• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Spincini

Rolex
2-Faktor
Och filmstöd (tex 7 milj till göta kanal 2), RFSL, rfsu, presstöd, bidrag till moskéer och andra trossamfund, partistöd, finansiering av operan, baletten, hallandsÄstunneln, migration, statliga uppfostringskampanjer, genuspedagoger m.m osv. Etc....
Det sÀger mycket om bredden i det svenska samhÀllet, det ska vi bevara:)
Plus ett frihandelsavtal med Japan sÄ vi jÀrnvÀgare kan köpa oss en :gs: att ha som tjÀnsteklocka eller hur @skallagrimson;)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
SBGE009 :)

FullSizeRender (8).jpg
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Och filmstöd (tex 7 milj till göta kanal 2), RFSL, rfsu, presstöd, bidrag till moskéer och andra trossamfund, partistöd, finansiering av operan, baletten, hallandsÄstunneln, migration, statliga uppfostringskampanjer, genuspedagoger m.m osv. Etc....
De borde tredubblat stödet till göra kanal 2. Kanske hade hjÀlpt. Kanske inte.
HĂ€r kommer iaf senaste tillskottet till min lilla dykarfamilj. (6217-8001)
IMG_20151211_134305.jpg
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Tycker det samma fast jag rÄkade köpa en :).
Grattis:)
Jag fick en deja vu-kÀnsla. Blev fascinerad av den gröna Alpinisten, köpte den. Satt som hypnotiserad över den vackra tavlan i dagar men nÀr det gÄtt nÄgon mÄnads sÄ undrade jag vad jag tyckte och sÄlde den till nÄgon som uppskattar den mer. Fortfarande nÀr jag ser bilder pÄ samma modell sÄ tycker jag tavlan Àr grym.
Kanske hade det blivit sÄ om jag köpte den grymma LE-Sumon

MisstÀnker skarpt att jag Àr en trÄkig jÀvel som bara ska ha klockor med svarta tavlor för att bli nöjd;)
 

Case

Panerai
Grattis:)
Jag fick en deja vu-kÀnsla. Blev fascinerad av den gröna Alpinisten, köpte den. Satt som hypnotiserad över den vackra tavlan i dagar men nÀr det gÄtt nÄgon mÄnads sÄ undrade jag vad jag tyckte och sÄlde den till nÄgon som uppskattar den mer. Fortfarande nÀr jag ser bilder pÄ samma modell sÄ tycker jag tavlan Àr grym.
Kanske hade det blivit sÄ om jag köpte den grymma LE-Sumon

MisstÀnker skarpt att jag Àr en trÄkig jÀvel som bara ska ha klockor med svarta tavlor för att bli nöjd;)
StÀmmer alldeles utmÀrkt. Jag Àlskar den, vilket Àr tur eftersom det var en gÄva och följaktligen Àr en keeper.

PÄ idag faktiskt. Grönt Àr skönt och kombon med guld Àr sofistikerad och inte alls prÄlig. ;-)
image.jpeg
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
SmĂ„ kronor Ă€r inte lĂ€ttfunna. Har du en 8000? @Grafton ? Är den frĂ„n maj finns det chans att den stora Ă€r orginal â˜ș
Yup, en 8000 men frÄn april. Det var en post hÀr pÄ KS om nÄgon som fÄtt tag i en tidig 62mas och skaffat en liten krona, korrekt till de första serienummerna, som fick mig att fundera. Tror att jag kollade nummer redan dÄ och konstaterade att jag borde ha liten krona. Det Àr ocksÄ det enda som inte Àr original utan bara NOS pÄ mitt ex. Det var kanske t o m du, @niclasnice, som skrev den posten?
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Yup, en 8000 men frÄn april. Det var en post hÀr pÄ KS om nÄgon som fÄtt tag i en tidig 62mas och skaffat en liten krona, korrekt till de första serienummerna, som fick mig att fundera. Tror att jag kollade nummer redan dÄ och konstaterade att jag borde ha liten krona. Det Àr ocksÄ det enda som inte Àr original utan bara NOS pÄ mitt ex. Det var kanske t o m du, @niclasnice, som skrev den posten?
Tror inte det var jag. Kul att nya klockan kom i sĂ„ gott sĂ€llskap!! Letar sjĂ€lv efter en 8000. HĂ„ller ögonen öppna efter en liten krona Ă„t dig. Verkar dock vara lite si och sĂ„ med hur de kom frĂ„n fabriken sĂ„ tycker inte du behöver vara allt för ledsen. Den stora Ă€r dessutom snyggare. SĂ€g gĂ€rna till om du vill slĂ€ppa den ngn gĂ„ng â˜ș.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Tror inte det var jag. Kul att nya klockan kom i sĂ„ gott sĂ€llskap!! Letar sjĂ€lv efter en 8000. HĂ„ller ögonen öppna efter en liten krona Ă„t dig. Verkar dock vara lite si och sĂ„ med hur de kom frĂ„n fabriken sĂ„ tycker inte du behöver vara allt för ledsen. Den stora Ă€r dessutom snyggare. SĂ€g gĂ€rna till om du vill slĂ€ppa den ngn gĂ„ng â˜ș.
:) Jag Àr inte allt för ledsen. Men rÀtt ska vara rÀtt!:pompus: Dessutom Àr det kul att nörda vidare i jakt pÄ Ànnu en detalj som ingen nutanför ett (Seiko)GTG nÄgonsin kommer att notera. :happyhappy: Keep'em peeled!
 

Brunleif

Panerai
HÀr Àr bilder pÄ tidigare nÀmnd seahorse!
Den har dock inte sjöhÀsten pÄ baksidan sÄ det kanske Àr ett hopkok!

Är en spricka i glaset precis nere vid 6an.
Men jag gillar inte klockan iaf sÄ kommer nog inte lÀgga nÄgra pengar pÄ att byta.

DSC_0184.JPG DSC_0185.JPG DSC_0186.JPG DSC_0187.JPG DSC_0188.JPG
 
Topp