• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Case

Panerai
Har en blygsam Seikosamling omfattande sju klockor för tillfÀllet, med en Ättonde pÄ vÀg in nÀsta vecka. TvÄ kvartskronografer frÄn 80-talet, tvÄ "Sea urchin", en blÄ Sumo, en BFK och en SARB065.

image.jpeg
Ditto föregÄende talare. Snygg och bred skara.
 

Freddie L

Panerai
20150603_081150.jpg

Senaste klockinköpet i form av en Seiko snd367. Tycker klockan Àr vÀldigt skön att bÀra pÄ lÀderband men det tar nog ett tag att vÀnja sig till den nÄgot mindre storleken Àn vad man vanligen Àr van vid. :)
Ledsen att jag grÀver 7000 inlÀgg bak i trÄden, men jag undrar om nÄgon har koll pÄ bandbredden pÄ SND367? Mina Google-skills rÀcker inte till. Och Àr bandhornen lÄnga, ser ut sÄ pÄ en del bilder?

TÀnkte försöka fÄ frugan bort frÄn DW-trÀsket. Tror den kunde bli bra Ät henne med ett ljust lÀder eller kanske ett oyster.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Helt fruktansvĂ€rt OT men kudos och tumme upp för nya profilbilden. Brukar du slĂ€ntra omkring i tiger-stripe ofta eller? Är du kanske "saucier" dĂ€r hemma ocksĂ„... :p
TÀnkte presentera ett nyförvÀrv som gör profilbilden (och ditt inlÀgg) mindre OT inom de nÀrmaste veckorna. Inget Tiger Stripe men tanken har slagit mig. Ska erkÀnna att jag inte förstÄr Saucier referensen. Apocalypse now?
Edit: tÀnkte ta Macv SOG Georgia patchen men vill inte vara för politisk inkorrekt.
 

Case

Panerai
En av killarna i patrullbÄten Àr "saucier". Han sÀger det dessutom med ett vÀldigt förfranskat amerikanskt uttal. Det var dÀrför det fastnade tror jag. Tiger stripe Àr sÄ hett just nu, tro mig jag jobbar i modebranschen ;-) Jag vÀntar med grattis för att inte jinxa.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
En av killarna i patrullbÄten Àr "saucier". Han sÀger det dessutom med ett vÀldigt förfranskat amerikanskt uttal. Det var dÀrför det fastnade tror jag. Tiger stripe Àr sÄ hett just nu, tro mig jag jobbar i modebranschen ;-) Jag vÀntar med grattis för att inte jinxa.
Tack, ja dÄ var jag rÀtt ute dÄ:)
 

Punchout

Friends of KS
Ledsen att jag grÀver 7000 inlÀgg bak i trÄden, men jag undrar om nÄgon har koll pÄ bandbredden pÄ SND367? Mina Google-skills rÀcker inte till. Och Àr bandhornen lÄnga, ser ut sÄ pÄ en del bilder?

TÀnkte försöka fÄ frugan bort frÄn DW-trÀsket. Tror den kunde bli bra Ät henne med ett ljust lÀder eller kanske ett oyster.
Bandbredden Àr 20mm, men vet inte hur lÄnga bandhornen Àr dessvÀrre. Jag upplever inte det som ett problem med mina runt 18 cm i omkrets pÄ handleden.
 

eastwood

Rolex
2-Faktor
Har precis köpt mig en SK007 och har kortat lÀnken sjÀlv för första gÄngen. Dock har jag tappat bort den "sprint" som hÄller ihop sjÀlva claspen... SÄ min frÄga Àr om nÄgon av er vet var man kan fÄ tag pÄ en sÄdan? Notera att detta gÀller jubileelÀnken.

Grym klocka för övrigt! :cool:
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    79.5 KB · Visningar: 64

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Se till att inte repa ytan dĂ€r packningen ligger. Är det gamla packningar kan de vara sĂ„ hĂ„rda att man mĂ„ste skĂ€ra bort de med skalpell. Jag brukar ha pĂ„ lite silikonfett pĂ„ packningar innan jag monterar dit för att de ska glida lite bĂ€ttre mot metallen och minska risken att man fĂ„r en reva i packningen. Det Ă€r Ă€ven vĂ„rdande för gummit som hĂ„ller lĂ€ngre om det Ă€r infettat med rĂ€tt typ av fett.

Lycka till!

Tack för bra svar!
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Tony Alva? En gammal skateboardstjÀrna i sÄ fall. Fint!
Ja för att ta det OnT sÄ har skÄdisen som spelar hans polare Stacy Peralta en Seiko i filmen om deras uppvÀxt (skateboardingens evolution). DessvÀrre en ngt för modern sÄdan (7002) dÄ filmen utspelar sig i mitten pÄ 70 talet. Borde varit typ en 6105 eller en 6309.
e6ca64d3c6c6eab780595fbc.jpg
 
Senast Àndrad:

Nr21

Omega
Är intresserad av att införskaffa mig en 7a28.
NÄgot speciellt man ska se upp med nÀr man ska ut och jaga en sÄdan?
Är det meckigt att byta frĂ„n orginalarmbandet till ett nato?
 

plattfot

Rolex
Är intresserad av att införskaffa mig en 7a28.
NÄgot speciellt man ska se upp med nÀr man ska ut och jaga en sÄdan?
Är det meckigt att byta frĂ„n orginalarmbandet till ett nato?

7a28 Àr namnet pÄ urverket vilket finns i en rad olika boetter. Ett byte frÄn lÀnk till nylon Àr dock en baggis pÄ de flesta om inte alla.

NÄga av modellerna passar dock, enligt mig, inte pÄ nato.
 
Topp