• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tre och en halv dag med Sumon och den ligger pÄ +7-8 sekunder under denna tid. AnvÀnd hela tiden utom sex-sju timmar idag. Det Àr f#n inte illa för en budgetdinka. I övrigt vÀldigt nöjd med denna. Extremt mycket för pengarna. Snygg och sitter riktigt skönt Àven med originallÀnken. Jag tycker inte riktigt att den slÄr SAR/GSAR i "budgetdykarsegmentet" i ren byggkvalité men inte lÄngt ifrÄn inte...
IMG_3407.jpg
Japp! Jag naturligtvis skulle du bli nöjd!!

Jag köpte en SNZH57 (som jag tror Àr samma som denna bortsett fÀrgschemat) hÀr pÄ forumet innan nyÄr och det Àr nog fasen den klockan som fÄtt mest tid pÄ handleden hittills 2016. BekvÀm (har min pÄ Nato Àn sÄ lÀnge), snygg och hÄller tiden bra! SÄ kör pÄ sÀger jag!
DSC_0634.JPG

Hmm, ja, misstĂ€nker ju att det kommer bli min "primĂ€rklocka" och Ă€r lite det jag Ă€r ute efter. Japp, det Ă€r samma modell, fast med blĂ„ urtavla och bezelinsert. Vad tycker du om fĂ€rgschemat pĂ„ din? Är det tĂ€nkt att efterlikna en retro, patinerad look, eller Ă€r det svart/guld?

NÄgon som vet vart man kan fÄ tag i vita visare med originaldesign till skx007, tÀnker som pÄ dessa. Kollat dagaz och yobokies (ordentligt tror jag :rolleyes: )
image.jpeg
Hej sett dem visare i K&S idag pÄ en gamle quartz frÄn 80talet. Sökt pÄ ebay och hittat nÄnting billigt. Vet ingeting om sÀlaren. Men det ett sett at fÄr dem jÀtte snygg visare!

http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-SEIKO-200m-QUARTZ-DIVERS-7C43-7010-ORIGINAL/371534847653?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid=222007&algo=SIC.MBE&ao=1&asc=20140602152332&meid=7ea4dcc1aeea474ab51d2ea0c786da9b&pid=100011&rk=1&rkt=10&sd=251825889044

edit: klocken pÄ K&S koster 3500, dvs inte billigt om man bara vill ha visare!

Hej, tĂ€nkte köpa en Seiko snzg15 och ser att den finns pĂ„ uret.se för 1395kr vilket kĂ€nns rimligt. GĂ„r den att fĂ„ tag pĂ„ billigare? Är det nĂ„gon skillnad pĂ„ sngz15j1? Den kostar nĂ€mligen dryga tusingen mer.

Är ocksĂ„ intresserad av ett mocka-nato till. Tror ni det kan passa och vet ni var man kan bestĂ€lla hem ett? Är helt grön pĂ„ klockar sĂ„ ursĂ€ktar pĂ„ förhand om jag stĂ€ller dumma frĂ„gor.

Mvh

Hmm, ja, misstĂ€nker ju att det kommer bli min "primĂ€rklocka" och Ă€r lite det jag Ă€r ute efter. Japp, det Ă€r samma modell, fast med blĂ„ urtavla och bezelinsert. Vad tycker du om fĂ€rgschemat pĂ„ din? Är det tĂ€nkt att efterlikna en retro, patinerad look, eller Ă€r det svart/guld?
Gillar designgen skarpt faktiskt, nog inte sett en snyggare klocka för en sÄdan överkomlig slant trots allt. Tycker designen i sig kÀnns retro men ingen "patina" pÄ den.

Har den inte pÄ mig idag men saxar denna halvdana bild frÄn min instagram

bronco.jpg

Gillar designgen skarpt faktiskt, nog inte sett en snyggare klocka för en sÄdan överkomlig slant trots allt. Tycker designen i sig kÀnns retro men ingen "patina" pÄ den.

bronco.jpg

Ser riktigt frÀn ut. Och ja, det gÄr verkligen inte att hitta en lika unikt designad klocka till det priset. Blir nog ett köp, nÀsta dilemma Àr att vÀlja vilken fÀrg man vill ha den i. Lutar nog just nu Ät den blÄa, men ta mig katten om jag inte kommer Àndra mig bÄde en och annan gÄng...

SÄ trillade min GS in.. Nöjd Àn sÄ lÀnge:)

image.jpeg
image.jpeg

Sbgf019
Grymt! En av fÄ kvartsare frÄn GS med 200m WR och skruvad krona.
Hej, tĂ€nkte köpa en Seiko snzg15 och ser att den finns pĂ„ uret.se för 1395kr vilket kĂ€nns rimligt. GĂ„r den att fĂ„ tag pĂ„ billigare? Är det nĂ„gon skillnad pĂ„ sngz15j1? Den kostar nĂ€mligen dryga tusingen mer.
Är ocksĂ„ intresserad av ett mocka-nato till. Tror ni det kan passa och vet ni var man kan bestĂ€lla hem ett? Är helt grön pĂ„ klockar sĂ„ ursĂ€ktar pĂ„ förhand om jag stĂ€ller dumma frĂ„gor.
Mvh
1: Det Àr ingen skillnad mellan modellerna.
2: Asien Àr alltid billigast, kolla ebay, watchhubs.net med flera.
3: Band gÄr att fixa i efterhand, kostar nÄgra 100, kolla watchbandcenter

Mvh
HÀr har du en för 99$: http://www.mywatcheshub.com/seiko-m...89872/?zenid=c5b823cabfda105636cc6da03a322682
Skulle dock rekommendera SNZG13 istÀllet. Samma fast pÄ lÀnk: http://www.mywatcheshub.com//seiko-...93169/?zenid=c5b823cabfda105636cc6da03a322682
Har den sistnÀmnda och det Àr en riktigt kul klocka för pengen.
Mockanato finns pÄ till exempel singularstraps.se, dock inte i svart som skulle vara snyggast.

Ser riktigt frÀn ut. Och ja, det gÄr verkligen inte att hitta en lika unikt designad klocka till det priset. Blir nog ett köp, nÀsta dilemma Àr att vÀlja vilken fÀrg man vill ha den i. Lutar nog just nu Ät den blÄa, men ta mig katten om jag inte kommer Àndra mig bÄde en och annan gÄng...
Jag tycker den svart/guldiga jag har eller den helsvarta som jag tror var uppe pÄ annons hÀr i köp/sÀlj hÀromdagen Àr de snyggaste men det Àr ju smaksak!

bronco.jpg
Den var ju riktitgt cool med lite retro kÀnsla! Synd bara att den skall förstöras med "5 sports" logon men vad fan för dem pengarna den kostar kan man knappast gny! Denna tar jag hellre Àn en skx007 helt klart!!

SĂ„g att det fanns lite schyssta mods till den!

Blev man ju Ànnu mer sugen! Det Àr nackdelen med detta jÀvla forum, man ser nya klockor hela tiden som man inte hade en aning fanns som man helt plötlsligt behöver! ;)
Jag hade faktiskt tÀnkt göra FFF-modden pÄ min men sen nÀr jag fick den tyckte jag sÄpass mycket om den som den var att jag sket i det! Haha helt sant det sista, har rÄkat impulsköpa 3st seiko (inklusive SNZH57'an) sen jag gick med hÀr i typ december. Den senaste hoppas jag kommer nu i veckan, stay tuned! ;)

Det ligger en marinemaster 300 pÄ det dÀr andra forumet för ett riktigt bra pris. Samma som gick fort hÀr alldeles nyligen. Om nÄgon missade den finns nu ny möjlighet. Var lite sugen sjÀlv dÄ det Àr en klocka jag skulle kunna tÀnka mig att ha igen men just nu Àr det mycket annat som lockar.

Tillbaka
Topp