• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Fan vad fina dem Àr. Om ni skulle vÀlja, vad blir det? Svart eller vit?
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Edit: Vit: SBGJ001.
Svart: SBGJ003.
 
Stort grattis! Fantastisk tavla! Gillar att den Àr av titan, blir vÀldigt lÀtt och skön att bÀra kan jag tÀnka mig?
image.jpeg
image.jpeg

Den Àr lÀtt men inte pÄ nÄgot sÀtt för lÀtt. Jag hade nog inte gissat pÄ titan utan att veta om det. #mkshot. :)

Fan vad fina dem Àr. Om ni skulle vÀlja, vad blir det? Svart eller vit?
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Edit: Vit: SBGJ001.
Svart: SBGJ003.
Svart!
 
Den Àr grymt fin, grattis! Var nÀra att bestÀlla en nÀr dom slÀpptes men storleken gjorde att jag tvekade. Hade den varit 40 mm hade den suttit pÄ min handled nu.
Smala bandhorn, kÀnns som 40mm.
"Case: 48.9 x 41.9 x 14.7 mm  vertical × horizontal × thickness / Crown except 
Weight: 135 g
Kang width: 20 mm"
 
Senast Àndrad:
Är sĂ„ galet nöjd med min batteritrio. Sport, dyk och dress frĂ„n slutet av -70 till början av -80. Samtliga kalibrar stabilt byggda i huvudsak metall, utrustade med juveler och en stĂ€llskruv för tidregulering. 7a28an har hela 15 juveler, de andra knappt hĂ€lften om jag minns rĂ€tt.
Nu synkade för att gÄngtestas fram till julledigheten för att kanske justeras med ovan nÀmnda skruv, hÀr sexigt upplagda pÄ ett förklÀde pÄ köksbÀnken.
20151206_145059.jpg
 
Är sĂ„ galet nöjd med min batteritrio. Sport, dyk och dress frĂ„n slutet av -70 till början av -80. Samtliga kalibrar stabilt byggda i huvudsak metall, utrustade med juveler och en stĂ€llskruv för tidregulering. 7a28an har hela 15 juveler, de andra knappt hĂ€lften om jag minns rĂ€tt.
Nu synkade för att gÄngtestas fram till julledigheten för att kanske justeras med ovan nÀmnda skruv, hÀr sexigt upplagda pÄ ett förklÀde pÄ köksbÀnken.
20151206_145059.jpg
Trevlig trio!:)
Dykaren, Àr det i princip samma klocka som SKX009 (dvs samma mÄtt och mörkblÄ tavla) förutom urverket? Vad Àr det för ref?
 
DÄ kör vi!
image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg En jÀkla massa boxar och rispapper brukar betyda en bra klocka. :)

image.jpeg

En LE (500 exemplar) kronograf, nice!

image.jpeg

SDGZ013 skÀpptes för nÄt Är sedan för att fira SEIKOs 50-Ärs jubileum för kronografer. Comfortex Àr SEIKOs sÀtt att sÀga att klockan Àr tillverkad i allergivÀnlig och bekvÀm titan. Tror den Àven har diashield ( @Molle ?). Cool Àr den i alla fall och designen Àr inspirerad av den gamla pandan som @Bjoerlin76 Àger.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tavlan skiftar snyggt beroende pÄ vinkel och har en snygg vertikalt borstad struktur. AR-behandlingen Àr sjuk.

image.jpeg

Urverket 8R48 Àr ett flÄng nytt kolumnhjulskronografurverk med tre vertikala kopplingar vilket gör att samtliga kronografvisare glider fram istÀllet för stegar fram. Kronografdelarna sitter mot tavlan sÄ pÄ baksidan syns det inte att det Àr ett kronografurverk.

image.jpeg

Sitter bra gör den ocksÄ, 42mm.

Min första titanklocka= trevligt!
Bra köp. Saknar min ibland. Jag tror det innebÀr att den Àven har Diashield.
https://www.seiko-watch.co.jp/collections/en/comfotex/
 
DÄ kör vi!
image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg En jÀkla massa boxar och rispapper brukar betyda en bra klocka. :)

image.jpeg

En LE (500 exemplar) kronograf, nice!

image.jpeg

SDGZ013 skÀpptes för nÄt Är sedan för att fira SEIKOs 50-Ärs jubileum för kronografer. Comfortex Àr SEIKOs sÀtt att sÀga att klockan Àr tillverkad i allergivÀnlig och bekvÀm titan. Tror den Àven har diashield ( @Molle ?). Cool Àr den i alla fall och designen Àr inspirerad av den gamla pandan som @Bjoerlin76 Àger.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tavlan skiftar snyggt beroende pÄ vinkel och har en snygg vertikalt borstad struktur. AR-behandlingen Àr sjuk.

image.jpeg

Urverket 8R48 Àr ett flÄng nytt kolumnhjulskronografurverk med tre vertikala kopplingar vilket gör att samtliga kronografvisare glider fram istÀllet för stegar fram. Kronografdelarna sitter mot tavlan sÄ pÄ baksidan syns det inte att det Àr ett kronografurverk.

image.jpeg

Sitter bra gör den ocksÄ, 42mm.

Min första titanklocka= trevligt!
Ser riktigt bra ut. Gillar pandor.
 
Är sĂ„ galet nöjd med min batteritrio. Sport, dyk och dress frĂ„n slutet av -70 till början av -80. Samtliga kalibrar stabilt byggda i huvudsak metall, utrustade med juveler och en stĂ€llskruv för tidregulering. 7a28an har hela 15 juveler, de andra knappt hĂ€lften om jag minns rĂ€tt.
Nu synkade för att gÄngtestas fram till julledigheten för att kanske justeras med ovan nÀmnda skruv, hÀr sexigt upplagda pÄ ett förklÀde pÄ köksbÀnken.
20151206_145059.jpg
SÄ otroligt fin 7548 (700B)! StÀller mig i kö pÄ den om du skulle bli sinnesförvirrad och fÄ för dig att sÀlja den nÄgon gÄng. :)
 
Tillbaka
Topp