• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tack!
Efter lite pill Àr lÀnken kortad och körd en runda i ultraljudstvÀtten. Kan bli bra detta!
image.jpeg
Grym!

• Like
Reactions: jsb
Nja Molle, nja ;)
Vet att frÄgan varit uppe förut och minns att du var inblandad men minns inte svaret. Varför har Seiko kört det dÀr verket (8F35?) i sÄ fÄ klockor och vilka andra dykare finns det med det verket?

Jag omformulerar min frÄga @Molle efter en liten googling. Finns 8F35-verket i nÄgon SNYGG klocka? :)

Nja Molle, nja ;)
Vet att frÄgan varit uppe förut och minns att du var inblandad men minns inte svaret. Varför har Seiko kört det dÀr verket (8F35?) i sÄ fÄ klockor och vilka andra dykare finns det med det verket?
Den ÄR bra, men för liten för mig. Det och att verket inte anvĂ€nds lĂ€ngre Ă€r enda nackdelarna tycker jag. Verket anvĂ€ndes i ganska mĂ„nga modeller (inte nödvĂ€ndigtvis dykare dock) dĂ€r mĂ„nga inte var sĂ€rskilt fagra. Under rĂ€tt begrĂ€nsad tid tyvĂ€rr. Äldsta dottern har en SBCM023 sedan flera Ă„r och sonen hade en SBCM025 som tyvĂ€rr stals i skolan. Samma verk i den större SKX-boetten hade varit kalas.

KÀnner ett oförklarligt Seikosug, men vet för lite...
-gillar den hÀr vintage KS med blÄ tavla som f-n, men vad Àr det för skillnad pÄ King Seiko och Grand Seiko? vad ska den kosta? finns det nÄgra uppenbara grejor för att bedöma tavlornas originalitet?
-eller finns det nÄt liknande som Àr vettigare? blÄ tavla stick-index 34-35mm
Ks blue.png

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp