Cool men lite riktiga bilder! Vet inte vad jag hoppades pÄ egentligen men lÀngtar till fler bilder. Fick mig inte att hoppa baklÀnges till dörren.
Inte mig heller, tragiskt nog. Men kan sÀkert Àndras
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Cool men lite riktiga bilder! Vet inte vad jag hoppades pÄ egentligen men lÀngtar till fler bilder. Fick mig inte att hoppa baklÀnges till dörren.
Det sÀger mycket om bredden i det svenska samhÀllet, det ska vi bevaraOch filmstöd (tex 7 milj till göta kanal 2), RFSL, rfsu, presstöd, bidrag till moskéer och andra trossamfund, partistöd, finansiering av operan, baletten, hallandsÄstunneln, migration, statliga uppfostringskampanjer, genuspedagoger m.m osv. Etc....
Den limiterade ThaisumonVilken av dem?
De borde tredubblat stödet till göra kanal 2. Kanske hade hjÀlpt. Kanske inte.Och filmstöd (tex 7 milj till göta kanal 2), RFSL, rfsu, presstöd, bidrag till moskéer och andra trossamfund, partistöd, finansiering av operan, baletten, hallandsÄstunneln, migration, statliga uppfostringskampanjer, genuspedagoger m.m osv. Etc....
Tycker den ser cool ut men hade nog aldrig köpt den![]()
Trevligt med bilder, ser bra ut. Har lagt en förbestÀllning pÄ 3 st ex.Nya Turtles! (inte mina bilder)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
GrattisTycker det samma fast jag rÄkade köpa en.
StÀmmer alldeles utmÀrkt. Jag Àlskar den, vilket Àr tur eftersom det var en gÄva och följaktligen Àr en keeper.Grattis
Jag fick en deja vu-kÀnsla. Blev fascinerad av den gröna Alpinisten, köpte den. Satt som hypnotiserad över den vackra tavlan i dagar men nÀr det gÄtt nÄgon mÄnads sÄ undrade jag vad jag tyckte och sÄlde den till nÄgon som uppskattar den mer. Fortfarande nÀr jag ser bilder pÄ samma modell sÄ tycker jag tavlan Àr grym.
Kanske hade det blivit sÄ om jag köpte den grymma LE-Sumon
MisstÀnker skarpt att jag Àr en trÄkig jÀvel som bara ska ha klockor med svarta tavlor för att bli nöjd![]()
Fortfarande en snygg klockaStÀmmer alldeles utmÀrkt. Jag Àlskar den, vilket Àr tur eftersom det var en gÄva och följaktligen Àr en keeper.
PÄ idag faktiskt. Grönt Àr skönt och kombon med guld Àr sofistikerad och inte alls prÄlig. ;-)
![]()
Relume Àr ju djÀvulens pÄfund, gillar den med smutsig lyspasta.6217-möte förevigat med halvkass mobil. Den piggt relumade och servade Àr en '66:a, gammelfar Àr en sorgligt försummad '65:a, sannolikt med lite för stor krona. NÄgon som sitter pÄ en liten?
![]()
+1. Fast det finns en fördel: den lyser i mörkret!Relume Àr ju djÀvulens pÄfund, gillar den med smutsig lyspasta.![]()
Har ytterst lite reservgrejer i mina lÄdor sÄ tyvÀrr inte. Finns vÀl finnas pÄ ebay?+1. Fast det finns en fördel: den lyser i mörkret!
Ingen liten krona till tidiga 62mas i lÄdorna?
Jo. I försummelsen ingÄr att jag inte orkat leta sÀrskilt flitigt. Den ska fÄ en service och en ny krona 2016!Har ytterst lite reservgrejer i mina lÄdor sÄ tyvÀrr inte. Finns vÀl finnas pÄ ebay?
SmĂ„ kronor Ă€r inte lĂ€ttfunna. Har du en 8000? @Grafton ? Ăr den frĂ„n maj finns det chans att den stora Ă€r orginal âșHar ytterst lite reservgrejer i mina lĂ„dor sĂ„ tyvĂ€rr inte. Finns vĂ€l finnas pĂ„ ebay?
Yup, en 8000 men frĂ„n april. Det var en post hĂ€r pĂ„ KS om nĂ„gon som fĂ„tt tag i en tidig 62mas och skaffat en liten krona, korrekt till de första serienummerna, som fick mig att fundera. Tror att jag kollade nummer redan dĂ„ och konstaterade att jag borde ha liten krona. Det Ă€r ocksĂ„ det enda som inte Ă€r original utan bara NOS pĂ„ mitt ex. Det var kanske t o m du, @niclasnice, som skrev den posten?SmĂ„ kronor Ă€r inte lĂ€ttfunna. Har du en 8000? @Grafton ? Ăr den frĂ„n maj finns det chans att den stora Ă€r orginal âș
Tror inte det var jag. Kul att nya klockan kom i sĂ„ gott sĂ€llskap!! Letar sjĂ€lv efter en 8000. HĂ„ller ögonen öppna efter en liten krona Ă„t dig. Verkar dock vara lite si och sĂ„ med hur de kom frĂ„n fabriken sĂ„ tycker inte du behöver vara allt för ledsen. Den stora Ă€r dessutom snyggare. SĂ€g gĂ€rna till om du vill slĂ€ppa den ngn gĂ„ng âș.Yup, en 8000 men frĂ„n april. Det var en post hĂ€r pĂ„ KS om nĂ„gon som fĂ„tt tag i en tidig 62mas och skaffat en liten krona, korrekt till de första serienummerna, som fick mig att fundera. Tror att jag kollade nummer redan dĂ„ och konstaterade att jag borde ha liten krona. Det Ă€r ocksĂ„ det enda som inte Ă€r original utan bara NOS pĂ„ mitt ex. Det var kanske t o m du, @niclasnice, som skrev den posten?
SEIKO sysslar inte med prototyper, bilderna Àr frÄn en handlare i Malaysia.Besviken pÄ den blanka lysmassan. Kanske bara prototyper?
Skulle vara liiite kul att skicka modellen ovan pÄ PVD-behandling - lÀnk, boett, krona och vridring.
Tror inte det var jag. Kul att nya klockan kom i sĂ„ gott sĂ€llskap!! Letar sjĂ€lv efter en 8000. HĂ„ller ögonen öppna efter en liten krona Ă„t dig. Verkar dock vara lite si och sĂ„ med hur de kom frĂ„n fabriken sĂ„ tycker inte du behöver vara allt för ledsen. Den stora Ă€r dessutom snyggare. SĂ€g gĂ€rna till om du vill slĂ€ppa den ngn gĂ„ng âș.
Ăr det till januari vi fĂ„r vĂ€nta pĂ„ de hĂ€r jĂ€klarna? Ăr det lĂ€ckta foton jag fĂ„tt tassarna pĂ„ eller Ă€r dom för försĂ€ljning i Malaysia?SEIKO sysslar inte med prototyper, bilderna Ă€r frĂ„n en handlare i Malaysia.
SEIKO sysslar inte med prototyper, bilderna Àr frÄn en handlare i Malaysia.
NEJ, bara SEIKO och JLC.Trist isf om visare och tavelindex missmatchar pÄ mycket. Hursomhelst - bokningen stÄr fast.
Edit: @yonsson, har du börjat skriva klocknamnen med VERSALER å la Silje? Kan skrev alltid namnen med versaler.
Ăr du sĂ€ker pĂ„ att den dĂ€r Ă€r kosher? Ăr 7S26-7039 ens en Seiko?TĂ€nkte sĂ€lja ivĂ€g den röda 7S26-7039.
Ăr det nĂ„gon som har nĂ„gon koll pĂ„ vad ett okej pris för den skulle kunna va? Typ 850 eller Ă€r jag ute och cyklar dĂ„??![]()
![]()