• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

natovintage

Rolex
2-Faktor
...gÀnget samlat för en sista bild. SHF, SKJ och SMY. SHF-pepsin Àr nu i postverkets vÄld pÄ vÀg till @natovintage.
DSCN0934.JPG

Kinetic-beaters.
VÀntar! LÀgger upp bra bilder nÀr den Àr framme :)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
BÄda Àr sÄ grymt nice. Jag har kollat lÀnge pÄ dessa tvÄ och skulle ha lika svÄrt att bestÀmma mig. Tycker kanske att den vita Àr snyggast just nu, men kanske skulle safea med den svarta iaf eftersom den kanske kÀnns lite mer tidlös. Men bara kanske. Vad begÀr dom för pris ?
65k :/ Japanskt listpris Àr 630k yen
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg

Jag ber om ursĂ€kt för spammandet men jag kan fan inte lĂ„ta bli. Är mĂ€kta imponerad av denna klocka. Tavlan Ă€r verkligen helt magisk.

Har svÄrt att se hur GS skulle kunna toppa denna med en mekanisk kronograf faktiskt. Det skulle vÀl vara om den Àr tunnare i sÄ fall men det tvivlar jag pÄ att de skulle lyckas med i och med att de borde bygga vidare pÄ detta urverk vilket borde innebÀra samma tjocklek pÄ boetten. Eller tror ni de skulle jobba vidare pÄ 6S-basen?

Hur som helst, om GS slÀpper en pandakronograf pÄ 42mm i titan sÄ Àr jag game, förutsatt att den brÀcker denna vilket jag inte tror Àr möjligt.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg

Jag ber om ursĂ€kt för spammandet men jag kan fan inte lĂ„ta bli. Är mĂ€kta imponerad av denna klocka. Tavlan Ă€r verkligen helt magisk.

Har svÄrt att se hur GS skulle kunna toppa denna med en mekanisk kronograf faktiskt. Det skulle vÀl vara om den Àr tunnare i sÄ fall men det tvivlar jag pÄ att de skulle lyckas med i och med att de borde bygga vidare pÄ detta urverk vilket borde innebÀra samma tjocklek pÄ boetten. Eller tror ni de skulle jobba vidare pÄ 6S-basen?

Hur som helst, om GS slÀpper en pandakronograf pÄ 42mm i titan sÄ Àr jag game, förutsatt att den brÀcker denna vilket jag inte tror Àr möjligt.
Hade inte du en El primero 1969 den nya mindre varianten? SlÄr den Àven den?
 

Raddan

Breitling
Har undrat lite kring hur det Àr med de olika SKX007 beteckningarna, alltsÄ SKX007K1 / SKX007K2 / SKX007J1
NÄgon som skulle kunna ge en upplysning kring skillnaderna mellan dessa och ifall man bör köpa en över en annan?
 

Greven

Audemars
Har undrat lite kring hur det Àr med de olika SKX007 beteckningarna, alltsÄ SKX007K1 / SKX007K2 / SKX007J1
NÄgon som skulle kunna ge en upplysning kring skillnaderna mellan dessa och ifall man bör köpa en över en annan?
K1 betyder att klockan kommer pÄ lÀnk, K2 betyder gummiband. J Àr en benÀmning för att klockan Àr Made in Japan. J-versionen har annan text pÄ urtavlan, men Àr egentligen samma klocka tillverkad i olika lÀnder.
 

par

Patek
2-Faktor
Tack!

Coolt! Hur sitter den?
Den bÀrs alltsÄ ganska litet. Fick nÀstan en chock över hur smÀcker den ÀndÄ Àr. PÄ bild ser den ju ut som en jÀkla klump:) 3000 limiterade kÀnns ju lÄgt för att vara en billig klocka.

LÀnken Àr precis som pÄ Giugiaro-syskonen jag Àgt innan riktigt trevlig.(edit: kom pÄ att den bÀrs mycket skönare dÄ de andra luggade armhÄret lite)
HÀr kommer en liten jÀmförelsebild, den bÀrs betydligt mindre Àn bbb pga avsaknaden av luggar

image.jpeg
 
Senast Àndrad:

Nic

Rolex
2-Faktor
JÀÀÀfffffflaaaaaa STRAPCODE!

Skickade fel superoyser!
Hade bestÀllt 22/18 och fick 22/20 till min skx
Fan vad trist. Blir lite nervös nu nÀr jag ska hÀmta ut mitt eget SO 22/18 frÄn Strapcode imorgon.
BestÀllde ursprungligen ett 22/20 för ett tag sen men fastnade aldrig för det och sÄlde det istÀllet. Blev polaren din nöjd med lÀnken förresten @niclasnice?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Snyggt! Har du köpt en ny lÀnk till den dÀr? I sÄ fall varifrÄn?

Jag lÀmnade in originallÀnken till KlockmÀster i Globen som i sin tur skickade till Seiko. Den hade fÄtt ett brott som tyvÀrr inte gick att laga, och nÀr de erbjöd mig att köpa en lÀnk som skulle passa sÄ tackade jag ja. Fick sjÀlvklart Àven tillbaka den ursprungliga lÀnken, har inte riktigt gett upp möjligheten att den ska gÄ att laga.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag lÀmnade in originallÀnken till KlockmÀster i Globen som i sin tur skickade till Seiko. Den hade fÄtt ett brott som tyvÀrr inte gick att laga, och nÀr de erbjöd mig att köpa en lÀnk som skulle passa sÄ tackade jag ja. Fick sjÀlvklart Àven tillbaka den ursprungliga lÀnken, har inte riktigt gett upp möjligheten att den ska gÄ att laga.
Hur ser spÀnnet ut? SEIKO5?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den högra Àr utbyteslÀnken och saknar tyvÀrr SQ-logan. Plus att den inte Àr lika platt i profil.
Men bortsett frÄn det Àr jag vÀldigt nöjd, och framförallt kan jag ju anvÀnda klockan vilket Àr huvudsaken.

IMG_7430.jpg

IMG_7431.JPG
Är spĂ€nnet lila brett sĂ„ Ă€r det vĂ€l bara att byta?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Är spĂ€nnet lila brett sĂ„ Ă€r det vĂ€l bara att byta?

Ja det Àr möjligt att det gÄr, har inte tittat pÄ det sÄ noga. Min plan Àr att skicka ner originallÀnken till McGyver som gjorde ett utmÀrkt jobb pÄ min Certina Chronolympic och ge honom en chans att laga den. Tror att förutsÀttningen att reparera mest handlar om instÀllning och att lÀgga tid pÄ "bara" en lÀnk.
 
Topp