Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Hur mÄnga lager yttre AR har den hÀr klockan egentligen? Trodde jag tagit bort AR-coatingen men sÄg en ytterst liten flÀck och började gnugga. Det verkar uppenbarligen finnas ett lager till.
Har lagt 20min med capecod och 10min med autosol. Verkar vara riktigt hÄrd AR.
NybörjarfrÄga: varför vill man/du ta bort AR-coating?
Helsvart bradystrap eller olivfÀrgat Nato skulle jag sÀga.KÀnner mig vilsen i armbandsdjungeln. Klickade hem en snzh57 igÄr och har planer att byta armband. Tips pÄ vilken vÀg som Àr rÀtt?
Nato: svart, svart/grÄtt, Bond.
LÀder: rally eller tjockt, svart eller mörkbrunt.
Bradystrap. Helsvart eller med guldiga sömmar.
![]()
Varför vill du ta bort den för?![]()
Hur mÄnga lager yttre AR har den hÀr klockan egentligen? Trodde jag tagit bort AR-coatingen men sÄg en ytterst liten flÀck och började gnugga. Det verkar uppenbarligen finnas ett lager till.
Har lagt 20min med capecod och 10min med autosol. Verkar vara riktigt hÄrd AR.
Tack för input. Var nÀra pÄ att impulsköpa just ett sÄdant igÄrkvÀll men det kom av sig nÀr man var tvungen att fylla i massa kontaktuppgifter.Helsvart bradystrap eller olivfÀrgat Nato skulle jag sÀga.
Menar du Nato sÄ rekommenderar jag Phoenix. MilitÀrnörden @Quaker tipsade mig och jag Àr helt sÄld. Finns pÄ ebay.Tack för input. Var nÀra pÄ att impulsköpa just ett sÄdant igÄrkvÀll men det kom av sig nÀr man var tvungen att fylla i massa kontaktuppgifter.![]()
Riktigt fin. LÀnken ser oxÄ kanon ut. Kan man fÄ en bild pÄ baklocket?Gjorde ett tappert försök att fÄ fram bÀttre bilder pÄ 6139-6002an med mobil kamera!
Riktigt fin. LÀnken ser oxÄ kanon ut. Kan man fÄ en bild pÄ baklocket?
MÄnga gÄnger. Kör alltid via japamart.com. Regga konto dÀr och kör.Halloj Seiko gÀnget!
NÄgon som har erfarenhet att köpa frÄn Yahoo autctions Japan? Hur gÄr man tillvÀga? Det finns mÄnga interessanta objekt dÀr...
Ping @niclasnice @yonsson !?
Har ju precis svarat pÄ det.Varför vill du ta bort den för?
För o nackdelar?
Edit: nvm
Tack för tipset!MÄnga gÄnger. Kör alltid via japamart.com. Regga konto dÀr och kör.
@Seikosthlm @sherwan
UrsĂ€kta min okunskap men Ă€r helt ny pĂ„ klockor och framförallt nato. Ăr dessa sk "phoenix nato" av högre kvalitet Ă€n övriga mĂ€rken. Vilken ebaysĂ€ljare köper ni frĂ„n? Fanns en del olika nĂ€r jag sökte.
Har annars sneglat pÄ k-holmens premium nato som kostar 120:- styck för medlemmar.
http://www.singularstraps.se Àr bra ocksÄ.@Seikosthlm @sherwan
UrsĂ€kta min okunskap men Ă€r helt ny pĂ„ klockor och framförallt nato. Ăr dessa sk "phoenix nato" av högre kvalitet Ă€n övriga mĂ€rken. Vilken ebaysĂ€ljare köper ni frĂ„n? Fanns en del olika nĂ€r jag sökte.
Har annars sneglat pÄ k-holmens premium nato som kostar 120:- styck för medlemmar.
Ja Àr kvalitet som skiljer.@Seikosthlm @sherwan
Kanonfin.Glömde den skönhet som idag har varit ute med mig pÄ whiskey jakt
![]()
MÄste tyvÀrr byta lÀnken dÄ jobbet passar inte med lÀnk, datorn skaver/tuggar sönder lÀnk till frukost.
Siktar pÄ nÄgot med lÀder, brunt men inte bestÀmt om de ska va mörkt, ljus eller vintage... @MickeJ tror du o jag mÄste ta ett snack om du har tid för ett custom jobb
Tips mottages gÀrna vad som skulle passa bra med blÄ tavla...
Kanonfin.
Modellnummer?
Glömde den skönhet som idag har varit ute med mig pÄ whiskey jakt
MÄste tyvÀrr byta lÀnken dÄ jobbet passar inte med lÀnk, datorn skaver/tuggar sönder lÀnk till frukost.
Siktar pÄ nÄgot med lÀder, brunt men inte bestÀmt om de ska va mörkt, ljus eller vintage... @MickeJ tror du o jag mÄste ta ett snack om du har tid för ett custom jobb
Tips mottages gÀrna vad som skulle passa bra med blÄ tavla...