• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Är ambivalent nu igen... Vad sĂ€ger folk hĂ€r om Sarb017? Har ev tĂ€nkt att unna mig en "budget" klocka inom kort igen (utan att ta pĂ„ den sparandet till den "stora" klockan som ska in senare i Ă„r) och denna gĂ„ng med grön tavla. RĂ„kade snöa in Sarb017 hĂ€r nu, har tidigare varit instĂ€lld pĂ„ SNKM97 Recraft, men verkar vara en "bĂ€ttre" klocka om man lĂ€gger lite extra för en Sarb dĂ„. Är jag ute och cyklar som vanligt?
Som en Àgare av en sarg007 (samma kompassfunktion), liknande klocka; Bra klocka, men kompassfuntktionen Àr bara en lam gimmick i min Äsikt. Har du som jag ocd med att ha kompassen centrerad i mitten sÄ kan du glömma det dÄ den Àndrar sig sjÀlv lÀtt nÀr man rör pÄ armen / har nÄgot annat Àn t-shirt pÄ sig. Det gÄr inte ta tid med den heller direkt, ingen direkt real-world anvÀndning. Fungerar inget vidare pÄ vÄr breddgrad och man mÄste korrigera för sommartid. BÀttre med en dykarring. Jag sÄlde klockan pÄ grund av kompassringen. Det var mina 2 cents :angel:
 

buggin-san

Cartier
Dagens! FÄr ganska mycket handledstid mÄste jag erkÀnna. SKX007.
SKX007_20160108_121218_zpsheoyswkg.jpg
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Som en Àgare av en sarg007 (samma kompassfunktion), liknande klocka; Bra klocka, men kompassfuntktionen Àr bara en lam gimmick i min Äsikt. Har du som jag ocd med att ha kompassen centrerad i mitten sÄ kan du glömma det dÄ den Àndrar sig sjÀlv lÀtt nÀr man rör pÄ armen / har nÄgot annat Àn t-shirt pÄ sig. Det gÄr inte ta tid med den heller direkt, ingen direkt real-world anvÀndning. Fungerar inget vidare pÄ vÄr breddgrad och man mÄste korrigera för sommartid. BÀttre med en dykarring. Jag sÄlde klockan pÄ grund av kompassringen. Det var mina 2 cents :angel:
HÄller med dig om att kompassringen inte fyller nÄgon direkt funktion, men om man kollar till historien till Aplinist klockan sÄ tycker jag utan tvekan den hör hemma. Tycker den bara bidrar till charmen. Men kan förstÄ om man har en annan Äsikt. Söker man en sÄ "toolig" klocka som möjligt sÄ Àr den kanske inte rÀtt.
 

kapahoo

Omega
HÄller med dig om att kompassringen inte fyller nÄgon direkt funktion, men om man kollar till historien till Aplinist klockan sÄ tycker jag utan tvekan den hör hemma. Tycker den bara bidrar till charmen. Men kan förstÄ om man har en annan Äsikt. Söker man en sÄ "toolig" klocka som möjligt sÄ Àr den kanske inte rÀtt.

GÄr den inte att anvÀnda till enklare tidtagning inom en timme ungeför som en dykring? Inte lika sjÀlvklar avlÀsning kanske och aningen mindre exakt men det borde funka för parkeringtider, matlagning och sÄdant. Eller?
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
GÄr den inte att anvÀnda till enklare tidtagning inom en timme ungeför som en dykring? Inte lika sjÀlvklar avlÀsning kanske och aningen mindre exakt men det borde funka för parkeringtider, matlagning och sÄdant. Eller?
Jag försökte med det, men eftersom den Àr sÄ lÀttmanipulerad sÄ litade jag aldrig pÄ den, den sladdrade runt mest. Sedan Àr det svÄrt att lÀsa av
 

Minuteman

Rolex
Ni vet nÀr man just fÄtt hem en LNIB sumo och Àr nöjd och glad? NÀr man snabbt kollar tidshÄllningen mot den radiokontrollerade klockan i hallen, inser att den snittar +2 spd och blir Ànnu gladare?

Det Àr dÄ man upptÀcker att man har snorbrÄttom till jobbet, börjar fippla och fumla och tappar klockstackarn face down i klinkergolvet. (För sÀkerhets skull Àr man jÀttelÄng och har vinterkÀngor, sÄ att det blir rejÀl fallhöjd.) Glaset intakt, lite mÀrken pÄ vridringen. GÄr att leva med, det Àr ju ÀndÄ min beater.

MEN. Den har stannat. Tickar snĂ€llt igĂ„ng igen nĂ€r jag knackar pĂ„ den, men nĂ€r jag ska stĂ€lla den exakt för att se hur mycket stryk den tagit inser jag att MINUTVISAREN STÅR STILLA. Timvisaren gĂ„r att stĂ€lla (men kĂ€nns lite vinglig?) och sekundvisaren gĂ„r normalt och kan hackas.

Vad har pajat, tror ni? Och vem kan fixa det? Finns en stjÀrnurmakare i stan som sÀljer Seikos och som till synes Àr urmakare men frÄgan Àr om man lika gÀrna kan lÄta nÄgon forumkamrat kika först - kan ju vara nÄgot litet som hoppat snett bara? Vad sÀger stans vintagefixare @eriksson850 ? @Minuteman ? @yonsson ?
Som andra redan sagt, sannolikt att minutvisaren lossnat, men dÄ borde den vingla runt snarare Àn att vara helt stilla.
Kan ocksÄ vara nÄgot i visarstÀllhjulen.

Bör hur som helst vara ganska enkelt att fixa :)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Ni vet nÀr man just fÄtt hem en LNIB sumo och Àr nöjd och glad? NÀr man snabbt kollar tidshÄllningen mot den radiokontrollerade klockan i hallen, inser att den snittar +2 spd och blir Ànnu gladare?

Det Àr dÄ man upptÀcker att man har snorbrÄttom till jobbet, börjar fippla och fumla och tappar klockstackarn face down i klinkergolvet. (För sÀkerhets skull Àr man jÀttelÄng och har vinterkÀngor, sÄ att det blir rejÀl fallhöjd.) Glaset intakt, lite mÀrken pÄ vridringen. GÄr att leva med, det Àr ju ÀndÄ min beater.

MEN. Den har stannat. Tickar snĂ€llt igĂ„ng igen nĂ€r jag knackar pĂ„ den, men nĂ€r jag ska stĂ€lla den exakt för att se hur mycket stryk den tagit inser jag att MINUTVISAREN STÅR STILLA. Timvisaren gĂ„r att stĂ€lla (men kĂ€nns lite vinglig?) och sekundvisaren gĂ„r normalt och kan hackas.

Vad har pajat, tror ni? Och vem kan fixa det? Finns en stjÀrnurmakare i stan som sÀljer Seikos och som till synes Àr urmakare men frÄgan Àr om man lika gÀrna kan lÄta nÄgon forumkamrat kika först - kan ju vara nÄgot litet som hoppat snett bara? Vad sÀger stans vintagefixare @eriksson850 ? @Minuteman ? @yonsson ?
Trist!
Jag har förtroende för urisen jag har rekommenderat dig tidigare.
Ej urolog gvs.

Mvh
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
GĂ„ till posten = vinterfodrad m65 och 6306.
Tackar, trodde knappt inte niclasnice nÀr han sa till mig att den var till salu.
Den Àr i sanslöst fint skick:wideyed:
Kan ju inte sÀga nej nÀr du frÄgar och jag har tvÄ. Dessutom som @Case sa sÄ klÀr den dig bÀttre. Ser fram emot att se den pÄ ditt bestÀllda "band"
 
Kolla med Klockmaster som sagt annars har Seiyja Japan friktionssprintar pÄ sin hemsida. Ett tips om du har lÀnkbitar över Àr att flytta en sprint frÄn en lÀnkbit du har liggandes i lÄdan, glöm inte att Àven flytta över "hylsan".

DÀr kom det fram, jag Àr en idiot. :bag:

Skulle gissa att Globen KlockmÀster kan ordna. Har du lÄngt dit kan de sÀkert skicka.

Tack bÄda för svaren, skickat "my man in Stockholm" pÄ uppdrag till Klockmaster sÄ jag har full uppsÀttning ifall man skulle vilja flippa eller mer gÄr sönder.
 
Topp