VÀntar! LÀgger upp bra bilder nÀr den Àr framme...gÀnget samlat för en sista bild. SHF, SKJ och SMY. SHF-pepsin Àr nu i postverkets vÄld pÄ vÀg till @natovintage.
![]()
Kinetic-beaters.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
VÀntar! LÀgger upp bra bilder nÀr den Àr framme...gÀnget samlat för en sista bild. SHF, SKJ och SMY. SHF-pepsin Àr nu i postverkets vÄld pÄ vÀg till @natovintage.
![]()
Kinetic-beaters.
65k :/ Japanskt listpris Àr 630k yenBÄda Àr sÄ grymt nice. Jag har kollat lÀnge pÄ dessa tvÄ och skulle ha lika svÄrt att bestÀmma mig. Tycker kanske att den vita Àr snyggast just nu, men kanske skulle safea med den svarta iaf eftersom den kanske kÀnns lite mer tidlös. Men bara kanske. Vad begÀr dom för pris ?
Tycker boetten ser jÀttefin ut! Kul att lÀnken passade sÄ bra ocksÄ!Nu med ny utbyteslÀnk. Tycker att boetten Àr hyfsat skarp
![]()
![]()
FakeNÄn som har koll pÄ om dessa pÄsar verkligen Àr original?
![]()
Hade inte du en El primero 1969 den nya mindre varianten? SlÄr den Àven den?![]()
![]()
Jag ber om ursĂ€kt för spammandet men jag kan fan inte lĂ„ta bli. Ăr mĂ€kta imponerad av denna klocka. Tavlan Ă€r verkligen helt magisk.
Har svÄrt att se hur GS skulle kunna toppa denna med en mekanisk kronograf faktiskt. Det skulle vÀl vara om den Àr tunnare i sÄ fall men det tvivlar jag pÄ att de skulle lyckas med i och med att de borde bygga vidare pÄ detta urverk vilket borde innebÀra samma tjocklek pÄ boetten. Eller tror ni de skulle jobba vidare pÄ 6S-basen?
Hur som helst, om GS slÀpper en pandakronograf pÄ 42mm i titan sÄ Àr jag game, förutsatt att den brÀcker denna vilket jag inte tror Àr möjligt.
MÄnga sÄdana pÄsar pÄ eBay, sÀljs inte Seikodelar sÄ eller ser du att det Àr fake pÄ annat sÀtt?
Snyggt! Har du köpt en ny lÀnk till den dÀr? I sÄ fall varifrÄn?Nu med ny utbyteslÀnk. Tycker att boetten Àr hyfsat skarp
![]()
![]()
SEIKO har andra pÄsar. Vita.MÄnga sÄdana pÄsar pÄ eBay, sÀljs inte Seikodelar sÄ eller ser du att det Àr fake pÄ annat sÀtt?
K1 betyder att klockan kommer pÄ lÀnk, K2 betyder gummiband. J Àr en benÀmning för att klockan Àr Made in Japan. J-versionen har annan text pÄ urtavlan, men Àr egentligen samma klocka tillverkad i olika lÀnder.Har undrat lite kring hur det Àr med de olika SKX007 beteckningarna, alltsÄ SKX007K1 / SKX007K2 / SKX007J1
NÄgon som skulle kunna ge en upplysning kring skillnaderna mellan dessa och ifall man bör köpa en över en annan?
Coolt! Hur sitter den?Invigning idag av den hÀr knÀppisen
![]()
Invigning idag av den hÀr knÀppisen
![]()
Tack!Grymme!
Den bÀrs alltsÄ ganska litet. Fick nÀstan en chock över hur smÀcker den ÀndÄ Àr. PÄ bild ser den ju ut som en jÀkla klumpCoolt! Hur sitter den?
Ska jag köpa det av dig? Dra ett PM i sÄ fall.JÀÀÀfffffflaaaaaa STRAPCODE!
Skickade fel superoyser!
Hade bestÀllt 22/18 och fick 22/20 till min skx
Invigning idag av den hÀr knÀppisen
![]()
Fan vad trist. Blir lite nervös nu nÀr jag ska hÀmta ut mitt eget SO 22/18 frÄn Strapcode imorgon.JÀÀÀfffffflaaaaaa STRAPCODE!
Skickade fel superoyser!
Hade bestÀllt 22/18 och fick 22/20 till min skx
Ja det vart kanon! Tack sÄ mkt.Fan vad trist. Blir lite nervös nu nÀr jag ska hÀmta ut mitt eget SO 22/18 frÄn Strapcode imorgon.
BestÀllde ursprungligen ett 22/20 för ett tag sen men fastnade aldrig för det och sÄlde det istÀllet. Blev polaren din nöjd med lÀnken förresten @niclasnice?
Kalas! Kul att det kom till anvÀndning.Ja det vart kanon! Tack sÄ mkt.
Var faktiskt helt ok sÄ jag behÄller detSka jag köpa det av dig? Dra ett PM i sÄ fall.
Snyggt! Har du köpt en ny lÀnk till den dÀr? I sÄ fall varifrÄn?
Hur ser spÀnnet ut? SEIKO5?Jag lÀmnade in originallÀnken till KlockmÀster i Globen som i sin tur skickade till Seiko. Den hade fÄtt ett brott som tyvÀrr inte gick att laga, och nÀr de erbjöd mig att köpa en lÀnk som skulle passa sÄ tackade jag ja. Fick sjÀlvklart Àven tillbaka den ursprungliga lÀnken, har inte riktigt gett upp möjligheten att den ska gÄ att laga.
Hur ser spÀnnet ut? SEIKO5?
Ăr spĂ€nnet lila brett sĂ„ Ă€r det vĂ€l bara att byta?Den högra Ă€r utbyteslĂ€nken och saknar tyvĂ€rr SQ-logan. Plus att den inte Ă€r lika platt i profil.
Men bortsett frÄn det Àr jag vÀldigt nöjd, och framförallt kan jag ju anvÀnda klockan vilket Àr huvudsaken.
![]()
![]()
Ăr spĂ€nnet lila brett sĂ„ Ă€r det vĂ€l bara att byta?