• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

image.jpeg
image.jpeg

Sista dagen med Credorn pÄ handleden pÄ nÄgra veckor. Skickar den pÄ service istÀllet för att sÀlja den. Kanske onödigt men kÀnns bra att veta att den Àr 100% nÀr den kommer tillbaka. :)

image.jpeg

Hur mÄnga lager yttre AR har den hÀr klockan egentligen? Trodde jag tagit bort AR-coatingen men sÄg en ytterst liten flÀck och började gnugga. Det verkar uppenbarligen finnas ett lager till. :bored:
Har lagt 20min med capecod och 10min med autosol. Verkar vara riktigt hÄrd AR.

image.jpeg

Hur mÄnga lager yttre AR har den hÀr klockan egentligen? Trodde jag tagit bort AR-coatingen men sÄg en ytterst liten flÀck och började gnugga. Det verkar uppenbarligen finnas ett lager till. :bored:

NybörjarfrÄga: varför vill man/du ta bort AR-coating?

KÀnner mig vilsen i armbandsdjungeln. Klickade hem en snzh57 igÄr och har planer att byta armband. Tips pÄ vilken vÀg som Àr rÀtt?

Nato: svart, svart/grÄtt, Bond.
LÀder: rally eller tjockt, svart eller mörkbrunt.
Bradystrap. Helsvart eller med guldiga sömmar.

FP9tnHwh.jpg

KÀnner mig vilsen i armbandsdjungeln. Klickade hem en snzh57 igÄr och har planer att byta armband. Tips pÄ vilken vÀg som Àr rÀtt?

Nato: svart, svart/grÄtt, Bond.
LÀder: rally eller tjockt, svart eller mörkbrunt.
Bradystrap. Helsvart eller med guldiga sömmar.

FP9tnHwh.jpg
Helsvart bradystrap eller olivfÀrgat Nato skulle jag sÀga.

image.jpeg

Varför vill du ta bort den för?
För o nackdelar?

Edit: nvm

Fan den hÀr bilden hör ju hemma hÀr mer Àn nÄgon annan trÄd ÀndÄ..
HÀr har vi resterande av samlingen sÄ Àr det överstökat tills nÄgot nytt kommer :D
6139-6002
sarb 033
skx009

Senast Àndrad:
@yonsson sÄg det för sent pÄ andra sidan :)
Glad att du behöll credorn, fan synd o skam o sÀlja, fin klocka att ha i samlingen, hade du inte haft JLCn sÄ Àr den tronen i samlingen tycker jag

@Seikosthlm @mrsvahn
Min försÀndÀndelse har precis landat och hÀmtade precis ut en hel hög med Phoenix Nato idag frÄn posten.
Fina band med bra/hög kvalitet.
image.jpeg

:)

@Seikosthlm @sherwan
UrsĂ€kta min okunskap men Ă€r helt ny pĂ„ klockor och framförallt nato. Är dessa sk "phoenix nato" av högre kvalitet Ă€n övriga mĂ€rken. Vilken ebaysĂ€ljare köper ni frĂ„n? Fanns en del olika nĂ€r jag sökte. :)

Har annars sneglat pÄ k-holmens premium nato som kostar 120:- styck för medlemmar.

@Seikosthlm @sherwan
UrsĂ€kta min okunskap men Ă€r helt ny pĂ„ klockor och framförallt nato. Är dessa sk "phoenix nato" av högre kvalitet Ă€n övriga mĂ€rken. Vilken ebaysĂ€ljare köper ni frĂ„n? Fanns en del olika nĂ€r jag sökte. :)

Har annars sneglat pÄ k-holmens premium nato som kostar 120:- styck för medlemmar.

Kan ej snacka om dessa naton men kan rekommendera cousin uks naton gÄr loss pÄ runt 20an styck, och Àr enligt mig i vettig kvalité!

@Seikosthlm @sherwan

Ja Àr kvalitet som skiljer.
Kolla in denna trÄd
https://klocksnack.se/threads/jakten-pÄ-det-perfekta-natobandet.48601/page-2#post-1205121

Glömde den skönhet som idag har varit ute med mig pÄ whiskey jakt :)
image.jpeg

MÄste tyvÀrr byta lÀnken dÄ jobbet passar inte med lÀnk, datorn skaver/tuggar sönder lÀnk till frukost.
Siktar pÄ nÄgot med lÀder, brunt men inte bestÀmt om de ska va mörkt, ljus eller vintage... @MickeJ tror du o jag mÄste ta ett snack om du har tid för ett custom jobb ;)
Tips mottages gÀrna vad som skulle passa bra med blÄ tavla...

image.jpeg

MÄste tyvÀrr byta lÀnken dÄ jobbet passar inte med lÀnk, datorn skaver/tuggar sönder lÀnk till frukost.
Siktar pÄ nÄgot med lÀder, brunt men inte bestÀmt om de ska va mörkt, ljus eller vintage... @MickeJ tror du o jag mÄste ta ett snack om du har tid för ett custom jobb ;)
Kanonfin.
Modellnummer?

SÄ gÀrna, hör av dig pÄ PM med vad du tÀnkt dig. Inspiration kanske du kan hitta hÀr: www.instagram.com/mjleather :)

Tillbaka
Topp