• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

image.jpeg
 
Är en sĂ„ snygg seiko automatic chronograph pĂ„ tradera nu. Förutom tvĂ„ fula repor pĂ„ tavlan:( seiko 6139-7070 heter den visst
 
Hej alla glada. Har nÄgra frÄgor rörande en seiko SPB003J1 (om jag postar fel sÄ beror det pÄ att jag Àr helt ny hÀr o i klockvÀrden).
Jag har precis köpt en sÄdan begagnad och undrar vad ni skulle vÀrdera en sÄdan till?
DÄ det inte finns nÄgon servicehistorik (pantbanksköp..) undrar jag om ni hade kostat pÄ en sÄdan service?
I sÄ fall nÄn som har förslag pÄ bra budget urmakare i Sthlm som Àr duktiga pÄ Seiko?
Stort tack!
 
GÄr dom att köpa redan?
Malaysia, Kuala lumpor
Den var riktigt fin!! Ref?
SRP77 nÄnting, 5 tror jag.
Fina förutom att chapterringarna verkar sitta snett.
Äh, sluta nu. Alla bilder Ă€r ju lite vinklade. Omöjligt att se det pĂ„ bilder om de inte Ă€r jĂ€tteoff.
Najs :)
Finns de ingenstans att bestÀlla snart?
Japan i januari gissar jag.
Que? Har dom redan slÀppts?
Malaysia som sagt. Japan mm: Januari, EU: Februari.
 
Hej alla glada. Har nÄgra frÄgor rörande en seiko SPB003J1 (om jag postar fel sÄ beror det pÄ att jag Àr helt ny hÀr o i klockvÀrden).
Jag har precis köpt en sÄdan begagnad och undrar vad ni skulle vÀrdera en sÄdan till?
DÄ det inte finns nÄgon servicehistorik (pantbanksköp..) undrar jag om ni hade kostat pÄ en sÄdan service?
I sÄ fall nÄn som har förslag pÄ bra budget urmakare i Sthlm som Àr duktiga pÄ Seiko?
Stort tack!
SEIKO servar man inte förrÀn de gÄr sönder, dvs efter minst 10-15 Är. Klockmaster hjÀlper dig.
 
Najs :)

Finns de ingenstans att bestÀlla snart?

NÄgon ÄterförsÀljare frÄn Malaysia har haft de tillgÀngliga online ett par dagar, nu Àr de tyvÀrr slut. Hoppas nÄgon inom EU fÄr in dessa snart!

Que? Har dom redan slÀppts?

Malaysia som sagt. Japan mm: Januari, EU: Februari.
Enligt Robs/Monsterwatches Facebook-sida sĂ„ verkar han sĂ€lja K-versionen i januari och J-versionen i juni. NĂ„gon som har koll pĂ„ prisbilden? SĂ„g 460 EUR pĂ„ nĂ„gon tysk sida men enligt Rob sĂ„ kommer han till och med sĂ€lja J-versionen billigare Ă€n sĂ„. Är inte helt hundra pĂ„ att jag fĂ„tt allting rĂ€tt, har översatt informationen.
 
Snubblade in pÄ ett tyskt forum och hittade nÄgra bilder. SlÀnger upp, tror inte dom postats nÀmligen.
upload_2015-12-17_22-51-28.png

upload_2015-12-17_22-52-33.png


Verkar som nÄgon dÀr har kommit över tvÄ redan!
upload_2015-12-17_22-53-7.png

upload_2015-12-17_22-53-19.png

upload_2015-12-17_22-53-33.png


KĂ€lla: http://uhrforum.de/neue-uhr-seiko-prospex-srp787-srp789-t234524-24

Vad synd att inte alla finns med lÀnk (det Àr alltid snyggast med lÀnk!). Det Àr svart eller Pepsi som Àr aktuellt för min del. Det lÀr vÀl dyka upp en uppsjö av AM-lÀnkar vad det lider. Fast den blÄ kanske inte Àr fel ...
 
Enligt Robs/Monsterwatches Facebook-sida sĂ„ verkar han sĂ€lja K-versionen i januari och J-versionen i juni. NĂ„gon som har koll pĂ„ prisbilden? SĂ„g 460 EUR pĂ„ nĂ„gon tysk sida men enligt Rob sĂ„ kommer han till och med sĂ€lja J-versionen billigare Ă€n sĂ„. Är inte helt hundra pĂ„ att jag fĂ„tt allting rĂ€tt, har översatt informationen.
Jag tror folk slarvar lite nÀr de skriver K och J-versionen. Förutom de ovan kommer det slÀppas tvÄ andra modeller med fÀrgade minutvisare. De Àr ocksÄ K-modeller men har andra referensnummer. De tvÄ modellerna kommer slÀppas senare, troligtvis i maj.

Listpris Sverige:
4500kr pÄ lÀnk
4000kr pÄ gummi
Vad synd att inte alla finns med lÀnk (det Àr alltid snyggast med lÀnk!). Det Àr svart eller Pepsi som Àr aktuellt för min del. Det lÀr vÀl dyka upp en uppsjö av AM-lÀnkar vad det lider. Fast den blÄ kanske inte Àr fel ...
MÄnga handlare kommer nog att mixa sÄ du kan fÄ vilken som helst pÄ lÀnk eller gummi.
 
Tillbaka
Topp