Ni vet nÀr man just fÄtt hem en LNIB sumo och Àr nöjd och glad? NÀr man snabbt kollar tidshÄllningen mot den radiokontrollerade klockan i hallen, inser att den snittar +2 spd och blir Ànnu gladare?
Det Àr dÄ man upptÀcker att man har snorbrÄttom till jobbet, börjar fippla och fumla och tappar klockstackarn face down i klinkergolvet. (För sÀkerhets skull Àr man jÀttelÄng och har vinterkÀngor, sÄ att det blir rejÀl fallhöjd.) Glaset intakt, lite mÀrken pÄ vridringen. GÄr att leva med, det Àr ju ÀndÄ min beater.
MEN. Den har stannat. Tickar snĂ€llt igĂ„ng igen nĂ€r jag knackar pĂ„ den, men nĂ€r jag ska stĂ€lla den exakt för att se hur mycket stryk den tagit inser jag att MINUTVISAREN STĂ
R STILLA. Timvisaren gÄr att stÀlla (men kÀnns lite vinglig?) och sekundvisaren gÄr normalt och kan hackas.
Vad har pajat, tror ni? Och vem kan fixa det? Finns en stjÀrnurmakare i stan som sÀljer Seikos och som till synes Àr urmakare men frÄgan Àr om man lika gÀrna kan lÄta nÄgon forumkamrat kika först - kan ju vara nÄgot litet som hoppat snett bara? Vad sÀger stans vintagefixare
@eriksson850 ?
@Minuteman ?
@yonsson ?