Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ăr du sĂ€ker pĂ„ att den dĂ€r Ă€r kosher? Ăr 7S26-7039 ens en Seiko?
SlÀng upp en bild pÄ baksidan. HjÀlper gÀrna till med lite detektivarbete.Bra dÀrNu Àr jag vÀldigt osÀker! Du har nog rÀtt om numret. MÄste titta nÀrmre pÄ den!
SpÀnnande. Vart kommer den ifrÄn?Haha! Den Àr ganska lik
![]()
Tratten! Köpte röda och orangea för ett tag sen. Inga stora pengar men det var ju synd. Den gÄr jÀkligt bra och ser för övrigt (förutom fÀrgen) vÀldigt likt min svarta som jag vet Àr Àkta.. Varför görs kopior pÄ sÄdana hÀr klockor?SpÀnnande. Vart kommer den ifrÄn?
Vilken sÀljare? BegÀra pengarna tillbaka? Inte tillÄtet att sÀlja kopior pÄ Tratten. Piraterna tillverkar dÀr det finns efterfrÄgan. FörstÄr dock inte varför man vÀljer en beteckning som inte finns nÀr man ÀndÄ sysslar med varumÀrkesintrÄng. Kanske för att det skall vara svÄrare (omöjligt) att jÀmföra med originalet?Tratten! Köpte röda och orangea för ett tag sen. Inga stora pengar men det var ju synd. Den gÄr jÀkligt bra och ser för övrigt (förutom fÀrgen) vÀldigt likt min svarta som jag vet Àr Àkta.. Varför görs kopior pÄ sÄdana hÀr klockor?
HĂ„ller med. Kan du posta en nĂ€rbild av baksidan pĂ„ din 8000 dĂ€r kronan syns? GĂ€rna med kronan ute. Ăr du sĂ€ker pĂ„ att din krona Ă€r eftermonterad?Jag Ă€r inte allt för ledsen. Men rĂ€tt ska vara rĂ€tt!
Dessutom Àr det kul att nörda vidare i jakt pÄ Ànnu en detalj som ingen nutanför ett (Seiko)GTG nÄgonsin kommer att notera.
Keep'em peeled!
Snygg klocka, snyggt band och du gör vad du vill med din klockaEn av mina absoluta favoriter. Bild frÄn igÄr, men den sitter pÄ handleden Àven idag. Vissa rynkar pÄ nÀsan Ät dykare pÄ lÀder men eftersom jag Àr en skön och laidback snubbe sÄ skiter jag i det.
![]()
(6309-7040, 1983)
MĂ„ste fan leta upp en SBBN015 nu!Trevlig helg, fellow Seikoholics!
![]()
(SBBN015)
Yes, det mÄste du!MÄste fan leta upp en SBBN015 nu!
...WTB postad.Yes, det mÄste du!![]()
Samma sÀljareVilken sÀljare? BegÀra pengarna tillbaka? Inte tillÄtet att sÀlja kopior pÄ Tratten. Piraterna tillverkar dÀr det finns efterfrÄgan. FörstÄr dock inte varför man vÀljer en beteckning som inte finns nÀr man ÀndÄ sysslar med varumÀrkesintrÄng. Kanske för att det skall vara svÄrare (omöjligt) att jÀmföra med originalet?
Köpte du den orangea frÄn samma sÀljare?
Den orangea borde isf vara en skx011k. (Inte vanlig) SlÀng upp en bild pÄ fronten.Samma sÀljare
Vad tror vi om den andra 7S26-0020![]()
Baksidan ser mer ok ut!
SÄ hÀr ser urverket ut pÄ den röda
![]()
VĂ€ldigt likt original!?
Tack för #! Förre Ă€garen hade bytt ut den icke-Seikokrona som satt i mot den nuvarande.HĂ„ller med. Kan du posta en nĂ€rbild av baksidan pĂ„ din 8000 dĂ€r kronan syns? GĂ€rna med kronan ute. Ăr du sĂ€ker pĂ„ att din krona Ă€r eftermonterad?
Part# pÄ den lilla Àr 55WH13 förresten.
Tack! Framsidan Àr ocksÄ trevlig.
Ja den dÀr skulle jag inte tacka nej till!!!Tack! Framsidan Àr ocksÄ trevlig.
![]()
Snygg mod, btw!