• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Fun facts om denna Golden Tuna.
RÀtta mig gÀrna om jag fÄtt ngt om bakfoten.
-Modell s23157 (internationell variant av ssbs018).
-Lanserades 1986. Min Àr tillverkad december 1985 som sÀgs vara den första produktionsmÄnaden.
-Första klockan att ha 7c46 verket
-Första Seikon med 1000m
-Första tunan med keramik shroud (?)
Klockan har gett mig mersmak och skulle gÀrna ha fler klassiska tonfiskar.
20160116_105206.jpg
Tuna_1000m_Outside.jpg
http://www.seiko-prospex.com/sea/special
 
NÀ men man borde mÀrkt/insett vilket intresse modellerna rönte. Dessutom Àr det ju en modell som skall övertrÀffa SKX klass...
7040 var ju en budgetklocka, 773/779 Àr ju Prospex och sÄklart mycket nyare, tror dÀrför inte de kommer göra oss besvikna.

Kom ut en del för försÀljning överraskande fort vilket fick mig att fundera
Alla de har ju köpt mer Àn en.
 
7040 var ju en budgetklocka, 773/779 Àr ju Prospex och sÄklart mycket nyare, tror dÀrför inte de kommer göra oss besvikna.


Alla de har ju köpt mer Àn en.
Tror nog denna modell blir en dundersuccé. Nog mÄnga som vill testa pga det lÄga priset, vissa har som sagt köpt fler för att vÀxla lÀnk mot gummi osv.. Bra finish och urverk med hack i kombination med trevlig design.
 
Tack för tipset, gillar den klockan starkt. Var Àr bÀst att köpa den ifrÄn? :)
Köp den skx007 som @Compiss har ute, de lÀr vara vÀldigt svÄra att hitta nya nu. Lyckas du hitta en annan ny sÄ Àr det krÄngligt att fÄ hit den och du tjÀnar inte mÄnga kr pÄ det ÀndÄ. Köp till en lÀnk frÄn strapcode.com
Klart!
 
Tack för tipset, gillar den klockan starkt. Var Àr bÀst att köpa den ifrÄn? :)
Köpte min för 5-6 Är sedan sÄ Àr inte sÄ up to date vilka som Àr de bÀsta inköpsstÀllena. Men tror att Monsterwatches har Japanvarianten pÄ OysterlÀnk till vettigt pris (plus inom EU, sÄ ingen tull och moms).
Köp den skx007 som @Compiss har ute, de lÀr vara vÀldigt svÄra att hitta nya nu. Lyckas du hitta en annan ny sÄ Àr det krÄngligt att fÄ hit den och du tjÀnar inte mÄnga kr pÄ det ÀndÄ. Köp till en lÀnk frÄn strapcode.com
Klart!
Fast man vill ju ha den mycket snyggare blÄa 009:an sÄklart. ;) Men vill man ha trÄkfÀrgen svart sÄ...
 
Köp den skx007 som @Compiss har ute, de lÀr vara vÀldigt svÄra att hitta nya nu. Lyckas du hitta en annan ny sÄ Àr det krÄngligt att fÄ hit den och du tjÀnar inte mÄnga kr pÄ det ÀndÄ. Köp till en lÀnk frÄn strapcode.com
Klart!
Köpte min för 5-6 Är sedan sÄ Àr inte sÄ up to date vilka som Àr de bÀsta inköpsstÀllena. Men tror att Monsterwatches har Japanvarianten pÄ OysterlÀnk till vettigt pris (plus inom EU, sÄ ingen tull och moms).
Fast man vill ju ha den mycket snyggare blÄa 009:an sÄklart. ;) Men vill man ha trÄkfÀrgen svart sÄ...
Tack för hjÀlpen, fÄr fundera lite och se om det blir nÄgon. Kanske kommer en bild i framtiden ;)
 
DÄ var en Skx007 bestÀlld!
KÀndes inte alls vÀrt att plocka en frÄn marknaden hÀr.
Köpte frÄn skywatches och landade pÄ 1447kr med paypal. (antar att payal tog dom 60 extra kronorna).

Nu Àr det bara vÀntan kvar :)
 
Kom ut en del för försÀljning överraskande fort vilket fick mig att fundera

Ingen fullödig recension som du efterfrÄgade men kan rapportera att min 777 Àr den enda klocka jag anvÀnt sedan den landade den 28:e :) Kunde inte vara mer nöjd, den Àr galet bekvÀm (pÄ lÀder) och finishen tycker jag ligger lÄngt över priset om man jÀmför med andra mÀrken. TidshÄllningen Àr som man kan förvÀnta sig (dvs nÄgot bÀttre Àn spec men inte i klass med COSC-verk).
 
HĂ€r kommer ett riktigt lĂ„ngskott. Är ute efter en lĂ„ng sekundvisare till en 6105. Antingen komplett set eller bara sekundvisare . Köper eller Byter gĂ€rna mot ett orginal set med kortare visare (8110/8119) om du mot förmodan har en över sĂ„ pma. Se mina visare pĂ„ bilden.
Screenshot_2016-01-16-20-27-23.png
 
Ingen fullödig recension som du efterfrÄgade men kan rapportera att min 777 Àr den enda klocka jag anvÀnt sedan den landade den 28:e :) Kunde inte vara mer nöjd, den Àr galet bekvÀm (pÄ lÀder) och finishen tycker jag ligger lÄngt över priset om man jÀmför med andra mÀrken. TidshÄllningen Àr som man kan förvÀnta sig (dvs nÄgot bÀttre Àn spec men inte i klass med COSC-verk).
Var fÄr man tag i SRP773-779? Blev plötsligt sugen pÄ en sÄdan istÀllet för en SKX igen.
 
HĂ€r kommer ett riktigt lĂ„ngskott. Är ute efter en lĂ„ng sekundvisare till en 6105. Antingen komplett set eller bara sekundvisare . Köper eller Byter gĂ€rna mot ett orginal set med kortare visare (8110/8119) om du mot förmodan har en över sĂ„ pma. Se mina visare pĂ„ bilden.
Screenshot_2016-01-16-20-27-23.png
Varför?
 
Ser över 6105 bestĂ„ndet i samlingen och jag vill helst ha en lĂ„ng visare pĂ„ min 6105-8000 (idag sitter det troligen am visare pĂ„ vilket inte Ă€r acceptabelt) â˜ș inte superviktigt men kul att komma sĂ„ nĂ€ra sanningen som möjligt. Är medveten om att 8000 ibland hade korta och tvĂ€rtom.
 
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp