Psykel
Pandion
LÀcker! Ser ut som den oÀkting som Àr resultatet av att en Rolex OQ har förförts av en Seikodykare.Kryssposter
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
LÀcker! Ser ut som den oÀkting som Àr resultatet av att en Rolex OQ har förförts av en Seikodykare.Kryssposter
![]()
Tack sjĂ€lv. KlĂ€r dig bĂ€ttre Ă€n mig âș
Det vete fan men en sak Ă€r sĂ€ker, jag Ă€r förĂ€lskadTack sjĂ€lv. KlĂ€r dig bĂ€ttre Ă€n mig âș
Ăr det svenska eller tyska veckodagar pĂ„ den dĂ€r?
Tyska och engelska.Ăr det svenska eller tyska veckodagar pĂ„ den dĂ€r?
MisstÀnkte det, hade varit hÀftigt om den var moddad till svenska.Tyska och engelska.
Av ren nyfikenhet, hur mÄnga Seiko har ni hÀr i era samlingar samt kan ni lÀgga upp en "samlingsbild" pÄ dem? Har 5st nu, ska ta en liten bild nÀr jag kommer hem ikvÀll![]()
TvÄ hittills!Av ren nyfikenhet, hur mÄnga Seiko har ni hÀr i era samlingar samt kan ni lÀgga upp en "samlingsbild" pÄ dem? Har 5st nu, ska ta en liten bild nÀr jag kommer hem ikvÀll![]()
Men sug inte pÄ karamellen! Vad Àr det du sparar till?Nice!
Har snöat in mer och mer pÄ Seiko!
Ska spara ihop till en klocka av annat fabrikat som kommer drabba inköpen resten av Äret nu men sen lÀr det bli Seiko-samlande för hela slanten misstÀnker jag!![]()
Haha, ville inte gÄ för mycket OT tÀnkte jag...Men sug inte pÄ karamellen! Vad Àr det du sparar till?![]()
Hmm varför?MisstÀnkte det, hade varit hÀftigt om den var moddad till svenska.![]()
Knappast blygsam. Kul mix. Bra jobbat.Har en blygsam Seikosamling omfattande sju klockor för tillfÀllet, med en Ättonde pÄ vÀg in nÀsta vecka. TvÄ kvartskronografer frÄn 80-talet, tvÄ "Sea urchin", en blÄ Sumo, en BFK och en SARB065.
![]()
Knappast blygsam. Kul mix. Bra jobbat.
Wjeans pÄ strapboutique.com har jag för mig funkar med fatbars. Inte 100 men maila honom och frÄga han svarar blixtsnabbt.NÄgon som har tips pÄ 22 mm mesh som funkar med Seikos feta springbars?
Har en blygsam Seikosamling omfattande sju klockor för tillfÀllet, med en Ättonde pÄ vÀg in nÀsta vecka. TvÄ kvartskronografer frÄn 80-talet, tvÄ "Sea urchin", en blÄ Sumo, en BFK och en SARB065.
![]()
Köpte lite nya packningar till min 6139-7100 aka helmet som nu Ă€r pĂ„ vĂ€g frĂ„n Asien. Ăr det nĂ„got speciellt jag behöver tĂ€nka pĂ„ dĂ„ jag byter. Att fĂ„ lös sjĂ€lva knapparna och kronan/axeln och göra rent Ă€r inget problem. Knapparna saknar redan packningar men pĂ„ axeln sitter det en. NĂ„got jag behöver tĂ€nka pĂ„ nĂ€r jag tar bort den? Och framförallt nĂ€r jag sĂ€tter dit de nya vad ska jag tĂ€nka pĂ„ dĂ„? Tacksam för rĂ„d.
För att jag aldrig sett en Seiko med svenska veckodagar, hade varit unikt och annorlunda.Hmm varför?
Kvartskronograferna Àr fantastiska. Har letat efter en utan lycka...Har en blygsam Seikosamling omfattande sju klockor för tillfÀllet, med en Ättonde pÄ vÀg in nÀsta vecka. TvÄ kvartskronografer frÄn 80-talet, tvÄ "Sea urchin", en blÄ Sumo, en BFK och en SARB065.
![]()
Trevligt, men Ànnu trevligare med en bild tagen mer rakt ovanifrÄn. Det Àr lite svÄrt att se hÀrligheten.HÀr Àr min samling av Seikos so far. Kanske borde skaffa en till sÄ man fyller en hel lÄda med bara Seiko... Dessa ilandsproblem!
Coolt, dÄ har jag sett det med!
En av seikos fem frÀsigaste klockor. Har allt; historien, the looks, bra storlek och det viktigaste för att skapa ett sug - svÄr att hitta i bra skick. Enjoy!Nytt armband. Saknar ÀnlÀnkar, sÄ det blir nÀsta projekt...
![]()