• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Fan vad fina dem Àr. Om ni skulle vÀlja, vad blir det? Svart eller vit?
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Edit: Vit: SBGJ001.
Svart: SBGJ003.

Hade tagit den vita! Är dock inte helt övertygad av de blĂ„a detaljerna.

Efter mitt första Seiko-köp, en SKX007J, sĂ„ har jag Ă€ven blivit sugen pĂ„ att ro hem en SKX009J. KĂ€nner att jag mĂ„ste ha bĂ„da. Min 007:a kom pĂ„ gummi sĂ„ tĂ€nkte köpa lĂ€nk nu, dock sĂ„ verkar vĂ€ldigt mĂ„nga klaga pĂ„ orginallĂ€nken frĂ„n Seiko. DĂ€rför undrar jag om det finns nĂ„gon hĂ€r som har erfarenhet av jubilee-lĂ€nken som Monsterwatches erbjuder? Och ocksĂ„, vad tycker ni om spĂ€nnet? Är inne pĂ„ att bestĂ€lla utan ett Seiko-spĂ€nne.

LÀnk till lÀnken: http://monsterwatches.eu/eu/index.php/bracelets/steel/solidjubilee

DÄ kör vi!
image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg En jÀkla massa boxar och rispapper brukar betyda en bra klocka. :)

image.jpeg

En LE (500 exemplar) kronograf, nice!

image.jpeg

SDGZ013 skÀpptes för nÄt Är sedan för att fira SEIKOs 50-Ärs jubileum för kronografer. Comfortex Àr SEIKOs sÀtt att sÀga att klockan Àr tillverkad i allergivÀnlig och bekvÀm titan. Tror den Àven har diashield ( @Molle ?). Cool Àr den i alla fall och designen Àr inspirerad av den gamla pandan som @Bjoerlin76 Àger.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tavlan skiftar snyggt beroende pÄ vinkel och har en snygg vertikalt borstad struktur. AR-behandlingen Àr sjuk.

image.jpeg

Urverket 8R48 Àr ett flÄng nytt kolumnhjulskronografurverk med tre vertikala kopplingar vilket gör att samtliga kronografvisare glider fram istÀllet för stegar fram. Kronografdelarna sitter mot tavlan sÄ pÄ baksidan syns det inte att det Àr ett kronografurverk.

image.jpeg

Sitter bra gör den ocksÄ, 42mm.

Min första titanklocka= trevligt!
Grattis!
JÀkla fin den dÀr! Sneglat pÄ den mÄnga gÄnger nÀr jag varit förbi Globen. Kanske var den du knep?

Efter mitt första Seiko-köp, en SKX007J, sĂ„ har jag Ă€ven blivit sugen pĂ„ att ro hem en SKX009J. KĂ€nner att jag mĂ„ste ha bĂ„da. Min 007:a kom pĂ„ gummi sĂ„ tĂ€nkte köpa lĂ€nk nu, dock sĂ„ verkar vĂ€ldigt mĂ„nga klaga pĂ„ orginallĂ€nken frĂ„n Seiko. DĂ€rför undrar jag om det finns nĂ„gon hĂ€r som har erfarenhet av jubilee-lĂ€nken som Monsterwatches erbjuder? Och ocksĂ„, vad tycker ni om spĂ€nnet? Är inne pĂ„ att bestĂ€lla utan ett Seiko-spĂ€nne.

LÀnk till lÀnken: http://monsterwatches.eu/eu/index.php/bracelets/steel/solidjubilee

Är till 99,9% sĂ€ker pĂ„ att det Ă€r strapcodes lĂ€nkar han sĂ€ljer.
Har ingen erfarenhet av just deras Jubilee men har haft ett SuperOyster som var vÀldigt gediget.
Även spĂ€nnet Ă€r stabilt, sannolikt bĂ€ttre Ă€n motsvarende Seiko (som Rob oxĂ„ skriver pĂ„ sin sida).

Har ingen erfarenhet av just deras Jubilee men har haft ett SuperOyster som var vÀldigt gediget.
Även spĂ€nnet Ă€r stabilt, sannolikt bĂ€ttre Ă€n motsvarende Seiko (som Rob oxĂ„ skriver pĂ„ sin sida).
Jag köpte en lÀnk frÄn Strapcode till min SKX007. Superkvalitet snabb leverans och jag Àr riktigt nöjd.
HÀr Àr lÀnken till lÀnken:) http://www.strapcode.com/store/22mm...et-seiko-skx007-diver-p-933.html#.VmRkGITfZuY

Åfan. DĂ„ kanske jag hugger en 009 pĂ„ lĂ€nk av Rob jag med. J modell med vĂ€sterlĂ€ndskt daghjul lockar.

Det lÄter lovande! Blir nog sÄ att jag testar deras jubilee och kör pÄ spÀnnet som kommer med. Om jag kollar rÀtt ocksÄ sÄ verkar man spara en liten slant om man tar det direkt frÄn Monsterwatches i samband med köp av klockan Àn om man köper endast lÀnken frÄn Strapcode.
Jag köpte en lÀnk frÄn Strapcode till min SKX007. Superkvalitet snabb leverans och jag Àr riktigt nöjd.
HÀr Àr lÀnken till lÀnken:) http://www.strapcode.com/store/22mm...et-seiko-skx007-diver-p-933.html#.VmRkGITfZuY
Vad tycker du om spÀnnet? Liknar det jag Àr inne pÄ.

Tack för era svar!

Det lÄter lovande! Blir nog sÄ att jag testar deras jubilee och kör pÄ spÀnnet som kommer med. Om jag kollar rÀtt ocksÄ sÄ verkar man spara en liten slant om man tar det direkt frÄn Monsterwatches i samband med köp av klockan Àn om man köper endast lÀnken frÄn Strapcode.

Vad tycker du om spÀnnet? Liknar det jag Àr inne pÄ.

Tack för era svar!
Hela lÀnken andas kvalitet, enkelt att justera lÀngden med skruvade lÀnkar. SpÀnnet kÀnns riktigt sÀkert, det finns Àven microjustering i spÀnnet vid behov.

JÀklar vad nice!! Grattis!! Bara sett den dÀr nÄgra gÄnger och har alltid reagerat över hur snygg den Àr. Riktigt smakfulla likheter med min 6138, tachymeterringen till exempel.

Antyder "8R" att det Àr ett springdrive verk? TÀnkte eftersom 9R Àr det.
Edit: Har ingen koll, hehe, kanske finns kolumnhjulskronografurverk inte i SD-utförande.
JodÄ, de har kolumnhjulsaktivering ocksÄ :)

Det skrevs och postades bilder pÄ SKX031 för ett par dagar sedan. Blev lite sugen och började plocka ihop en av gamla delar men saknar tyvÀrr stÄlkulan "klick ball" och fjÀdern. Vars kan man fÄ tag pÄ dessa delar lÀttast?

IMG_20151206_203422.jpg

Menade mest om den var ommÄlad. SÀljs mÄnga ommÄlade med den typen av lack pÄ tavlan.
Ah, ursÀkta missförstÄndet.
Jag kan inte pÄstÄ att jag kan mycket om sÄnt, men om man jÀmför med den jag lÀnkade sÄ ser dom ut att matcha rÀtt bra. Förutsatt att inte bÄda Àr ommÄlade dÄ. :p

Det skrevs och postades bilder pÄ SKX031 för ett par dagar sedan. Blev lite sugen och började plocka ihop en av gamla delar men saknar tyvÀrr stÄlkulan "klick ball" och fjÀdern. Vars kan man fÄ tag pÄ dessa delar lÀttast?

IMG_20151206_203422.jpg
Kolla dagazwatches eller chronograph.com

Fan vad fina dem Àr. Om ni skulle vÀlja, vad blir det? Svart eller vit?
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Edit: Vit: SBGJ001.
Svart: SBGJ003.
BÄda Àr sÄ grymt nice. Jag har kollat lÀnge pÄ dessa tvÄ och skulle ha lika svÄrt att bestÀmma mig. Tycker kanske att den vita Àr snyggast just nu, men kanske skulle safea med den svarta iaf eftersom den kanske kÀnns lite mer tidlös. Men bara kanske. Vad begÀr dom för pris ?

Tillbaka
Topp