Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Bara hos ADs men det finns ett gÀng. Kolla Grand-SEIKO.com , dÀr listas alla ADs.Jag har en liten frÄga till er Seiko-fantaster. Jag ska en svÀng till Japan i Januari och kommer ha 1 1/2 dag över till lite turistande och shopping. Det jag undrar Àr om GS Àr vanligare i Japan eller sÀljs det bara i speciella GS-butiker?
Tack för tipset. Fanns tydligen 5 ADŽs dit jag skulle.Bara hos ADs men det finns ett gÀng. Kolla Grand-SEIKO.com , dÀr listas alla ADs.
Fina bilder.. riktigt hÀftig klocka..förstÄr att du Àr grymt nöjd![]()
![]()
Jag ber om ursĂ€kt för spammandet men jag kan fan inte lĂ„ta bli. Ăr mĂ€kta imponerad av denna klocka. Tavlan Ă€r verkligen helt magisk.
Har svÄrt att se hur GS skulle kunna toppa denna med en mekanisk kronograf faktiskt. Det skulle vÀl vara om den Àr tunnare i sÄ fall men det tvivlar jag pÄ att de skulle lyckas med i och med att de borde bygga vidare pÄ detta urverk vilket borde innebÀra samma tjocklek pÄ boetten. Eller tror ni de skulle jobba vidare pÄ 6S-basen?
Hur som helst, om GS slÀpper en pandakronograf pÄ 42mm i titan sÄ Àr jag game, förutsatt att den brÀcker denna vilket jag inte tror Àr möjligt.
Du vet vad det Àr för klocka va?Riktigt ful snygg. Inte alls min typ av klocka men som sagt riktigt snygg. Har redan 2.5 Seikos pÄ vÀg in sÄ jag mÄste hÄlla mig borta frÄn denna
![]()
Bilden kommer frÄn en inbjudan jag fick frÄn Seikos butik i NY.Du vet vad det Àr för klocka va?
Kul, detta innebÀr att GS slÀpper fler modeller med historisk anknytning. Man kan vÀl ana att det kommer vara nÄgon/nÄgra nya kvartsklockor.
Vart Àr bilden frÄn?
MÀrkligt att de inte bara gör kopior av pÄsarna. "Original SEIKO product" pÄ fake-pÄsarna lÀr ju rÀknas som varumÀrkesintrÄng och piratkopiering alla dagar i veckan oavsett fÀrg pÄ pÄsen
SÄklart. Sök efter inlÀgg pÄ ebay, i princip alla fakeintyg kommer i de blÄa pÄsarna.MÀrkligt att de inte bara gör kopior av pÄsarna. "Original SEIKO product" pÄ fake-pÄsarna lÀr ju rÀknas som varumÀrkesintrÄng och piratkopiering alla dagar i veckan oavsett fÀrg pÄ pÄsen
Tack. Blev en Yobokies-bestÀllning istÀllet.SÄklart. Sök efter inlÀgg pÄ ebay, i princip alla fakeintyg kommer i de blÄa pÄsarna.
Det dÀr satt ju som en smÀck! Oyster funkar i alla lÀgen.Blev bra med super oyster
![]()
Finns pÄ ebay men Àr hÀdelse!Det dÀr satt ju som en smÀck! Oyster funkar i alla lÀgen.
Vet nÄgon hÀr ifall det finns en oysterlÀnk som passar 6105-8110?
Jag har inte Ă€gt nĂ„n men har varit sugen pĂ„ en lĂ€nge. Man sĂ„g nĂ„gon enstaka dĂ„ och dĂ„, hĂ€r och pĂ„ grannforumet för nĂ„gra Ă„r sedan. Det kĂ€nns som att det var vĂ€ldigt lĂ€nge sedan nu. Tycker att modellen Ă€r stentuff. Jag har för mig att jag sett (minst?) tvĂ„ olika varianter ocksĂ„, med digitaldisplayen upptill vs nedtill pĂ„ tavlan.En annan Seiko man Ă€r lite sugen pĂ„ att nĂ„gon gĂ„ng Ă€ga Ă€r ju en klassisk "Arnie", fĂ„r bli ett senare projekt dock. Ăr det nĂ„gon hĂ€r som har nĂ„gon erfarenhet av dessa?
Han kan periodvis vara svÄr att fÄ tag pÄ, ja.NÄgon som har erfarenhet av att bestÀlla frÄn Monsterwatches? Mailade en bestÀllning till Rob i fredags och en pÄminnelse i morse men har inte fÄtt nÄgot svar frÄn honom Àn. Brukar han vara seg pÄ att svara eller?
Jag har inte Àgt nÄn men har varit sugen pÄ en lÀnge. Man sÄg nÄgon enstaka dÄ och dÄ, hÀr och pÄ grannforumet för nÄgra Är sedan. Det kÀnns som att det var vÀldigt lÀnge sedan nu. Tycker att modellen Àr stentuff. Jag har för mig att jag sett (minst?) tvÄ olika varianter ocksÄ, med digitaldisplayen upptill vs nedtill pÄ tavlan.
Jag vet inte vilken som Ă€r den riktiga, kanske att han hade bĂ„da varianterna i olika filmer?Ja jag har ocksĂ„ för mig att det fanns tvĂ„ varianter pĂ„ displayen. Ăr vĂ€l den med den i ovankant som Ă€r den "riktiga" Arnie?