Hetaste brÀdan pÄ nÀr jag gick pÄ mellanstadiet. Grym klocka ocksÄ förstÄs.Snyggt!
Grym sticker i bakgrunden!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hetaste brÀdan pÄ nÀr jag gick pÄ mellanstadiet. Grym klocka ocksÄ förstÄs.Snyggt!
Grym sticker i bakgrunden!
De ligger dÀr, tyvÀrr har den siten försÀmrats. Förr lÄg Àven en hel del referensfoton dÀr...Kolla vad jag hittade i SeikotrÄden pÄ ett spanskt forum
PDF'er pÄ Seiko kataloger frÄn 69-85.
http://www.relojistas.com/threads/20107-SEIKO-CatĂĄlogos-vintage-1969-1985-pdf
Noll kunskaper i spanska behövs för att ladda ned.
Bra kvalle, exempel;
![]()
![]()
![]()
Edit: verkar vara direktlÀnkar till thewatchsite.com. Kanske hade de lagts upp hÀr tidigare?
70-72 verkar saknas, men ÀndÄ kul. Herrejistanes vad mÄnga modeller det finnsBra @Case ! LÀgger in det i referenstrÄden.
Finns reissues att tillgÄ pÄ brÀdornaHetaste brÀdan pÄ nÀr jag gick pÄ mellanstadiet. Grym klocka ocksÄ förstÄs.
Tackar för den guldgruvan! Precis som du sÀger, hur mÄnga modeller som helst! NÄgra riktigt coola som man aldrig sett förr, tex orange "Arnie"Kolla vad jag hittade i SeikotrÄden pÄ ett spanskt forum
PDF'er pÄ Seiko kataloger frÄn 69-85.
http://www.relojistas.com/threads/20107-SEIKO-CatĂĄlogos-vintage-1969-1985-pdf
Noll kunskaper i spanska behövs för att ladda ned.
Bra kvalle, exempel;
![]()
![]()
![]()
Edit: verkar vara direktlÀnkar till thewatchsite.com. Kanske hade de lagts upp hÀr tidigare?
Coolt!Tackar för den guldgruvan! Precis som du sÀger, hur mÄnga modeller som helst! NÄgra riktigt coola som man aldrig sett förr, tex orange "Arnie"...
![]()
7a28/38/48 slÀpptes ju inte förrÀn tidigt 80-tal.Det var ganska mÄnga modeller som inte fanns med i katalogen? Exempelvis 7a28-702a bland annat men den kanske kom senare.
Gött!Bra @Case ! LÀgger in det i referenstrÄden.
Bra @Case ! LÀgger in det i referenstrÄden.
Tack för svaret, Àr en 7A28-7020 jag Àr sugen pÄ att byta ut lÀnkarmbandet mot nÄgot annat.7a28 Àr namnet pÄ urverket vilket finns i en rad olika boetter. Ett byte frÄn lÀnk till nylon Àr dock en baggis pÄ de flesta om inte alla.
NÄga av modellerna passar dock, enligt mig, inte pÄ nato.
Tack för svaret, Àr en 7A28-7020 jag Àr sugen pÄ att byta ut lÀnkarmbandet mot nÄgot annat.
Mycket skön 80-tals kÀnsla pÄ mÄnga dÀr. Hehe, spejsigt med rutnÀt pÄ digitaldisplayen.Jag rÀttar mig sjÀlv, mot Ättistalet blir det tÀtare med bra design. En av varje tack!
P![]()
Ser ut att vara en bra grov handled det dÀr, jag skulle gissa pÄ minst 20 cm om inte mer.![]()
Vad tror ni dimensionen Àr pÄ herrens handled? Jag Àr extremt sugen pÄ SBEX003 men tvekar pga tjockleken
![]()
Vad tror ni dimensionen Àr pÄ herrens handled? Jag Àr extremt sugen pÄ SBEX003 men tvekar pga tjockleken
de sÄ jÀkla synd tycker vridningen lÀnken tavlan hi beat ja allt Àr sÄ sattans cooltEn nÀstan 2 cm tjock klocka skojar man inte bort med den typen av ÀndlÀnkar Àven om den Àr ball. Skulle vilja se den med "vanliga" ÀndlÀnkar.
de sÄ jÀkla synd tycker vridningen lÀnken tavlan hi beat ja allt Àr sÄ sattans coolt
Ack och ve! Alltför ofta levereras de snyggaste och mest interessants modellerna i för stort format för min smak. 2cm högt Àr ju bara löjligt...
Edit: Men det kanske bara Àr ett antagande, höjden alltsÄ.
Sjukt... Men snygg som attans i övrigt. BezelspĂ„rningen tycker jag gott kunde anvĂ€ndas pĂ„ en 41mm variantDen Ă€r 19.66mm tjock. Ăvriga mĂ„tt Ă€r 53.3 x 48.2mm.
Den lÀr inte se normal ut pÄ nÄgons handleder.![]()
Vem vill ha en normal klocka? Inget att tveka pÄ om budgeten finns!Den lÀr inte se normal ut pÄ nÄgons handleder.
Ăr du sugen och har pengar över sĂ„ kör![]()
Ja den texten tror jag finns pÄ alla Seiko-dykare hos Seiya sÄ man fÄr nog ta det med en nya salt.Gillar inte texten lÀngst ner, denna klocka bör vÀl vara undantagen? Det Àr ju ingen SKX007 direkt...
![]()
![]()
![]()