Jösses vilken söt hest. Ăr det din? Falabella?Dagens Seiko, SBBN037, och en liten hest!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jösses vilken söt hest. Ăr det din? Falabella?Dagens Seiko, SBBN037, och en liten hest!
![]()
Tack, landade pÄ 2700kr efter att paypal rÄnat mig, tror jag skulle hamnat dÀr ÀndÄ om jag köpt delarna lösa. Nu slapp jag i alla fall sÀtta ihop allt sjÀlv.Bra dÀr Yonsson! Sneglade pÄ den dÀr med men blev snÄl och vill hellre ha en sarb men fin mod, aldrig riktigt gillat sumons boett helt men skx Àr ju hÀrlig. Kul köp och grattis![]()
Jösses vilken söt hest. Ăr det din? Falabella?
Tack, landade pÄ 2700kr efter att paypal rÄnat mig, tror jag skulle hamnat dÀr ÀndÄ om jag köpt delarna lösa. Nu slapp jag i alla fall sÀtta ihop allt sjÀlv.![]()
All den dÀr ölen du anvÀnder som rekvisita, dricker du den, eller vaskar du den? Eller kanske Àr det skummet som fÄr agera tomteskÀgg?Hej Tomtegubbar (6105-8000)!![]()
Skriver en rad hÀr. SÄg att MÄrtenssons ur i Halmstad börjat sÀlja rejÀla seikos. De har Prospex linjen, Astron och nu ocksÄ Grand Seiko. Det var nytt för mig.
Inga bilder för det kÀndes bananas att stÄ och fota montrarna med jÀtte mkt folk i butiken.
Vad gör man inte för konsten?All den dÀr ölen du anvÀnder som rekvisita, dricker du den, eller vaskar du den? Eller kanske Àr det skummet som fÄr agera tomteskÀgg?
Shogun har fÄtt nytt referensnummer. Hette tidigare SBDC007, heter nu SBBC029Vad Àr skillnaden pÄ "old och new" code?
![]()
![]()
SlÀngt ett "X" pÄ kronan och tavlan? I övrigt vet jag faktiskt inte. Har för mig att det avhandlats tidigare i trÄden.Vad Àr skillnaden pÄ "old och new" code?
![]()
![]()
Kanske kan bryta loss dem och anvÀnda som elektroder i halsen pÄ nÀsta halloween?Men dock Àgare av limiterade Seiko-pluppar. Inte illa det!![]()
Cool yonsson!Det Àr vÀl inte uttalat pÄ det viset men man kan ju tycka att den i princip Àr en ersÀttare.
Klippte denna igÄr, kommer vÀl om nÄn vecka.
![]()
![]()
Har tÀnkt göra den modden ett tag (skx007 med sumotavla och sumovisare), blir kul att fÄ hem den Àven om den kanske inte blev helt gratis direkt. Ska klocka hem ett superoyster till den tÀnkte jag.
SÄja. DÄ var verket isÀrskruvat (med undantag för drivfjÀdern som jag fortfarande inte vÄgar öppna), tvÀttat, monterat och oljat. Skojade till det och mÄlade sekundvisaren orange för att matcha texten pÄ tavlan - diskret mod. Nu vÀntar jag med slutmontering till imorgon.
![]()
Antar att du "halkade"pÄ tangentbordet" och menar SBDC029Shogun har fÄtt nytt referensnummer. Hette tidigare SBDC007, heter nu SBBC029
Grattis! Tycker den Àr riktigt bra, har varit nÀra pÄ att slÄ till nÄgra gÄnger. Boetten Àr mumma!Hej,
Ănskar er en trevlig 4e advent med lite bilder pĂ„ nytillskottet, SBGV007. Ska försöka ta lite bĂ€ttre bilder sĂ„ smĂ„ningom och ge mina intryck av klockan.
Ăn sĂ„ lĂ€nge Ă€r allt bara positivt!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fulbygge? Ser fint ut. Men kanske Àr tornet pÄ Medborgarplatsen?Pepparkakshus-fulbygge krÀver finklocka.
![]()
SBGM001
Inspiration frÄn Bamse men han var ju smart nog att bygga i sten.. Hoppas det hÄller till julafton.Fulbygge? Ser fint ut. Men kanske Àr tornet pÄ Medborgarplatsen?
Ont: fenomenal klocka.
Galet snygg, jag bestÀllde precis den enda som för tillfÀllet fanns pÄ rakuten. Hoppas pÄ snabb leverans, blir Aliens-filmkvÀll sÄ fort den anlÀnderSÄ. JÀvla. Cool. AnlÀnde för för en liten stund sedan. Sjukt snabb leverans frÄn Japan. Tack för inspirationen @par
![]()
Galet snygg, jag bestÀllde precis den enda som för tillfÀllet fanns pÄ rakuten. Hoppas pÄ snabb leverans, blir Aliens-filmkvÀll sÄ fort den anlÀnder
Jag kan nog avbestÀlla, vad ska du ha för din?Och jag som just ska lÀgga ut min pÄ K&S. Det var synd. Du kommer bli nöjd hur som helst. Den Àr sjukt bra. Jag sÀljer bara för att jag inte Àr nÄgon samlare. Kan inte ha saker ligga oanvÀnda.
Jag kan nog avbestÀlla, vad ska du ha för din?
Grattis! Tycker den Àr riktigt bra, har varit nÀra pÄ att slÄ till nÄgra gÄnger. Boetten Àr mumma!