• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Sista bilden i den drös av bilder jag postat senaste dagen, min blÄ Tonfisk. Sjukt svÄrfotad sak.
image.jpeg

SBBN037
 

Sorubim

Audemars
SÄ hÀr glad ser killen ut som sÄlde en Sumo jag hÀmtade ut idag. Fick Àven med tvÄ smÄ papperssvanar och en liten lapp ocksÄ. Trevligt. Ett försök att fÄ igenom klockan som present mÄnntro? Funkar sÀkert i andra lÀnder, men inte med vÄr tull inte. Tull+moms som vanligt. Usch va noga tullen blivit pÄ sista tiden. Jag fÄr aldrig igenom nÄgot utan avgift lÀngre. Jag kanske borde börja skicka med liknande bilder nÀr jag sÀljer klockor hÀr, men med mig sÄklart. :)
IMG_3236.jpg

IMG_3234.jpg
Grattis! "Blumo" Àr en riktig kanonklocka.
Hahaha snygg google translate-engelska dÀr pÄ slutet "...Put the desire and to you." o_O:D
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu har jag testat precisionen pÄ min SARB017 (med watch check) dagligen sen jag fick den. Första 3 veckorna gick den ca 10+, men för nÄgra dagar sen sÄ hoppade den direkt ner till ca 5+ per dag och har hÄllt sig dÀr i ca 5 dagar. Inte fy skam fÄr man vÀl sÀga :)
 

hooods

Panerai
2-Faktor
SÄ ja, Äter pÄ armen efter 2md frÄnvaro, lite synk problem med tim/minut visare Àr nu ÄtgÀrdat, troligtvis efterskalvet av den smÀll jag rÄkade göra förra Äret, men inte mycket info i medföljande service papper sÄ bara en gissning

P1140601.jpg

(SBGA085)

//Bosse
Satan vad grym! Vad fÄr man dega för en sÄdan?
 

cirseb

Breitling
Cockadoodledoo, Àr sugen pÄ att köpa hem antingen en skx007 eller skx009 inom det nÀrmsta, och kommer anvÀnda mig av the world wide web för att bestÀlla, inte fysisk butik.
Är Creationwatches nĂ„t att lita pĂ„ eller vad rekommenderar ni Seiko-gurus? :) (har ni andra feta tips i samma prisklass Ă€r det sĂ„klart vĂ€lkommet ocksĂ„)

Watchhubs Àr riktigt bra annars. De har Àven 25% pÄ alla klockor sÄ du kommer fÄ den vÀldigt billigt. Tog ett tag innan den skickades (5dgr) men fick min leverans pÄ tvÄ dagar frÄn HK och de Àr galet bra pÄ att svara pÄ mailen.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Cockadoodledoo, Àr sugen pÄ att köpa hem antingen en skx007 eller skx009 inom det nÀrmsta, och kommer anvÀnda mig av the world wide web för att bestÀlla, inte fysisk butik.
Är Creationwatches nĂ„t att lita pĂ„ eller vad rekommenderar ni Seiko-gurus? :) (har ni andra feta tips i samma prisklass Ă€r det sĂ„klart vĂ€lkommet ocksĂ„)
Monsterwatches Àr bra annars. Han har bara japanska versionen, men du kan fÄ den med det armband du vill ha och han har bra kundsupport. Watchhubs verkar inte ha den i lager, men dom kanske fÄr in den.
 

Psykel

Patek
2016 kommer antingen bli ett vÀldigt veligt eller vÀldigt dyrt klockÄr.
Nu har jag börjat snegla pÄ nya blÄ Sumon, SBDC033. Som jag har förstÄtt Àr den en prima klocka som tyvÀrr fÄr mycket skit för 20mm lÀnk pÄ ~45mm klocka. Personligen tycker jag att det iallafall SER helt okej ut, men hur kÀnns det? NÄgon SumoÀgare som tycker att lÀnken ser bra ut som kan yttra sig om hur den kÀnns pÄ handleden?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Letat sjÀlv men det verkar vara GS som ligger nÀrmst. RÀtt trist utbud pÄ nya quartzar. Klockmaster har en del men alla kÀnns vÀldigt billiga.
Problemet med 2016. :)
"Alla" vill ha mekaniska ur sÄ dÀrför satsar de inte pÄ kvalitetskvarts i mellanregistret. Allt eller inget verkar gÀlla (om vi utesluter kinetic och dykarklockor).
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
2016 kommer antingen bli ett vÀldigt veligt eller vÀldigt dyrt klockÄr.
Nu har jag börjat snegla pÄ nya blÄ Sumon, SBDC033. Som jag har förstÄtt Àr den en prima klocka som tyvÀrr fÄr mycket skit för 20mm lÀnk pÄ ~45mm klocka. Personligen tycker jag att det iallafall SER helt okej ut, men hur kÀnns det? NÄgon SumoÀgare som tycker att lÀnken ser bra ut som kan yttra sig om hur den kÀnns pÄ handleden?

Jag har ingenting emot sumo-lÀnken. Kan upplevas som lite tunn, men inget jag mÀrker av nÀr jag har den pÄ armen. Jag hade en 22mm Yobokies lÀnk med 20mm endlinks pÄ min förra sumo och det var helt ok, ska nog ta och bestÀlla nya endlinks eftersom jag har en 22mm hammer-lÀnk liggandes.

Detta Àr min Blumo.
image.jpeg
 

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Letat sjÀlv men det verkar vara GS som ligger nÀrmst. RÀtt trist utbud pÄ nya quartzar. Klockmaster har en del men alla kÀnns vÀldigt billiga.
Problemet med 2016. :)
"Alla" vill ha mekaniska ur sÄ dÀrför satsar de inte pÄ kvalitetskvarts i mellanregistret. Allt eller inget verkar gÀlla (om vi utesluter kinetic och dykarklockor).
Ja det Ă€r inte alltid fördel med mekaniska, kĂ€nns helt klart roligare men ibland kan det vara skönt med en klocka som bara gĂ„r! Är det Ă€ven dĂ„ lite mer kavlite pĂ„ quartz verket sĂ„ kĂ€nns det ju Ă€ndĂ„ som en "riktig" klocka ;)
 

Psykel

Patek
Fick hem en skx009 igÄr med en nÄgot knepig dagvisning, den vÀxlar först till engelsk för att strax efter byta till ngt annat obegripligt, sitter nÄgon pÄ en förklaring varför?

Trevlig helg!
Med vÀnliga hÀlsningar donnie
Den har engels-arabisk dagskiva. NÀr den har vÀxlat, stÀll om den till korrekt engelsk dag sÄ kommer den vÀxla engelska-arabiska-engelska nÀr den slÄr om datum istÀllet för arabiska-engelska-arabiska.
 

Psykel

Patek
Jag har ingenting emot sumo-lÀnken. Kan upplevas som lite tunn, men inget jag mÀrker av nÀr jag har den pÄ armen. Jag hade en 22mm Yobokies lÀnk med 20mm endlinks pÄ min förra sumo och det var helt ok, ska nog ta och bestÀlla nya endlinks eftersom jag har en 22mm hammer-lÀnk liggandes.

Detta Àr min Blumo.
image.jpeg
Dunderstiligt! Har en Certina DS-Action som Àr dryga 44mm med 21mm lÀnk, vilket funkar bra för min del. SlÄr nog till pÄ en blÄ Sumo nÀr tiden Àr inne! BehÀndigt med lughÄl ocksÄ, eftersom jag gÀrna har möjlighet att byta band ofta utan alltför mycket pill.
VarifrÄn köpte du din? Mest spanat pÄ Seiya, men kanske finns bÀttre stÀllen som Àr AD att handla ifrÄn? Utan alltför stort prispÄslag.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Dunderstiligt! Har en Certina DS-Action som Àr dryga 44mm med 21mm lÀnk, vilket funkar bra för min del. SlÄr nog till pÄ en blÄ Sumo nÀr tiden Àr inne! BehÀndigt med lughÄl ocksÄ, eftersom jag gÀrna har möjlighet att byta band ofta utan alltför mycket pill.
VarifrÄn köpte du din? Mest spanat pÄ Seiya, men kanske finns bÀttre stÀllen som Àr AD att handla ifrÄn? Utan alltför stort prispÄslag.

Jag köpte min frÄn watchhubs tror jag, för ca 2 Är sen.
 

Psykel

Patek
Stort tack för snabb hjÀlp! :)
Som du sÀkert har koll pÄ, sÄ stÀller du in dagen genom att vrida kronan "bakÄt" i samma lÀge som du stÀller datumet.
Jag köpte min frÄn watchhubs tror jag, för ca 2 Är sen.
Alright! TyvÀrr sÄ hade dom inte SBDC033... Nu nÀr dom dessutom har 25% pÄ allt! Typiskt!
Ah well... Dom har den lite billigare Àn hos Seiya hÀr: http://www.shoppinginjapan.net/prospex-sbdc033
NĂ„n som har erfarenhet av den sidan?
 

jistanes

Cartier
Som du sÀkert har koll pÄ, sÄ stÀller du in dagen genom att vrida kronan "bakÄt" i samma lÀge som du stÀller datumet.

Alright! TyvÀrr sÄ hade dom inte SBDC033... Nu nÀr dom dessutom har 25% pÄ allt! Typiskt!
Ah well... Dom har den lite billigare Àn hos Seiya hÀr: http://www.shoppinginjapan.net/prospex-sbdc033
NĂ„n som har erfarenhet av den sidan?

jag har handlat av Seiya. funkar fint. vÀgrar mÀrka som gift osv dock, sÄ rÀkna extra mycket med moms. ;)
 

Sledger

Cartier
Som du sÀkert har koll pÄ, sÄ stÀller du in dagen genom att vrida kronan "bakÄt" i samma lÀge som du stÀller datumet.

Alright! TyvÀrr sÄ hade dom inte SBDC033... Nu nÀr dom dessutom har 25% pÄ allt! Typiskt!
Ah well... Dom har den lite billigare Àn hos Seiya hÀr: http://www.shoppinginjapan.net/prospex-sbdc033
NĂ„n som har erfarenhet av den sidan?

Jag köpte min orangea Sumo dÀrifrÄn för ett par Är sedan. Inga problem alls.

wp_20140905_14_51_30_pro-jpg.65709
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja det Ă€r inte alltid fördel med mekaniska, kĂ€nns helt klart roligare men ibland kan det vara skönt med en klocka som bara gĂ„r! Är det Ă€ven dĂ„ lite mer kavlite pĂ„ quartz verket sĂ„ kĂ€nns det ju Ă€ndĂ„ som en "riktig" klocka ;)
Absolut, jag Àlskar kvartsur! Finns det jag vill ha i kvartsutförande sÄ vÀljer jag det.
 

Psykel

Patek
Ja de flesta brukar oftast tÀnka sÄ nÀr de ser skillnaden pÄ priserna. :)
Hade det varit nÄt dyrare sÄ hade jag nog hÄllt hÄrdare pÄ AD, men den skulle nog landa pÄ strax över 4000 efter moms. DÄ Àr det inte hela vÀrlden att jag inte handlar frÄn AD, kÀnner jag.
 
Topp