• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Tre och en halv dag med Sumon och den ligger pÄ +7-8 sekunder under denna tid. AnvÀnd hela tiden utom sex-sju timmar idag. Det Àr f#n inte illa för en budgetdinka. I övrigt vÀldigt nöjd med denna. Extremt mycket för pengarna. Snygg och sitter riktigt skönt Àven med originallÀnken. Jag tycker inte riktigt att den slÄr SAR/GSAR i "budgetdykarsegmentet" i ren byggkvalité men inte lÄngt ifrÄn inte...
IMG_3407.jpg
 
Hur mkt fÄr man rÀkna med att lÀgga för en gul Pogue i finfint skick med/utan tillbehör? Mellan tumme och pekfinger.
Tack tack
 
Var fÄr man tag i SRP773-779? Blev plötsligt sugen pÄ en sÄdan istÀllet för en SKX igen.

MÄnga köpte hÀrifrÄn i december: http://stores.ebay.ph/thetopwatch
Kan vara vÀrt att veta att han har höjt priserna med i runga slÀngar 50% sedan dess. Har du inte brÄttom kan det vara vÀrt att vÀnta tills de dyker upp pÄ lite bredare front vilket borde vara snart om jag förstÄtt det hela rÀtt.
 
MÄnga köpte hÀrifrÄn i december: http://stores.ebay.ph/thetopwatch
Kan vara vÀrt att veta att han har höjt priserna med i runga slÀngar 50% sedan dess. Har du inte brÄttom kan det vara vÀrt att vÀnta tills de dyker upp pÄ lite bredare front vilket borde vara snart om jag förstÄtt det hela rÀtt.
PHP 14 800 verkar vara ca SEK 2 700 samt lite frakt, tull och moms. Kanske bĂ€st att avvakta i vĂ€ntan pĂ„ större utbud. Är bara sĂ„ otĂ„lig.
 
Tjena tjena :) ny pĂ„ forumet och lite fakta Ă€r vĂ€ll Ă€lskar klockor , Ă€r 16 Ă„r och spenderat 1,5 Ă„r med min kĂ€rlek till klockor , och helst för japanska urverk , seiko Ă€r vĂ€ll ett mĂ„ste ?;^) Aja, undrar om sidorna seiyajapan och shoppinginjapan Ă€r bra? Är det mycket moms o tull? Letar efter en seiko skx o sarb033 sĂ„ ja , tack pĂ„ förhand och hoppas min tid pĂ„ ks kommer hĂ„lla lĂ€nge och fĂ„r lĂ€ra mig lite mer som extra för skolan haha :)
 
Tjena tjena :) ny pĂ„ forumet och lite fakta Ă€r vĂ€ll Ă€lskar klockor , Ă€r 16 Ă„r och spenderat 1,5 Ă„r med min kĂ€rlek till klockor , och helst för japanska urverk , seiko Ă€r vĂ€ll ett mĂ„ste ?;^) Aja, undrar om sidorna seiyajapan och shoppinginjapan Ă€r bra? Är det mycket moms o tull? Letar efter en seiko skx o sarb033 sĂ„ ja , tack pĂ„ förhand och hoppas min tid pĂ„ ks kommer hĂ„lla lĂ€nge och fĂ„r lĂ€ra mig lite mer som extra för skolan haha :)
Har aldrig handlat frÄn nÄn av dom, men bÄda ska vara bra. RÀkna med 25% moms och nÄn hundring i tull.
 
Hej!
Ny pÄ forumet och i klocksamlandet. Har fastnat lite för Seiko klcokor skulle vilja ha SARB065, SARB017 och SARX017 i samlingen. SARB045 skulle inte var fel heller men verkar svÄr att fÄ tag pÄ.

Har nÄgon handlat av Massdropo?
Har sett att de sÄlt flera Seiko, jÀmt nu har de SARB033 uppe till salu https://www.massdrop.com/buy/seiko-sarb033-watch
Inte nÄgon insane rea, men det billigaste jag kan hitta pÄ nÀtet. PÄ www.shoppinginJapan sÄ ligger den pÄ 291$ + frakt. Amazon 300$. Massdrop 270$.
 
Hej!
Ny pÄ forumet och i klocksamlandet. Har fastnat lite för Seiko klcokor skulle vilja ha SARB065, SARB017 och SARX017 i samlingen. SARB045 skulle inte var fel heller men verkar svÄr att fÄ tag pÄ.

Har nÄgon handlat av Massdropo?
Har sett att de sÄlt flera Seiko, jÀmt nu har de SARB033 uppe till salu https://www.massdrop.com/buy/seiko-sarb033-watch
Inte nÄgon insane rea, men det billigaste jag kan hitta pÄ nÀtet. PÄ www.shoppinginJapan sÄ ligger den pÄ 291$ + frakt. Amazon 300$. Massdrop 270$.
Inte handlat sjÀlv frÄn massdrop men det ska vara ok. Kan ta lÄng tid och rÀkna med tull+ moms!

Köpte min Sarx017 frÄn Titianesque via tradera och det funkade kanon förut att man inte fick nÄgra papper dÄ :)
 
Har burit 7040 pÄ uncleseikos superoyster sedan i torsdags. NÄgra för- och nÄgra nackdelar mot de andra nasarna jag testat; 10watches, yobokies, wjean, tyngchoy och strapcode (tvÄ Àr samma har jag för mig men mins inte vilka). Mitt sjÀtte eller sjunde so pÄ lika mÄnga 7040.

Största fördelarna: bra passform end bits/boett, 22/18 samt avsaknad av "seiko" pÄ lÄsbygeln.

Största nackdelen: större mellanrum mellan första lÀnkbiten och övriga vilket ser keff ut samt lÄsclaspen (inte gÄngjÀrnet utan ytterplÄten) som kÀnns billig.
DSC_0070.JPG

VĂ€rt att notera att uncleseiko kör med pins istĂ€llet för skruvar i lĂ€nken. Är neutral om det Ă€r + eller - dock.
 
Tillbaka
Topp