• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Har tankar kring att köpa till en jubilee-lÀnk till min SARB, kul med lite variation. Som det ser ut just nu sÄ Àr det möjligt att passa dit en jubilee-lÀnk frÄn en skx013 utan problem. KÀppar i hjulet kommer nu vart man ska köpa sjÀlva lÀnken ifrÄn? NÄgra idéer? E-bay kÀnns som den enklaste lösningen men jag Àr öppen för förslag :)

http://forums.watchuseek.com/f21/marbles-lost-sarb033-jubilee-bracelet-2294298.html

85bcd934777db482b77da430d4894871_2.jpg

ej min bild -> http://forums.watchuseek.com/f21/sarb033-jubilee-bracelet-2106050.html
www.strapcode.com
www.tungchoywatches.com
 
Samma sÀljare
Vad tror vi om den andra 7S26-0020
image.jpeg

Baksidan ser mer ok ut!
SÄ hÀr ser urverket ut pÄ den röda
image.jpeg

VĂ€ldigt likt original!?
image.jpeg

HÀr Àr min. SÄ har de sett ut i 20Är. JÀmför texten och KanagawavÄgen med dina.
Har tankar kring att köpa till en jubilee-lÀnk till min SARB, kul med lite variation. Som det ser ut just nu sÄ Àr det möjligt att passa dit en jubilee-lÀnk frÄn en skx013 utan problem. KÀppar i hjulet kommer nu vart man ska köpa sjÀlva lÀnken ifrÄn? NÄgra idéer? E-bay kÀnns som den enklaste lösningen men jag Àr öppen för förslag :)

http://forums.watchuseek.com/f21/marbles-lost-sarb033-jubilee-bracelet-2294298.html

85bcd934777db482b77da430d4894871_2.jpg

ej min bild -> http://forums.watchuseek.com/f21/sarb033-jubilee-bracelet-2106050.html
Skitsnyggt!
 
NĂ„gon som testat en SBQJ015 ?
Var inne pÄ att testa en sÄdan för nÄgra Är sedan men annat kom emellan... Nu har nyfikenheten vaknat till liv igen.
Perpetual, budget-HEQ (nÄja), estetiskt tilltalande (med undantag för lite korta visare kanske) etc..

Stulen bild
post-236-1233081854.jpg
Tycker du ska sluta med den dÀr, passar inte dig alls. Dyker det upp nÄgon med rimligt pris Àr den min, bara MIN!!!

SkÀmt och sido, mitt nÀsta köp blir nog en 8f56-verk. Utseendet i övrigt beror pÄ prislÀget, med den dÀr med svart eller vit tavla och motsvarande Alpinister I Titanium vore helt klart en dröm.

Men jag het inte pillat pÄ nÄgon IRL.
 
Chronograph.com ?

Strapcode och Tungchoy Àr samma handlare, bara tvÄ olika adresser. Tror jag i alla fall, de har samma sortiment.
http://www.tungchoywatch.com

Chronograph hade en 013 jubilee! Tackar du :)

Bra tips dÀr @North
Blir till att prova jubilee till 035an. Beads of rice hade varit grymt. MÄste snoka reda pÄ nÄgot som kan passa.

Beads of rice hade varit hur snyggt som helst!

HÀr Àr förresten en jubilee frÄn en 013 som ska passa pÄ sarb-modellerna http://chronograph.com/store/mli_viewItem.asp?idproduct=1293
 
Skulle vilja slÄ ett slag för filippinska sÀljarna av gamla SEIKO-dykare pÄ eBay. Jag har nu totalt tre gÄnger bestÀllt klockor frÄn tre olika sÀljare. Erfarenhetens summa Àr vÀl att man givetvis fÄr vad man betalar för men att man ocksÄ fÄr service och försÀljaransvar av hög kvalitet.

Klocka 1: BestÀller en 7002, riktigt fint skick men med ett verk som gÄr ca 3 minuter för snabbt per dygn. PÄpekar detta för sÀljaren som erbjuder att gratis skicka tillbaka den till honom för justering med fritt porto bÄda hÄllen alternativt att lÀmna in klockan hos en urmakare för instÀllning, "bara det inte blev för dyrt". Hade inte hjÀrta att utnyttja detta erbjudande, frÄn stackarn, underar vad han trodde att det skulle kosta i Sverige, flera gÄnger klockans pris i alla fall.
Klocka 2: BestÀller en SKX031, gÄr fantastiskt bra men har en lite lös bezel, för lÄg insert och alldeles för tunt glas. PÄpekar detta och han erbjuder sig att betala för kostnaden av en ny bezel-gasket samt ett nytt glas som jag kan vÀlja ut. "Skicka summan till mig" - gjorde detta och fick pengar insatta direkt pÄ Paypal. Han skulle Àven skicka en ny Bezel-insert som plÄster pÄ sÄren.
Klocka 3: BestÀller Ànnu en 7002 frÄn en sÀljare som sÀljer extremt mycket Seiko-klockor. Han hade missat att uppdatera en del i beskrivningen, dÄ jag antar att han har en mall han fyller i. Urtavlan var aftermarket, men stod original i beskrivningen. FÄr hela summan Äterbetald men besked om att jag Àven kan behÄlla klockan (!)

SÄ, om nÄgon tvekar pÄ att bestÀlla billiga begagnade Seiko-dykare frÄn eBay kan iallafall jag, med mina erfarenheter sÀga att om det blir problem Àr sÀljarna vÀldigt tillmötesgÄende.

Mina 2 cents...
 
Skulle vilja slÄ ett slag för filippinska sÀljarna av gamla SEIKO-dykare pÄ eBay. Jag har nu totalt tre gÄnger bestÀllt klockor frÄn tre olika sÀljare. Erfarenhetens summa Àr vÀl att man givetvis fÄr vad man betalar för men att man ocksÄ fÄr service och försÀljaransvar av hög kvalitet.

Klocka 1: BestÀller en 7002, riktigt fint skick men med ett verk som gÄr ca 3 minuter för snabbt per dygn. PÄpekar detta för sÀljaren som erbjuder att gratis skicka tillbaka den till honom för justering med fritt porto bÄda hÄllen alternativt att lÀmna in klockan hos en urmakare för instÀllning, "bara det inte blev för dyrt". Hade inte hjÀrta att utnyttja detta erbjudande, frÄn stackarn, underar vad han trodde att det skulle kosta i Sverige, flera gÄnger klockans pris i alla fall.
Klocka 2: BestÀller en SKX031, gÄr fantastiskt bra men har en lite lös bezel, för lÄg insert och alldeles för tunt glas. PÄpekar detta och han erbjuder sig att betala för kostnaden av en ny bezel-gasket samt ett nytt glas som jag kan vÀlja ut. "Skicka summan till mig" - gjorde detta och fick pengar insatta direkt pÄ Paypal. Han skulle Àven skicka en ny Bezel-insert som plÄster pÄ sÄren.
Klocka 3: BestÀller Ànnu en 7002 frÄn en sÀljare som sÀljer extremt mycket Seiko-klockor. Han hade missat att uppdatera en del i beskrivningen, dÄ jag antar att han har en mall han fyller i. Urtavlan var aftermarket, men stod original i beskrivningen. FÄr hela summan Äterbetald men besked om att jag Àven kan behÄlla klockan (!)

SÄ, om nÄgon tvekar pÄ att bestÀlla billiga begagnade Seiko-dykare frÄn eBay kan iallafall jag, med mina erfarenheter sÀga att om det blir problem Àr sÀljarna vÀldigt tillmötesgÄende.

Mina 2 cents...

Roligt att höra! Är det nĂ„gra specifika sĂ€ljare du skulle kunna rekommendera?
 
Skulle vilja slÄ ett slag för filippinska sÀljarna av gamla SEIKO-dykare pÄ eBay. Jag har nu totalt tre gÄnger bestÀllt klockor frÄn tre olika sÀljare. Erfarenhetens summa Àr vÀl att man givetvis fÄr vad man betalar för men att man ocksÄ fÄr service och försÀljaransvar av hög kvalitet.

Klocka 1: BestÀller en 7002, riktigt fint skick men med ett verk som gÄr ca 3 minuter för snabbt per dygn. PÄpekar detta för sÀljaren som erbjuder att gratis skicka tillbaka den till honom för justering med fritt porto bÄda hÄllen alternativt att lÀmna in klockan hos en urmakare för instÀllning, "bara det inte blev för dyrt". Hade inte hjÀrta att utnyttja detta erbjudande, frÄn stackarn, underar vad han trodde att det skulle kosta i Sverige, flera gÄnger klockans pris i alla fall.
Klocka 2: BestÀller en SKX031, gÄr fantastiskt bra men har en lite lös bezel, för lÄg insert och alldeles för tunt glas. PÄpekar detta och han erbjuder sig att betala för kostnaden av en ny bezel-gasket samt ett nytt glas som jag kan vÀlja ut. "Skicka summan till mig" - gjorde detta och fick pengar insatta direkt pÄ Paypal. Han skulle Àven skicka en ny Bezel-insert som plÄster pÄ sÄren.
Klocka 3: BestÀller Ànnu en 7002 frÄn en sÀljare som sÀljer extremt mycket Seiko-klockor. Han hade missat att uppdatera en del i beskrivningen, dÄ jag antar att han har en mall han fyller i. Urtavlan var aftermarket, men stod original i beskrivningen. FÄr hela summan Äterbetald men besked om att jag Àven kan behÄlla klockan (!)

SÄ, om nÄgon tvekar pÄ att bestÀlla billiga begagnade Seiko-dykare frÄn eBay kan iallafall jag, med mina erfarenheter sÀga att om det blir problem Àr sÀljarna vÀldigt tillmötesgÄende.

Mina 2 cents...
Du och jag har uppenbarligen helt olika förvÀntningar pÄ sÀljare. Du fÄtt tre klockor som inte var som beskrivna, med kassa urverk och AM-delar. Jag skulle snarare kalla sÀljaren för badguy Àn goodguy. Att man pudlar nÀr man blir pÄkommen ser jag som ren sjÀlvbevarelsedrift och inte en OK ursÀkt.
 
Du och jag har uppenbarligen helt olika förvÀntningar pÄ sÀljare. Du fÄtt tre klockor som inte var som beskrivna, med kassa urverk och AM-delar. Jag skulle snarare kalla sÀljaren för badguy Àn goodguy. Att man pudlar nÀr man blir pÄkommen ser jag som ren sjÀlvbevarelsedrift och inte en OK ursÀkt.
Haha, jo det var det jag försökte sÀga med att man "fÄr vad man betalar för". :) Köper jag en fulrenoverad 20 Är gammal dykare frÄn andra sidan jordklotet för nÄgra hundringar sÄ rÀknar jag det som lite av renoveringsobjekt. Har erfarenhet av fruktansvÀrt hala försÀljare pÄ eBay i övrigt. Ingen aning om jag haft "tur" i mitt fall eller om de Àr kÀnda för detta. I mina fall rörde det billiga klockor, köper man en klocka för nÄgra tusen kan det ju vara skönt att iallafall ha en förhoppning om att den typen av sÀljare tar ansvar för eventuella misstag och skador osv.

Vad menar du med kassa urverk? TvÄ av dem gÄr fantastiskt bra. Sen Àr jag medveten om att de inte kommer att hÄlla för alltid, men det Äterspeglas ju i priset ocksÄ.
 
Tillbaka
Topp