• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens Seiko, SBBN037, och en liten hest!

image.jpeg
Jösses vilken söt hest. Är det din? Falabella?
 
Bra dÀr Yonsson! Sneglade pÄ den dÀr med men blev snÄl och vill hellre ha en sarb men fin mod, aldrig riktigt gillat sumons boett helt men skx Àr ju hÀrlig. Kul köp och grattis :)
Tack, landade pÄ 2700kr efter att paypal rÄnat mig, tror jag skulle hamnat dÀr ÀndÄ om jag köpt delarna lösa. Nu slapp jag i alla fall sÀtta ihop allt sjÀlv. :)
 
Tack, landade pÄ 2700kr efter att paypal rÄnat mig, tror jag skulle hamnat dÀr ÀndÄ om jag köpt delarna lösa. Nu slapp jag i alla fall sÀtta ihop allt sjÀlv. :)

LÄter bra, skx kostar ju nÀra 1.5k och delarna Àr ju inte gratis. Tycker den ser grym ut, blir oftast bra med oem delar dÄ kvalitén Àr god :)

Men att pp tar lite extra Àr ju sÄdÀr men iaf smidigt betalsÀtt sÄ ok ibland ÀndÄ :)
 
Skriver en rad hÀr. SÄg att MÄrtenssons ur i Halmstad börjat sÀlja rejÀla seikos. De har Prospex linjen, Astron och nu ocksÄ Grand Seiko. Det var nytt för mig.

Inga bilder för det kÀndes bananas att stÄ och fota montrarna med jÀtte mkt folk i butiken.

Lokala stjÀrturmakarna har ocksÄ lite automatiska seikos och nÄn prospex skylt i skylten har jag noterat.
 
Det Àr vÀl inte uttalat pÄ det viset men man kan ju tycka att den i princip Àr en ersÀttare.

Klippte denna igÄr, kommer vÀl om nÄn vecka.
image.jpeg
image.jpeg

Har tÀnkt göra den modden ett tag (skx007 med sumotavla och sumovisare), blir kul att fÄ hem den Àven om den kanske inte blev helt gratis direkt. Ska klocka hem ett superoyster till den tÀnkte jag.
Cool yonsson!
 
Varför asymmetrisk placering av boetten pÄ de gamla Guigardo kronografen? Vad vinner man pÄ att klockan flyttas mer upp pÄ handryggen?
 
SÄja. DÄ var verket isÀrskruvat (med undantag för drivfjÀdern som jag fortfarande inte vÄgar öppna), tvÀttat, monterat och oljat. Skojade till det och mÄlade sekundvisaren orange för att matcha texten pÄ tavlan - diskret mod. Nu vÀntar jag med slutmontering till imorgon.
20151219_175119.jpg

Spammar er med mitt serviceprojekt som kanske skulle postats i pysseldelen av forumet...

Nu Àr den klar med polerat glas (vilket dj.la gnidande @Minuteman) och endast ruckning manuell style utan timegrapher ÄterstÄr.
1450593837225.jpg
 
Shogun har fÄtt nytt referensnummer. Hette tidigare SBDC007, heter nu SBBC029
Antar att du "halkade"pÄ tangentbordet" och menar SBDC029
Dock lite förvirrande om man gör som mig och knappar in ref.nr pÄ chrono, dÀr dyker SBDC029 upp som en Sumo:confused: (tillsammans med ref. -031 & -033).
Man kanske skulle plocka hem en SBDC007 innan de Àr slut.... om man föredrar en tavla utan X.....
 
Hej,
Önskar er en trevlig 4e advent med lite bilder pĂ„ nytillskottet, SBGV007. Ska försöka ta lite bĂ€ttre bilder sĂ„ smĂ„ningom och ge mina intryck av klockan.
Än sĂ„ lĂ€nge Ă€r allt bara positivt!:)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
Grattis! Tycker den Àr riktigt bra, har varit nÀra pÄ att slÄ till nÄgra gÄnger. Boetten Àr mumma!
 
SÄ. JÀvla. Cool. AnlÀnde för för en liten stund sedan. Sjukt snabb leverans frÄn Japan. Tack för inspirationen @par :)

12a4c7008eb62c23f3b6bac70db43263_zpspzuejkgv.jpg
Galet snygg, jag bestÀllde precis den enda som för tillfÀllet fanns pÄ rakuten. Hoppas pÄ snabb leverans, blir Aliens-filmkvÀll sÄ fort den anlÀnder
 
Senast Àndrad:
Galet snygg, jag bestÀllde precis den enda som för tillfÀllet fanns pÄ rakuten. Hoppas pÄ snabb leverans, blir Aliens-filmkvÀll sÄ fort den anlÀnder

Och jag som just ska lÀgga ut min pÄ K&S. Det var synd. Du kommer bli nöjd hur som helst. Den Àr sjukt bra. Jag sÀljer bara för att jag inte Àr nÄgon samlare. Kan inte ha saker ligga oanvÀnda.
 
Seiko-vÀnner, hoppas att det Àr rÀtt trÄd. Köpte för ett tag sedan en SKX031 hÀr pÄ forumet. UpptÀckte i dag kondens innanför glaset. Inte kul dÄ tanken var att klockan skulle fungera som beater och t ex vid bad. Vad sÀger ni - vÀrt att serva? Antar att packningar behöver bytas. Vad brukar sÄdant gÄ pÄ? GÀrna tips pÄ urmakare i Sthlm och/eller Gbg.
 
Tillbaka
Topp