• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
KÀnns som en söndag idag, ledig o rastlös sÄ jag Äkte ivÀg o köpte badkar till samlingen, nu ska det tvÀttas :)
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    157.3 KB · Visningar: 75

MickeJ

Panerai
KÀnns som en söndag idag, ledig o rastlös sÄ jag Äkte ivÀg o köpte badkar till samlingen, nu ska det tvÀttas :)

Kör du hela klockan eller bara lÀnken? Kanske bara jag som Àr feg men kÀnns riskabelt att köra hela klockan med risk för fukt och inte minst att oljorna rör sig pÄ ett kanske inte önskvÀrt sÀtt.
 

Sorubim

Audemars
Det hÀr kanske borde postas i fix o trix trÄden, so sue me ;-)

Köpte en 8F32 vars evighetskalendern enligt tidigare Àgare inte var instÀlld. MÄste ju gÄ att ordna tÀnkte jag, och ladda ned den tekniska manualen. Det verkade faktiskt rÀtt enkelt, sÄ trots att jag aldrig tidigare i mitt liv skruvat av boettlocket pÄ en klocka, köpte jag urmakarkitet pÄ Kjell o Company. Hyfsat stabilt faktiskt.

@yonsson tipsade om videos pÄ Youtube sÄ jag sökte och hittade en av en mild engelsman. Trots att han varnade upprepade gÄnger om risken att skada det papperstunna kretskortet gav jag det ett försök. 15min senare var saken biff. VÀldigt tillfredstÀllande att ha kunnat fixa sjÀlv,

image.jpg
image.jpg
Grymt bra jobbat! :cigar: Min "Perpetual" hÀlsar...

sbcm_11.jpg

(SBCM023)
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
SjÀlva klockan/boett Àr utanför/ovanför badet, följer med en bÄge att hÀnga klockan pÄ.
Försökte att fÄ bort lÀnken en lÄng stund men gick inte
 

MickeJ

Panerai
SjÀlva klockan/boett Àr utanför/ovanför badet, följer med en bÄge att hÀnga klockan pÄ.
Försökte att fÄ bort lÀnken en lÄng stund men gick inte

Fast ÀndÄ... Det vibrerar ju Àven utanför badet... :nailbiting: Jag Àr rÀdd att vibrationerna kan fÄ oljorna i verket att flytta pÄ sig dit de inte ska vara...
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hm kanske bÀst att inte köra, tack
Ska försöka att fÄ loss lÀnken.
Ingen av verktygen passar de smÄ hÄlen
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    147.9 KB · Visningar: 83

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Funderar pÄ att lÄta min SRP775 vandra vidare, sprillans ny köpte av Jaggis. LÀgger upp annons ikvÀll men om nÄgon Àr sugen sÄ skicka pm.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Kör pÄ med lite fler bilder. NÄnstans mÄste jag dela dem och vad Àr dÄ bÀttre Àn hÀr i SeikotrÄden.
Vi börjar med denna. Finns ett litet samhÀlle mellan Uppsala och Sigtuna som heter "Tuna". Har lÀnge planerat att ta en bild hÀr. Finns ett till stÀlle en bit bort som heter "Lill-Tuna" - skulle vara perfekt att ta en WS dÀr med en baby-Tuna :D
image.jpeg

Sen lite bilbilder.
image.jpeg

image.jpeg

Lumen Àr sjuk verkligen. Lyser STARKT i bilen med dagsljus ute.
image.jpeg

image.jpeg
 

Sorubim

Audemars
Kör pÄ med lite fler bilder. NÄnstans mÄste jag dela dem och vad Àr dÄ bÀttre Àn hÀr i SeikotrÄden.
Vi börjar med denna. Finns ett litet samhÀlle mellan Uppsala och Sigtuna som heter "Tuna". Har lÀnge planerat att ta en bild hÀr. Finns ett till stÀlle en bit bort som heter "Lill-Tuna" - skulle vara perfekt att ta en WS dÀr med en baby-Tuna :D
image.jpeg

Sen lite bilbilder.
image.jpeg

image.jpeg

Lumen Àr sjuk verkligen. Lyser STARKT i bilen med dagsljus ute.
image.jpeg

image.jpeg
Haha, bra med skylten dÀr!
Snygga bilder!
 

Hubbe

Omega
Kör pÄ med lite fler bilder. NÄnstans mÄste jag dela dem och vad Àr dÄ bÀttre Àn hÀr i SeikotrÄden.
Vi börjar med denna. Finns ett litet samhÀlle mellan Uppsala och Sigtuna som heter "Tuna". Har lÀnge planerat att ta en bild hÀr. Finns ett till stÀlle en bit bort som heter "Lill-Tuna" - skulle vara perfekt att ta en WS dÀr med en baby-Tuna :D
image.jpeg

Sen lite bilbilder.
image.jpeg

image.jpeg

Lumen Àr sjuk verkligen. Lyser STARKT i bilen med dagsljus ute.
image.jpeg

image.jpeg
SÀljer du den billigt till mig om jag sÀger att jag heter Eskil..? :)
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Är det nĂ„gon som har en liten skx013 liggandes hemma som skulle kunna bjussa pĂ„ nĂ„gra wristshots/bilder?
 

MickeJ

Panerai
PÄ de första reklambilderna som dök upp pÄ SRP773, 775 osv sÄ har jag för mig att det var J-versioner som nÀmndes. Betyder det att det kommer att komma J-versioner av de fyra som nu Àr slÀppta som K-versioner?
@yonsson
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
PÄ de första reklambilderna som dök upp pÄ SRP773, 775 osv sÄ har jag för mig att det var J-versioner som nÀmndes. Betyder det att det kommer att komma J-versioner av de fyra som nu Àr slÀppta som K-versioner?
@yonsson
Har sett det stÄ bÄde och. Antingen skriver nÄgon fel eller sÄ finns bÄde och.

Vad vi vet Àr att det kommer minst tvÄ versioner till i maj med matchande minutvisare.
 
Topp