• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

FörstÄr inte varför du vill ha skruvad krona, i princip alla nya GSar har 10ATM Àven om de inte har skruvad krona. Det finns inte sÄ mÄnga faktiskt, SBGF019/021 Àr de enda jag kommer pÄ just nu.
Tacka vet jag "Lock->" funktionen pÄ 6105-8110(9), den fyller stor funktion. Undrar varför Seiko övergav den :)
SkÀmt Äsido. NÀr blir skruvad krona nödvÀndigt? 300m?

NÄgon vÀnlig person som Àr sugen pÄ att rada upp alla Grand Seiko-referenser över quartzare med skruvad krona? :)
SBGX091 & SBGX093 (svart tavla) har skruvad krona. De har Àven lume och Àr antimagnetiska.
gs-sbgx091.jpg

9A87EA1A-4191-4EBB-A1D8-A544C672AECD_zpswgwowimf.jpg

Finns en LE ocksÄ, SBGX089.
sbgx089.jpg

Min favorit utav dem Àr helt klart SBGX093.

Brorsan ska till Tokyo och vill köpa vintage Seiko. NÄgon som har tips pÄ lÀmpliga stÀllen att börja leta?

Kommer ocksÄ som ickelimiterad, SBGR099 och SBGR101
Bilder:

b01.jpg
b01.jpg

SBGR099 och SBGR101

Samma storlek som den blÄ SBGR097
Case Material: edge: stainless steel / body part: stainless steel / case back part: Stainless steel + sapphire glass
Case diameter, width: 42 mm
Case thickness: 13.10
Band Material Type: Stainless Steel
Band width: 21 mm
Dial Color: Silver
Body weight: 172 g

SlÀpps 19 februari.

Nu har Seiko Pandan varit ivÀg riktigt lÀnge, men nu Àr den Àntligen pÄvÀg hem igen. Kommer förmodligen imorgon eller pÄ mÄndag. Can't wait! :) Nytt glas, fixad chrono-visare och ruckad. Ska bli riktigt kul.
Är det 6138-8020? Vill sĂ„ gĂ€rna ha en sĂ„n i bra skick, men det verkar inte vara helt lĂ€tt att komma över dessa.

Är det 6138-8020? Vill sĂ„ gĂ€rna ha en sĂ„n i bra skick, men det verkar inte vara helt lĂ€tt att komma över dessa.
StÀmmer bra! NÀ det Àr inte det lÀttaste... Ofta aftermarkettavlor/visare eller tokpolerade...

Har för mig att det var nÄgon annan som "stÀllde sig pÄ kö" utifall att jag ska sÀlja, minns dock inte vem det var, men kan ha dig i Ätanke om det mot förmodan skulle bli aktuellt!

StÀmmer bra! NÀ det Àr inte det lÀttaste... Ofta aftermarkettavlor/visare eller tokpolerade...

Har för mig att det var nÄgon annan som "stÀllde sig pÄ kö" utifall att jag ska sÀlja, minns dock inte vem det var, men kan ha dig i Ätanke om det mot förmodan skulle bli aktuellt!
Ja ha mig gÀrna i Ätanke! SÄ fÄr jag hoppas att jag inte brÀnt pengarna pÄ klock-kontot just dÄ ;)

@yonsson
Vart tog din SDGZ013 vÀgen? SÄlde du den eller har du bara slutat posta bilder pÄ den? TÀnkte att du annars skulle tröttna pÄ den i mitten av Juni i Är sÄ jag kan köpa den i 30-Ärs present till mig sjÀlv :woot:

66-7090 - frÄn 1968, Cal66A, vad jag kan se. Lite Pie pan vibbar pÄ den. Mycket fin och hÄller fantastiskt bra tid.

Kul gillar 66, sköna manuella och enkla men ack sÄ charmiga (och fin finish) för liten peng. Din modell Àr extra trevlig, ör vÀll vÀldigt tunn med om jag inte minns fel nÀr jag sÄg en senast? :)

Tillbaka
Topp