• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Kolla vad jag hittade i SeikotrÄden pÄ ett spanskt forum

PDF'er pÄ Seiko kataloger frÄn 69-85 :D.
http://www.relojistas.com/threads/20107-SEIKO-CatĂĄlogos-vintage-1969-1985-pdf

Noll kunskaper i spanska behövs för att ladda ned.

Bra kvalle, exempel;
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Edit: verkar vara direktlÀnkar till thewatchsite.com. Kanske hade de lagts upp hÀr tidigare?

Bra kvalle, exempel;
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Edit: verkar vara direktlÀnkar till thewatchsite.com. Kanske hade de lagts upp hÀr tidigare?
De ligger dÀr, tyvÀrr har den siten försÀmrats. Förr lÄg Àven en hel del referensfoton dÀr...

Bra kvalle, exempel;
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Tackar för den guldgruvan! Precis som du sÀger, hur mÄnga modeller som helst! NÄgra riktigt coola som man aldrig sett förr, tex orange "Arnie" :wideyed::cool:...
orange_arnie.jpg

Tackar för den guldgruvan! Precis som du sÀger, hur mÄnga modeller som helst! NÄgra riktigt coola som man aldrig sett förr, tex orange "Arnie" :wideyed::cool:...
orange_arnie.jpg
Coolt!

Jag har inte hunnit gÄ igenom Ànnu men en sak slÄr mig; DÄ som nu Àr de flesta modellerna rÀtt ointressanta. Med tanke pÄ hur mycket som designats Àr det nÀstan lite mÀrkligt att det inte finns fler fulltrÀffar, inte sant? Men förstÄs, det som Àr kommersiellt gÄngbar formgivning Àr ju som bekant sÀllan synonymt med bestÀndig stil...:facepalm:

In alles Àr det vÀl typ tre fyra modeller per Är , max, som Àr riktigt bra. o_O( Ja ja, smaken Àr som baken etc )

7a28 Àr namnet pÄ urverket vilket finns i en rad olika boetter. Ett byte frÄn lÀnk till nylon Àr dock en baggis pÄ de flesta om inte alla.

NÄga av modellerna passar dock, enligt mig, inte pÄ nato.
Tack för svaret, Àr en 7A28-7020 jag Àr sugen pÄ att byta ut lÀnkarmbandet mot nÄgot annat.

de sÄ jÀkla synd tycker vridningen lÀnken tavlan hi beat ja allt Àr sÄ sattans coolt

Ack och ve! Alltför ofta levereras de snyggaste och mest interessants modellerna i för stort format för min smak. 2cm högt Àr ju bara löjligt...

Edit: Men det kanske bara Àr ett antagande, höjden alltsÄ.

Hej pÄ er! Söker tips pÄ en Seiko chronograph liknande sambons pÄ bilden.
Kravet Àr att det skall vara automatiskt urverk! GÀrna bilder!
image.jpeg

Tillbaka
Topp