trodde, men tidigare Àgare har kortat lÀnken ordentligt. Sitter tajt pÄ mig som har smala handleder sÄ jag kommer troligen byta till nato i alla fall.

NÄgot jag precis upptÀckte nÀr jag skulle Àndra veckodag Àr att veckodagarnas namn Àven stÄr pÄ arabiska, efter det engelska, dvs efter att ha klickat fram Thu, sÄ nÀsta klick stÄr det pÄ arabiska, för att klicket efter det stÄ Fri. Ska det vara sÄ?
God Afton

atlas.jpg
PÄ modera Seikos Àr det ofta tvÄ sprÄk pÄ dags-hjulet. Har du valt engelska, vrider den över till nÀsta dag pÄ engelska vid tolvsnÄret. Den byter alltsÄ inte sprÄk sjÀlv.

Köper man en JDM modell Àr första sprÄket japanska med kanjitecken, vilket mÄnga tycker Àr ballt.
 
PÄ modera Seikos Àr det ofta tvÄ sprÄk pÄ dags-hjulet. Har du valt engelska, vrider den över till nÀsta dag pÄ engelska vid tolvsnÄret. Den byter alltsÄ inte sprÄk sjÀlv.

Köper man en JDM modell Àr första sprÄket japanska med kanjitecken, vilket mÄnga tycker Àr ballt.
Alla mekaniska SEIKOs med dagvisning har tvÄ sprÄk, Àven min King SEIKO frÄn 1973. Den har Eng+Kanji.
 
Hej guys!

Tidigare fanns det en annons med flera klockor, varav en Àr en Seiko Quartz kronograf frÄn Ättiotalet. En toolig historia med gula visare, tror jag. Jag hitter inte annosen lÀngre. Var det nÄgon av SeikogÀnget som hade den ute? Jag Àr lite intresserad nÀmligen.
 
Tillbaka
Topp