• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nu nÀr diverse Seiko Äker runt i landet korsan och tvÀrsan sÄ kÀnns det lugnande att bara byta band och fÄ en "ny kÀnsla"
SÄ hÀr var min GS utrustad tidigare idag (GS svart reptil och vanligt GS spÀnne)

P1060577.jpg

Nu sitter vad som den levereras med ny (inte det jag fick den med) GS brunt reptil och GS vik lÄs:

P1060580.jpg

(SBGA057) (Att jag skriver reptil beror pÄ att det Àr lite oklart om Seiko har Krokodil eller Alligator GS band)
//Bosse

Skönt att det löste sig, lite nyfiken pÄ vad du behövde göra för att ordna det, svÄrt/lÀtt?
Skicka gÀrna lÀnk till videon du prata om för en uppfattning om vad jobbet innebar, om möjligt :)
Det Àr vÀldigt enkelt. Man behöver bara lÀgga an en pincett, eller annat ledande föremÄl, pÄ nÄgra flikar som sticker ut under batteriet och batteriets pluspol, i rÀtt ordning.

Vad jag ocksÄ lÀrde mig av manualen var hur man kontrollerar hur kalendern Àr instÀlld. Det Àr bara att dra ut kronan till första stoppet och skjuta in pÄ en gÄng. DÄ hoppar sekundvisaren i fyrasekunders-hopp, en gÄng för varje Är sen senaste skottÄret. Sen snurrar datumskivan automatiskt till mÄnadens nummer och stannar dÀr i fem sekunder, sen ÄtergÄr sekundvisare och datumskiva automatiskt. Sekundvisaren hÄller fortfarande den sedan tidigare instÀllda tiden.

Det Àr spÀnnande att se visare och skiva hoppa och snurra av sig sjÀlvt. SpÀnnande urverk 8F serien, det kommer att bli fler av den sorten.

LĂ€nk till videon:

Tack, sĂ„g precis det... my bad. Är det samma boett som SKX? Eller snarare, skulle samma endlinks fungera tror du? Vart köpte du din?
Det Àr inte exakt samma boett, men snarlik SKX013. Jubilee-lÀnken till SKX013 passar, vilket ju borde betyda att alla aftermarketlÀnkar till 013 ocksÄ passar.

Köpte min hÀr pÄ forumet av @klockodile

Det Àr vÀldigt enkelt. Man behöver bara lÀgga an en pincett, eller annat ledande föremÄl, pÄ nÄgra flikar som sticker ut under batteriet och batteriets pluspol, i rÀtt ordning.

Vad jag ocksÄ lÀrde mig av manualen var hur man kontrollerar hur kalendern Àr instÀlld. Det Àr bara att dra ut kronan till första stoppet och skjuta in pÄ en gÄng. DÄ hoppar sekundvisaren i fyrasekunders-hopp, en gÄng för varje Är sen senaste skottÄret. Sen snurrar datumskivan automatiskt till mÄnadens nummer och stannar dÀr i fem sekunder, sen ÄtergÄr sekundvisare och datumskiva automatiskt. Sekundvisaren hÄller fortfarande den sedan tidigare instÀllda tiden.

Det Àr spÀnnande att se visare och skiva hoppa och snurra av sig sjÀlvt. SpÀnnande urverk 8F serien, det kommer att bli fler av den sorten.

LĂ€nk till videon:
"VĂ€ldigt enkelt" ok â˜ș du tappade mig efter första meningen.

NÀr jag skulle ta pÄ mig klockan hÀrom dagen tyckte jag lÀnken kÀndes lite rasslig.
IMG_20160106_203548.jpg
IMG_20160106_203618.jpg

NÄgon som vet vart jag fÄr tag pÄ ny sprint till den stackars lÀnken pÄ min SBDX001? Samt nÄgon annan som varit med om att en sprint gett sig sÄ pÄ en klocka som inte har 7 svÄra Är bakom sig?

NÀr jag skulle ta pÄ mig klockan hÀrom dagen tyckte jag lÀnken kÀndes lite rasslig.
IMG_20160106_203548.jpg
IMG_20160106_203618.jpg

NÄgon som vet vart jag fÄr tag pÄ ny sprint till den stackars lÀnken pÄ min SBDX001? Samt nÄgon annan som varit med om att en sprint gett sig sÄ pÄ en klocka som inte har 7 svÄra Är bakom sig?

Sorry sÄg fel.

IMG_20160106_203548.jpg
IMG_20160106_203618.jpg

Skulle gissa att Globen KlockmÀster kan ordna. Har du lÄngt dit kan de sÀkert skicka.

Tillbaka
Topp