• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Köpte den hÀr frÄn forumet i veckan, SCED019. Behövde en ny klocka pÄ jobbet och dÄ passar quartz bra, sÄ kunde inte hÄlla mig ifrÄn denna. Gillar lÀnkens asymmetriska infÀstning.
Seiko.JPG
 
Skriver en rad hÀr. SÄg att MÄrtenssons ur i Halmstad börjat sÀlja rejÀla seikos. De har Prospex linjen, Astron och nu ocksÄ Grand Seiko. Det var nytt för mig.

Inga bilder för det kÀndes bananas att stÄ och fota montrarna med jÀtte mkt folk i butiken.
 
Skriver en rad hÀr. SÄg att MÄrtenssons ur i Halmstad börjat sÀlja rejÀla seikos. De har Prospex linjen, Astron och nu ocksÄ Grand Seiko. Det var nytt för mig.

Inga bilder för det kÀndes bananas att stÄ och fota montrarna med jÀtte mkt folk i butiken.
Nice, dÄ fÄr det bli ett besök dÀr snart. Hade de mÄnga GS-modeller?
 
Barnfri helg pÄ landstÀllet och timmar fria att göra vad man vill med.
Passar pÄ att skuva lite klocka. PremiÀr av service av 7s26b.
20151219_152546.jpg

SÄja. DÄ var verket isÀrskruvat (med undantag för drivfjÀdern som jag fortfarande inte vÄgar öppna), tvÀttat, monterat och oljat. Skojade till det och mÄlade sekundvisaren orange för att matcha texten pÄ tavlan - diskret mod. Nu vÀntar jag med slutmontering till imorgon.
20151219_175119.jpg
 
SÄja. DÄ var verket isÀrskruvat (med undantag för drivfjÀdern som jag fortfarande inte vÄgar öppna), tvÀttat, monterat och oljat. Skojade till det och mÄlade sekundvisaren orange för att matcha texten pÄ tavlan - diskret mod. Nu vÀntar jag med slutmontering till imorgon.
20151219_175119.jpg
Smakfull mod! Tror det kan bli riktigt snyggt.
 
Hinner inte med! Slutet pÄ budgetÄr för bövelen :oldman:
Vilket saftigt pris vad Àr fördelen förutom sköldpadde boetten?
Fördelen jÀmfört med vad?
Prospex innebÀr ju alltid OK lÀnk, OK urverk, i detta fall 4R. Ser Àven ut som om kronhalsen Àr tjock vilket Àr trevligt.

Personligen gillar jag att det Àr en tillförlitlig 7040 som man kan med att köra pÄ lÀnk eftersom den sÀljs pÄ lÀnk. :D
 
Fördelen jÀmfört med vad?
Prospex innebÀr ju alltid OK lÀnk, OK urverk, i detta fall 4R. Ser Àven ut som om kronhalsen Àr tjock vilket Àr trevligt.

Personligen gillar jag att det Àr en tillförlitlig 7040 som man kan med att köra pÄ lÀnk eftersom den sÀljs pÄ lÀnk. :D
Aha!
Trodde pjÀsen ersatte SKX :)

Gracias seniora!
 
Aha!
Trodde pjÀsen ersatte SKX :)
Gracias seniora!
Det Àr vÀl inte uttalat pÄ det viset men man kan ju tycka att den i princip Àr en ersÀttare.

Klippte denna igÄr, kommer vÀl om nÄn vecka.
image.jpeg
image.jpeg

Har tÀnkt göra den modden ett tag (skx007 med sumotavla och sumovisare), blir kul att fÄ hem den Àven om den kanske inte blev helt gratis direkt. Ska klocka hem ett superoyster till den tÀnkte jag.
 
Det Àr vÀl inte uttalat pÄ det viset men man kan ju tycka att den i princip Àr en ersÀttare.

Klippte denna igÄr, kommer vÀl om nÄn vecka.
image.jpeg
image.jpeg

Har tÀnkt göra den modden ett tag (skx007 med sumotavla och sumovisare), blir kul att fÄ hem den Àven om den kanske inte blev helt gratis direkt. Ska klocka hem ett superoyster till den tÀnkte jag.

Bra dÀr Yonsson! Sneglade pÄ den dÀr med men blev snÄl och vill hellre ha en sarb men fin mod, aldrig riktigt gillat sumons boett helt men skx Àr ju hÀrlig. Kul köp och grattis :)
 
Tillbaka
Topp