Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ultraljud? Tror nog inte att hela klockan ska i dÀr.KÀnns som en söndag idag, ledig o rastlös sÄ jag Äkte ivÀg o köpte badkar till samlingen, nu ska det tvÀttas![]()
KÀnns som en söndag idag, ledig o rastlös sÄ jag Äkte ivÀg o köpte badkar till samlingen, nu ska det tvÀttas![]()
Grymt bra jobbat!Det hÀr kanske borde postas i fix o trix trÄden, so sue me ;-)
Köpte en 8F32 vars evighetskalendern enligt tidigare Àgare inte var instÀlld. MÄste ju gÄ att ordna tÀnkte jag, och ladda ned den tekniska manualen. Det verkade faktiskt rÀtt enkelt, sÄ trots att jag aldrig tidigare i mitt liv skruvat av boettlocket pÄ en klocka, köpte jag urmakarkitet pÄ Kjell o Company. Hyfsat stabilt faktiskt.
@yonsson tipsade om videos pÄ Youtube sÄ jag sökte och hittade en av en mild engelsman. Trots att han varnade upprepade gÄnger om risken att skada det papperstunna kretskortet gav jag det ett försök. 15min senare var saken biff. VÀldigt tillfredstÀllande att ha kunnat fixa sjÀlv,
![]()
![]()
SjÀlva klockan/boett Àr utanför/ovanför badet, följer med en bÄge att hÀnga klockan pÄ.
Försökte att fÄ bort lÀnken en lÄng stund men gick inte
Testa med en tandpetare, brukar fungera om bandstiften har flÀnsar.Hm kanske bÀst att inte köra, tack
Ska försöka att fÄ loss lÀnken.
Ingen av verktygen passar de smÄ hÄlen
Haha, bra med skylten dÀr!Kör pÄ med lite fler bilder. NÄnstans mÄste jag dela dem och vad Àr dÄ bÀttre Àn hÀr i SeikotrÄden.
Vi börjar med denna. Finns ett litet samhÀlle mellan Uppsala och Sigtuna som heter "Tuna". Har lÀnge planerat att ta en bild hÀr. Finns ett till stÀlle en bit bort som heter "Lill-Tuna" - skulle vara perfekt att ta en WS dÀr med en baby-Tuna
![]()
Sen lite bilbilder.
![]()
![]()
Lumen Àr sjuk verkligen. Lyser STARKT i bilen med dagsljus ute.
![]()
![]()
Tackar!Haha, bra med skylten dÀr!
Snygga bilder!
SÀljer du den billigt till mig om jag sÀger att jag heter Eskil..?Kör pÄ med lite fler bilder. NÄnstans mÄste jag dela dem och vad Àr dÄ bÀttre Àn hÀr i SeikotrÄden.
Vi börjar med denna. Finns ett litet samhÀlle mellan Uppsala och Sigtuna som heter "Tuna". Har lÀnge planerat att ta en bild hÀr. Finns ett till stÀlle en bit bort som heter "Lill-Tuna" - skulle vara perfekt att ta en WS dÀr med en baby-Tuna
![]()
Sen lite bilbilder.
![]()
![]()
Lumen Àr sjuk verkligen. Lyser STARKT i bilen med dagsljus ute.
![]()
![]()
Göteborgshumor nÀr den Àr som bÀst.SÀljer du den billigt till mig om jag sÀger att jag heter Eskil..?![]()
Haha nÀstan!SÀljer du den billigt till mig om jag sÀger att jag heter Eskil..?![]()
Vill ha! Ref?Grymt bra jobbat!Min "Perpetual" hÀlsar...
![]()
(SBCM023)
Hade aldrig slÀppt dem om jag vetat att du tÀnkt att ha dem pÄ samtidigt.TvÄ nya seikos in idag![]()
![]()
En av dem iaf. Helt klart. Skulle visserligen inte tacka nej till en 6215 eller 6159.Ăr nog Seikos bĂ€sta dykare. Ever.
Ett av dem coolaste fotona som tagits i denna trÄd tror jag, riktigt lÀckert!Tog en snabb och skitig pÄ min nya "trippelsjua"
Klicka om du törs!
![]()
Har sett det stÄ bÄde och. Antingen skriver nÄgon fel eller sÄ finns bÄde och.PÄ de första reklambilderna som dök upp pÄ SRP773, 775 osv sÄ har jag för mig att det var J-versioner som nÀmndes. Betyder det att det kommer att komma J-versioner av de fyra som nu Àr slÀppta som K-versioner?
@yonsson