• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

@niclasnice
Detta fenomen har ju funnits pÄ flera modeller; skx, mm300, sumo. Verkar gÀlla vissa batcher, inte bara första utan har funnits pÄ mm300 senast för nÄgon Är sedan.
Ja. Kan tycka att de borde fÄtt ordning pÄ det.
Ska bli spĂ€nnande att se om det kvarstĂ„r nĂ€r de dyker upp i Europa. Jag tĂ€nker inte vĂ€nta tills dess.â˜ș

Tycker heller inte att det gör ngt och fÄr de ordning pÄ dem senare Àr det bara charmigt att ha ett tidigt ex. Tror inte heller pÄ fejk men hÄll med om att exemplet pÄ svÀrdet jag postade ser sjukt ut.
Ser fram emot att testa klockan inom kort.

Ja, den övre av dina bilder ser det rÀtt "geggigt" ut. PÄ min Àr det tvÄ distinkta svarta linjer som skiljer svÀrdet frÄn den omgÀrdande lysmassan.

image.jpeg
image.jpeg

Hann med en till innan 2016. Skx007 med originalvisare och originaltavla frÄn SBDC001 (sumo). Riktigt nice mÄste jag sÀga. Hade tÀnkt sÀlja denna direkt men gillar den, fÄr se hur jag gör. :)

En tydlig fördel jÀmfört med skx007 Àr trycket i lumen. :)

image.jpeg
image.jpeg

Hann med en till innan 2016. Skx007 med originalvisare och originaltavla frÄn SBDC001 (sumo). Riktigt nice mÄste jag sÀga. Hade tÀnkt sÀlja denna direkt men gillar den, fÄr se hur jag gör. :)

VÀldigt snyggt. Löser alla mina problem med SKX (index o visare) och Sumo (storlek) i ett svep . Jag vill gÀrna att du hör av dig nÀr den ska flippas.

VÀlkommen! Rent ekonomiskt Àr det inte vÀrt att serva nÄgon av dem men gillar du dem sÄ kör pÄ. Kostar vÀl cirka 1500kr/st hos urmakarn pÄ hörnet.

Ingen av lÀnkarna Àr original sÄ utifrÄn det spelar det ingen roll vilken av de tvÄ du servar.

Tack! Efter att ha blivit burna gÄr faktiskt bÄda. Glasen Àr I lite bÀttre skick Àn vad bilden indikerar men vore kul att byta ÀndÄ. NÄgon aning om produktionsÄr? Jag förstod att de var I samma prisklass.

Kan nÄgon tipsa om en komplett förteckning över Seiko-modeller?

Mycket tacksam för all input!

Senast Àndrad:
Vet inte vad metallarmband Àr, men Seiya sÀljer original-lÀnkar till SBDX001 som passar. Det sÀljs Àven pÄ andra stÀllen. LÀder pÄ dykare Àr otillÄtet och som sagt, originalgummi Àr bÀst. Gillar Àven GGB.

image.jpeg
image.jpeg

Vilket minne man har ;) Gott nytt Ă„r :)

Sitt ned i bÄten, nu kör vi. Var precis och hÀmtade Ärets sista klocka (100% sant)

LĂ„dan
IMG_20151230_195002.jpg

Fina LĂ„dan
IMG_20151230_195044.jpg

Berömda Limited pluppar
IMG_20151230_195315.jpg

Klocka och pluppar
IMG_20151230_195142.jpg

Klocka
IMG_20151230_195233.jpg

Klockan pÄ armen (bra skÀrpa dÀr :) )
IMG_20151230_195818.jpg

Ja, den Àr annorlunda :)

Var köpte du den ifrĂ„n? Är du nöjd med den? Om du bestĂ€mmer dig för att den inte Ă€r rĂ€tt för dig (som jag tycker du borde) sĂ„ har jag swischen laddad och klar! :) SĂ„ om du bestĂ€mmer dig för att flippa PM:a!

image.jpeg

image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg
Fick min första lÀnk frÄn Strapcode idag (22/18 sÄklart), har bara haft frÄn Yobokies tidigare. MÄste sÀga att den Àr riktigt bra. Stabila stuvade lÀnkbitar som pÄminner om Rolex lÀnkbitar. LÀtt böjda Àr de ocksÄ sÄ lÀnken sitter riktigt skönt. Den enda att klaga pÄ Àr att jag inte riktigt 100 gillar att ÀndlÀnkarna har sÄ mjuka kanter men det Àr en skitsak.

LÀnken skickades frÄn deras "lager" i UK, sÄ snabb spÄrbar leverans och ingen moms.
Det dÀr blev riktigt bra ju :)

Tillbaka
Topp