• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Ngn som kan hjÀlpa mig att identifiera den hÀr lÀnken? LÄnat bilderna frÄn internetz
StÄr b472 pÄ ÀndlÀnken.
Tacksam för tips om vilka modeller som kan tÀnkas ha den osv.
seiko2.jpg
seiko1.jpg
 
NÄn som kan visa ett wristshot pÄ srp777 tillsammans med nÄgot annat, en sub, PO, speedy, skx eller nÄtt. SÄ man kan jÀmföra storlek.
 
Hej!
Mitt första inlÀgg som ny medlem, och vad passar inte bÀttre Àn att sÀga hej i Officiella SeikotrÄden och visa upp min nya Seiko srp681. Första intrycken Àr snygg och gedigen, kanske en annan lÀnk skulle göra susen och lyfta den ytterligare ett hack. TyvÀrr Àr den dock inga 52 mm som uret.se utlovat vilken Àr en besvikelse eftersom jag önskar en lite större klocka till min handled. Kommer nog ÀndÄ att bli en vardagsfavorit!
image.jpeg
 
Hej!
Mitt första inlÀgg som ny medlem, och vad passar inte bÀttre Àn att sÀga hej i Officiella SeikotrÄden och visa upp min nya Seiko srp681. Första intrycken Àr snygg och gedigen, kanske en annan lÀnk skulle göra susen och lyfta den ytterligare ett hack. TyvÀrr Àr den dock inga 52 mm som uret.se utlovat vilken Àr en besvikelse eftersom jag önskar en lite större klocka till min handled. Kommer nog ÀndÄ att bli en vardagsfavorit!
image.jpeg
VĂ€lkommen!
Den dÀr klockan sÄg rÀtt retro-lÀcker ut! Skulle sÀkert bli fint med ett racinglÀder ocksÄ.
 
Den var ju riktitgt cool med lite retro kÀnsla! Synd bara att den skall förstöras med "5 sports" logon men vad fan för dem pengarna den kostar kan man knappast gny! Denna tar jag hellre Àn en skx007 helt klart!!
Satt ocksÄ och gillade den mer Àn Skx007 men det föll pÄ att den inte har skruvkrona!
Vill ha en schysst beater till sommaren och kÀnns bara bÀttre med skruv nÀr man kastar sig i vattnet Àven om femman skulle tÄla det ocksÄ :)
 
Satt ocksÄ och gillade den mer Àn Skx007 men det föll pÄ att den inte har skruvkrona!
Vill ha en schysst beater till sommaren och kÀnns bara bÀttre med skruv nÀr man kastar sig i vattnet Àven om femman skulle tÄla det ocksÄ :)
Jag har för mig att jag lĂ€ste nĂ„got pĂ„ KS att den skruvade kronan inte gör att klockan tĂ„ler mer vatten utan förhindrar bara att kronan skulle Ă„ka ut av misstag nĂ€r man badar, alltsĂ„ bör det gĂ„ lika bra med en SKX som den andra sĂ„ lĂ€nge du inte rör kronan. Är dock inte helt sĂ€ker pĂ„ detta.
 
Jag har för mig att jag lĂ€ste nĂ„got pĂ„ KS att den skruvade kronan inte gör att klockan tĂ„ler mer vatten utan förhindrar bara att kronan skulle Ă„ka ut av misstag nĂ€r man badar, alltsĂ„ bör det gĂ„ lika bra med en SKX som den andra sĂ„ lĂ€nge du inte rör kronan. Är dock inte helt sĂ€ker pĂ„ detta.
Det lÄter absolut rimligt.
Dock kÀnns det mycket bÀttre nÀr den Àr skruvad Àven om kronan inte bara hoppar ut sÄdÀr frÄn ingenstans. :)
 
Hej!
Mitt första inlÀgg som ny medlem, och vad passar inte bÀttre Àn att sÀga hej i Officiella SeikotrÄden och visa upp min nya Seiko srp681. Första intrycken Àr snygg och gedigen, kanske en annan lÀnk skulle göra susen och lyfta den ytterligare ett hack. TyvÀrr Àr den dock inga 52 mm som uret.se utlovat vilken Àr en besvikelse eftersom jag önskar en lite större klocka till min handled. Kommer nog ÀndÄ att bli en vardagsfavorit!
image.jpeg
VÀlkommen hit och grattis till klockan! Ser riktigt bra ut, och instÀmmer med föregÄende talare om racing-lÀder. Oavsett, riktigt lÀcker Seiko! :)
 
Trodde din var en 7546-604A som min men det var det ju inte nÀr jag kollade lite nÀrmare
Hur Àr vridningen pÄ dykarringen pÄ din?

HÀr Àr min 7546-604A pÄ eulit perlon.
7546-604a_1.jpg


LÀtt att förvÀxla 8229 med 7546 med andra ord, visarna ser annorlunda ut pÄ 8229 som en snabb googling visar, se lÀnk nedan exempelvis

http://www.ebay.ph/itm/SEIKO-8229-6...S-GOOD-FOR-RESTORATION-OR-PARTS-/371384666538
 
Senast Àndrad:
Trodde din var en 7546-604A som min men det var det ju inte nÀr jag kollade lite nÀrmare
Hur Àr vridningen pÄ dykarringen pÄ din?

HÀr Àr min 7546-604A pÄ eulit perlon.
7546-604a_1.jpg


LÀtt att förvÀxla 8229 med 7546 med andra ord, visarna ser annorlunda ut pÄ 8229 som en snabb googling visar, se lÀnk nedan exempelvis

http://www.ebay.ph/itm/SEIKO-8229-6...S-GOOD-FOR-RESTORATION-OR-PARTS-/371384666538
Det Àr en 8229-601L. Menar du om ringen gÄr vrida Ät bÀgge hÄllen? I sÄ fall Àr svaret ja.
Din ser mycket bra ut pÄ perlon!
 
Tillbaka
Topp