Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Fick 2 erbjudanden av wjean pÄ mail inatt (19mm repros och 22mm mm300 repros). Var inte sÀker pÄ om jag skulle posta (spammigt?) men hade sjÀlv velat se dem sÄ hoppas ingen tar illa upp. Om ni bestÀller sÄ uppge att ni kommer hÀrifrÄn (Klocksnack Sweden) sÄ Àr det fri frakt dessutom.Trevligt!
Var ett par Är sen jag köpte nÄgot av Will sist men har för mig att han hade en del %-avdrag som Äterkommande kund och medlem pÄ diverse klockforum.
Ăr det SL eller vem Ă€r det?Denna snubbe mĂ„ste ha vĂ€rldens största handleder haha
![]()
Har köpt dessa med och de funkar fint.http://m.ebay.com/itm/5-x-SPRING-BA...E-FLANGED-1-1mm-ENDS-/350988588598?nav=SEARCH
Tror det var dessa jag köpte. 1.1mm ends. RÀtt sÀljare i allafall, skickas frÄn Australien.
Oklart. Googlade 7002-700 Nato och detta kom upp. Ăven om det inte Ă€r en 55mmsklocka kĂ€nns det nĂ€stan photoshoppatĂr det SL eller vem Ă€r det?![]()
Ebay Àr ju sÀmst, ladda ner watchrecon -appen och lÀgg in en bevakning.AlltsÄ, jag har en köpes ute pÄ en 6309-7040 och jag har scannat eBay, som jag tycker i princip bara har polerade fulklockor, men jag undrar om nÄn Seikoholic hÀr pÄ KS har nÄt tips pÄ fler idéer pÄ hur eller var man kan hitta en i gott skick?
Och ja, jag vet att tÄlamod Àr en dygd......men ÀndÄ.
Enig. Ebay kan vara bra ibland (tillbehör och delar framförallt) men inte ofta man ser en ok 6309 dÀr.Ebay Àr ju sÀmst, ladda ner watchrecon -appen och lÀgg in en bevakning.
Vad Àr det du inte gillar med eBay? Aftermarket-byggen?AlltsÄ, jag har en köpes ute pÄ en 6309-7040 och jag har scannat eBay, som jag tycker i princip bara har polerade fulklockor, men jag undrar om nÄn Seikoholic hÀr pÄ KS har nÄt tips pÄ fler idéer pÄ hur eller var man kan hitta en i gott skick?
Och ja, jag vet att tÄlamod Àr en dygd......men ÀndÄ.
Vad Àr det du inte gillar med eBay? Aftermarket-byggen?
Har aldrig förstÄtt termen "sönderpolerad" osv, vad menas egentligen med det?
Dom som finns pÄ eBay, just nu, Àr vintageklockor dÀr delar av en klocka bytts ut. D v s att antingen Àr visarna bytta eller urtavlan eller Àr lysmassan kladdigt utbytt eller bezelringen eller kronan men att det framstÀlls som i stort sett original. Det fÄr gÀrna vara ett aftermarket men dÄ ska det framgÄ.Vad Àr det du inte gillar med eBay? Aftermarket-byggen?
Har aldrig förstÄtt termen "sönderpolerad" osv, vad menas egentligen med det?
Tackar!Ebay Àr ju sÀmst, ladda ner watchrecon -appen och lÀgg in en bevakning.
Ok, men jag tycker att de flesta handlarna pÄ eBay iallafall Àr Àrliga med vad som Àr utbytt osv, att sen serviced betyder olika saker fÄr man vÀl rÀkna med. Tack för svar!
Jag tar för givet att det Àr en hemmaservice som det gÀller, brukar avspeglas i priset att sÄ Àr fallet, iallafall pÄ de klockor jag köpt pÄ liknande sÀttNjae... Serviced för mig betyder att en yrkesman har tagit isÀr och gjort rent verket, vid behov ersatt slitna delar med originaldelar, monterat ihop och applicerat oljor pÄ rÀtt stÀllen och ersatt packningarna med nya frÀscha och slutligen justerat verket. Inte att nÄgon glad hobbypulare river isÀr verket med brÀckjÀrn och slÀgga, kör en vÀnda i ultraljudstvÀtt och sprayar pÄ lite godtycklig symaskinsolja pÄ mÄfÄ. TyvÀrr vet du inte vilket av alternativen som gÀller med mÄnga av de handlare som sÀljer "All original Seiko, recently serviced" pÄ eBay.
Japp, jag har dÄliga erfarenheter.![]()
Jag tar för givet att det Àr en hemmaservice som det gÀller, brukar avspeglas i priset att sÄ Àr fallet, iallafall pÄ de klockor jag köpt pÄ liknande sÀtt
Finns ju grader i helvetet. Mint och fullset har jag 100% förstÄelse för om du struntar i (det gör nÀmligen jag ocksÄ). Med det sagt tror jag du fÄr mer för pengarna (speciellt om du tar andrahandsvÀrdet i beaktning) om du köper en med orginaldelar sÄ lÄngt det Àr möjligt. Polering eller ej Àr ju en smaksak men kan ju vara kul om formen (och yta) Àr nÄgorlunda densamma som nÀr klockan var ny?Beror ju pÄ vad man Àr ute efter. Personligen har jag inte hittat "min" klocka Àn. Tills dess betalar jag hellre en femhundring för en 6309-7290 med aftermarketdelar och fulpolerad boett och kollar vad jag tycker Àn att köpa en i mint condition fullset för flera tusen. Gillar jag klockan sÄ pass mycket kanske jag gör det i framtiden, men jag tycker att det Àr skitbra att det finns billiga alternativ. Men som du sÀger, förutsÀttning Àr ju att det Àr öppna kort.
Har nog haft tur med polering, eller sÄ skulle jag fÄ en aha-upplevelse om jag fick se mina klockor bredvid nos-exemplar. Det jag Àr jÀvligt vaken för Àr om det inte Àr originalglas, har Äkt pÄ en nit med ett ersÀttningsglas som var en riktig besvikelse, ska dock sÀtta i nytt glas i den. Riktigt billiga inserts som inte fyller höjden Ànda upp Àr ju ocksÄ trist men som sagt, vet man vad man fÄr fÄr man ju sjÀlv avgöra vad man Àr beredd att betala.Finns ju grader i helvetet. Mint och fullset har jag 100% förstÄelse för om du struntar i (det gör nÀmligen jag ocksÄ). Med det sagt tror jag du fÄr mer för pengarna (speciellt om du tar andrahandsvÀrdet i beaktning) om du köper en med orginaldelar sÄ lÄngt det Àr möjligt. Polering eller ej Àr ju en smaksak men kan ju vara kul om formen (och yta) Àr nÄgorlunda densamma som nÀr klockan var ny?
Haha sÄpass? Han förklarade det pÄ följande sÀtt "nÀr man lÀgger den i mörkret laddas lumepigmenten ur helt och lyser bÀttre i framtiden. PÄ samma sÀtt som man bör cykla mobilbatterier dÄ och dÄ."
StÀllde ings följdfrÄgor dÄ det lÀt vettigt för en nybörjare som en sjÀlv![]()
Det förstÄr jag, sÄ jÀkla kaxigt hehe.Det hÀr gick ju inte att motstÄ..![]()
Fet! LIMITED EDITION eller?Det hÀr gick ju inte att motstÄ..![]()
En riktig filmklassiker! (Som mÄnga tyvÀrr verkar ha missat..)Vad jag tycker om polering (och för den delen re-luming)...
![]()