• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

image.jpeg

Vad tror ni dimensionen Àr pÄ herrens handled? Jag Àr extremt sugen pÄ SBEX003 men tvekar pga tjockleken
Som en mindre Moraklocka pÄ armen ju, den Àr GRYM.
Undrar om man fÄr den genom sÀkerhetskontrollen pÄ t.ex. en flygplats, risken finns att den klassas som "vapen"....:nailbiting::rolleyes:

Raka vÀgen frÄn 80tals-framtiden, superteknologisk.

SjÀlv upptÀckte jag Seiko "Contras" i katalogen frÄn 84, tror jag det var. HabegÀret Àr ofantligt. :eek:
Ja den Àr helt otrolig. En av Seikos bÀsta. Har bestÀmt mig för att inte ta en förrens jag hittar en med 3 eller 4 moduler beroende pÄ modell.

Raka vÀgen frÄn 80tals-framtiden, superteknologisk.

SjÀlv upptÀckte jag Seiko "Contras" i katalogen frÄn 84, tror jag det var. HabegÀret Àr ofantligt. :eek:
Lycka till, har letat efter en sÄdan i typ 5 Är. :)
Inte jÀtteaktivt men lite dÄ och dÄ.

Jag rÀttar mig sjÀlv, mot Ättistalet blir det tÀtare med bra design. En av varje tack!
image.jpg
P
NÄn som vet om det gÄr att fÄ tag pÄ en SAY028 eller SJS028 nÄgonstans? Googlade lite fort men hittade inget. Tycker dom ser riktigt fina ut. NÄn som klÀmt pÄ dom?

Senast Àndrad:
LÀgger ut min SARB033, mÄste ordna plats i lÄdan nu nÀr GS kommer in, rÀknar sekunderna till mÄndag morgon innan ja har den i handen.
Har för mig att nÄgon/nÄgra va sugen pÄ en sÄdan hÀromdagen.

Hittade denna nÀr jag kollade runt pÄ tradera lite.
KÀnns som den ligger jÀkligt billigt Àn sÄ lÀnge? NÄgot som kÀnns skumt tycker ni?
http://www.tradera.com/item/190204/250054113/vintage-grand-seiko-4522-8000-hi-beat-36000
Det Àr ju tvÄ dagar kvar pÄ auktionen. Nu har du ju tipsat om den hÀr sÄ nu lÀr den dra ivÀg Ànnu mer. Taskigt mot @niclasnice som hÄller pÄ att buda.

Det Àr ju tvÄ dagar kvar pÄ auktionen. Nu har du ju tipsat om den hÀr sÄ nu lÀr den dra ivÀg Ànnu mer. Taskigt mot @niclasnice som hÄller pÄ att buda.
Är lite kĂ€nslig för flĂ€ckiga vita tavlor sĂ„ slĂ€pper den utan att knyta nĂ€ven i fickan nu nĂ€r den Ă€r uppe hĂ€r. Vill heller inte bjuda mot ngn hĂ€rifrĂ„n. Sjukt fin klocka sĂ„ nĂ„gra tusen till Ă€r den nog vĂ€rd iaf.

Tillbaka
Topp