• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Kryssposter :D

vl3HxER.png
LÀcker! Ser ut som den oÀkting som Àr resultatet av att en Rolex OQ har förförts av en Seikodykare.

Köpte lite nya packningar till min 6139-7100 aka helmet som nu Ă€r pĂ„ vĂ€g frĂ„n Asien. Är det nĂ„got speciellt jag behöver tĂ€nka pĂ„ dĂ„ jag byter. Att fĂ„ lös sjĂ€lva knapparna och kronan/axeln och göra rent Ă€r inget problem. Knapparna saknar redan packningar men pĂ„ axeln sitter det en. NĂ„got jag behöver tĂ€nka pĂ„ nĂ€r jag tar bort den? Och framförallt nĂ€r jag sĂ€tter dit de nya vad ska jag tĂ€nka pĂ„ dĂ„? Tacksam för rĂ„d.

Obs lÄnade bilder.
s-l1600.jpg

112739V2.JPG

Av ren nyfikenhet, hur mÄnga Seiko har ni hÀr i era samlingar samt kan ni lÀgga upp en "samlingsbild" pÄ dem? Har 5st nu, ska ta en liten bild nÀr jag kommer hem ikvÀll :)

Av ren nyfikenhet, hur mÄnga Seiko har ni hÀr i era samlingar samt kan ni lÀgga upp en "samlingsbild" pÄ dem? Har 5st nu, ska ta en liten bild nÀr jag kommer hem ikvÀll :)

Har en blygsam Seikosamling omfattande sju klockor för tillfÀllet, med en Ättonde pÄ vÀg in nÀsta vecka. TvÄ kvartskronografer frÄn 80-talet, tvÄ "Sea urchin", en blÄ Sumo, en BFK och en SARB065.

image.jpeg

Nice!

Har snöat in mer och mer pÄ Seiko!

Ska spara ihop till en klocka av annat fabrikat som kommer drabba inköpen resten av Äret nu men sen lÀr det bli Seiko-samlande för hela slanten misstÀnker jag! ;)

Köpte lite nya packningar till min 6139-7100 aka helmet som nu Ă€r pĂ„ vĂ€g frĂ„n Asien. Är det nĂ„got speciellt jag behöver tĂ€nka pĂ„ dĂ„ jag byter. Att fĂ„ lös sjĂ€lva knapparna och kronan/axeln och göra rent Ă€r inget problem. Knapparna saknar redan packningar men pĂ„ axeln sitter det en. NĂ„got jag behöver tĂ€nka pĂ„ nĂ€r jag tar bort den? Och framförallt nĂ€r jag sĂ€tter dit de nya vad ska jag tĂ€nka pĂ„ dĂ„? Tacksam för rĂ„d.

Se till att inte repa ytan dĂ€r packningen ligger. Är det gamla packningar kan de vara sĂ„ hĂ„rda att man mĂ„ste skĂ€ra bort de med skalpell. Jag brukar ha pĂ„ lite silikonfett pĂ„ packningar innan jag monterar dit för att de ska glida lite bĂ€ttre mot metallen och minska risken att man fĂ„r en reva i packningen. Det Ă€r Ă€ven vĂ„rdande för gummit som hĂ„ller lĂ€ngre om det Ă€r infettat med rĂ€tt typ av fett.

Lycka till!

Tillbaka
Topp