Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
De 4 mörka Àr det, nedre raderna, polerade spÀnnen.HÀrligt, men Àr alla Phoenix? Trodde de bara tillverkade enfÀrgade och cammo?
De gör Àven randiga / regiment / bondHÀrligt, men Àr alla Phoenix? Trodde de bara tillverkade enfÀrgade och cammo?
De 4 mörka Àr det, nedre raderna, polerade spÀnnen.
De 3 ljusa, övre stÄr det MKS pÄ, borstade spÀnnen.
Ok. Hur Àr kvalitén pÄ deras egna i jÀmförelse - lika stabila?
JÀmför dem efter ett Är i fÀlt sÄ fÄr du se skillnaden.Snabb jÀmförelse:
Deras Àr spÀnnet inte urgröpt, lite tjocka, mjukare, lite kortare.
Bra men inte lika hög kvalitet som Phoenix.
![]()
![]()
![]()
Lite kul, jag har ocksÄ tÀnkt skaffa ett strutsband till min SARB017. Tror det kommer se grymt ut pÄ ett mörkbrunt.Trodde i en vecka att jag tappat bort bÀsta kompisen, men det visade sig att den lÄg i morgonrocksfickan.![]()
Detta mÄste firas, sÄ jag tÀnkte köpa ett lyxigt armband. Jag har en kollega pÄ jobbet som har en JLC Rverso med strutslÀderarmband. Det tror jag skulle passa kanon. Var köper man det av bra kvalité till korrekt pris?
Du kommer inte bli besviken! Att man kan fÄ sÄ pass mycket klocka för sÄ lite pengar Àr trodde jag inte innan jag fick min.Jaha... Med lite inspieation frÄn trÄden och Matusalem i glaset sÄ... Ja, Seiko nr2 Àr hemklickad. Fick ett sÄnt jÀkla sug efter en skx007k2. Nu fÄr det vara lugnt pÄ klockfronten ett tag. Eller kanske nÄgot coolt vintage ur ocksÄ. SÄg en fin speed-timer. Fan
DÄ har "skönheten" anlÀnt frÄn Indien. Skulle man bli bjuden pÄ sjuttiotalsfest Àr den gjuten! ;-)
"LÄset" i en av förlÀngningslÀnkarna glider ut hela tiden. Hvad göra?![]()
Köpt frÄn en snubbe dÀr bara; ursprungsmarknad har jag ingen aning om. Tavlan lÀr dessutom vara fake.Vill inte sabba sjuttiotalsfesten men den dÀr tavlan + Indien i samma mening kÀnns inte rÀtt.
Köpt frÄn en snubbe dÀr bara; ursprungsmarknad har jag ingen aning om. Tavlan lÀr dessutom vara fake.
Trevligt!Snackade precis med Will / Wjean som vill erbjuda medlemmar pÄ klocksnack fri frakt pÄ bestÀllningar frÄn strapboutique.com
Förutom de bÀsta reproduktionerna av vÄfflor, chokladkakor och xgl-731 till klassiska Seiko dykare med 19mm luggar sÄ har han mkt annat kul. Maila honom och hÀlsa att ni lÀst om erbjudandet pÄ "The Swedish forum klocksnack". Hans mail william.jean (a) gmail.com
Han Àr en sann Seikoentusiast och Àr mkt bra att ha att göra med.
![]()
![]()
Ja vÄgar inte lova ngt men köper man fler brukar man fÄ med ngt extra. Han har Àven sÀnkt priserna pÄ en del artiklar.Trevligt!
Var ett par Är sen jag köpte nÄgot av Will sist men har för mig att han hade en del %-avdrag som Äterkommande kund och medlem pÄ diverse klockforum.
Hehe. Den dÀr tavlan fÄr du nog skicka till @jablaDÄ har "skönheten" anlÀnt frÄn Indien. Skulle man bli bjuden pÄ sjuttiotalsfest Àr den gjuten! ;-)
Jag tycker de Àr rÀtt kass, korta och slits snabbt.http://www.singularstraps.se Àr bra ocksÄ.
Camille Fournet tillverkar banden Ät JLC.Trodde i en vecka att jag tappat bort bÀsta kompisen, men det visade sig att den lÄg i morgonrocksfickan.![]()
Detta mÄste firas, sÄ jag tÀnkte köpa ett lyxigt armband. Jag har en kollega pÄ jobbet som har en JLC Rverso med strutslÀderarmband. Det tror jag skulle passa kanon. Var köper man det av bra kvalité till korrekt pris?
Varför köper du fakeklockor? Du verkar ju uppenbarligen veta om det.DÄ har "skönheten" anlÀnt frÄn Indien. Skulle man bli bjuden pÄ sjuttiotalsfest Àr den gjuten! ;-)
Inte direkt, kör 1,8mm bandstift i mina Bonettoband men yttersta biten Àr lite för smal sÄ det skaver sÀkert lite i bandhornen. Inget jag orkar bry mig om nÀr det gÀller sÄ billiga klockor men det Àr ju inte optimalt.Relaterat till mitt senaste inlÀgg med bandstift som lossar. Har @yonsson nÄgot tips pÄ bandstift som passar bonetto och skx kanske?
Trevlig fredag!
Tackar, ska kika pÄ't!Inte direkt, kör 1,8mm bandstift i mina Bonettoband men yttersta biten Àr lite för smal sÄ det skaver sÀkert lite i bandhornen. Inget jag orkar bry mig om nÀr det gÀller sÄ billiga klockor men det Àr ju inte optimalt.
@Seikosthlm @sherwan
UrsĂ€kta min okunskap men Ă€r helt ny pĂ„ klockor och framförallt nato. Ăr dessa sk "phoenix nato" av högre kvalitet Ă€n övriga mĂ€rken. Vilken ebaysĂ€ljare köper ni frĂ„n? Fanns en del olika nĂ€r jag sökte.
Har annars sneglat pÄ k-holmens premium nato som kostar 120:- styck för medlemmar.
Inte direkt, kör 1,8mm bandstift i mina Bonettoband men yttersta biten Àr lite för smal sÄ det skaver sÀkert lite i bandhornen. Inget jag orkar bry mig om nÀr det gÀller sÄ billiga klockor men det Àr ju inte optimalt.
Har du nÄn lÀnk till auktionen?Birkhellman, Har en SKX och ett Bonetto, köpte ett gÀng bandstift pÄ eBay för nÄgra tjugor, 1,8mm men med "ends" som passar i bandhornen. Kör dessa i samtliga band dÀr man inte vill prega in 2,5 mm stift. PM sÄ skickar jag mer info om du Àr intresserad.
Mvh
Har du nÄn lÀnk till auktionen?
Once you go SEIKO.Ăntligen tillbaka hemma hos min kĂ€ra Tonfisk efter en vecka isĂ€r! Ălskar den hĂ€r klockan! Allt kĂ€nns sĂ„ rĂ€tt med den. Bandet Ă€r kanon, vridringen och kronan Ă€r snudd pĂ„ perfekta i kĂ€nsla, finishen Ă€r oklanderlig och all seriousness gör en helt sprallig! Haft den i en mĂ„nad nu och den chillar pĂ„ +0,2spd, vilket jag tycker Ă€r godkĂ€nt dĂ„ den Ă€r ratead till +-15spm och Ă€r tillverkad för att vara tĂ„lig och inte nödvĂ€ndigtvis jĂ€tteexakt. FörstĂ„r inte hur man kan fĂ„ sĂ„ mycket klocka för pengarna.
Lumen Àr kanske det som Àr mest imponerande...
LÄgt ISO, kort slutartid och medelstor blÀndaröppning och den ser ÀndÄ stark ut.
![]()
SBBN037