• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

DÄ Àr man tillbaka i SeikotrÀsket efter ett uppehÄll! :D
Sjukt mycket klocka för pengarna! Men man blir ju bra sugen pÄ GS :eek:
Nykomlingen King Seiko 5626 frÄn - 73, vilka linjer, vilken lyster! Riktigt nöjd! :cigar:
Fotor_145461131095318.jpg
en riktigt KS dinka ;)
Fotor_145457028710558.jpg

Trevlig kvÀll seikoholics!

@yonsson
Vart tog din SDGZ013 vÀgen? SÄlde du den eller har du bara slutat posta bilder pÄ den? TÀnkte att du annars skulle tröttna pÄ den i mitten av Juni i Är sÄ jag kan köpa den i 30-Ärs present till mig sjÀlv :woot:
Det fÄr bli jag som fÄr lÀgga ut bilder pÄ den :) . Den mÄr vÀldigt bra hos mig, varför inte satsa pÄ en grön sumo som present ;)
IMG_20151226_164638.jpg

Det fÄr bli jag som fÄr lÀgga ut bilder pÄ den :) . Den mÄr vÀldigt bra hos mig, varför inte satsa pÄ en grön sumo som present ;)
IMG_20151226_164638.jpg
Ja dÀr ser man, dÀr Àr den rackarn :hungry: gillar ju gröna sumon ocksÄ, men har ett ohÀlsosamt sug efter en panda dial just nu och den dÀr Àr favoriten. Kan hÀnda att det blir en del tjat via PM under vÄren ;)

DÀr ser man. Vet du vad dom tar för den? Det jÀvliga Àr ju att jag mÄste spara lite pengar innan sÄ risken Àr ju att den försvinner :( men kÀnns priset rÀtt sÄ gÄr det sÀkert alltid att grÀva fram pÄ nÄgot sÀtt :greedy:

DÀr ser man. Vet du vad dom tar för den? Det jÀvliga Àr ju att jag mÄste spara lite pengar innan sÄ risken Àr ju att den försvinner :( men kÀnns priset rÀtt sÄ gÄr det sÀkert alltid att grÀva fram pÄ nÄgot sÀtt :greedy:
Hör med Svante, gÄr nog att göra nÄgot pÄ priset skulle jag tro.

HjĂ€lp mig Seiko:ister. Varför blir inte min SKX171 sĂ„ld? Trodde den skulle gĂ„ direkt. Är intresset för moddade klockor inte samma som orginal? SĂ„g nĂ€mligen en SKX011 gĂ„ mer eller mindre direkt. Och det Ă€r inte ofta en 007 eller 009 ligger ute mer Ă€n 1-2 dagar.
Jag vet inte ens om jag fÄr frÄga det sÄhÀr, eftersom det kanske uppfattas att jag försöker promote:a min annons, men jag Àr uppriktigt nyfiken. Klockor i dessa prisklasser sÀljs lÀttare omoddade?

HjĂ€lp mig Seiko:ister. Varför blir inte min SKX171 sĂ„ld? Trodde den skulle gĂ„ direkt. Är intresset för moddade klockor inte samma som orginal? SĂ„g nĂ€mligen en SKX011 gĂ„ mer eller mindre direkt. Och det Ă€r inte ofta en 007 eller 009 ligger ute mer Ă€n 1-2 dagar.
Jag vet inte ens om jag fÄr frÄga det sÄhÀr, eftersom det kanske uppfattas att jag försöker promote:a min annons, men jag Àr uppriktigt nyfiken. Klockor i dessa prisklasser sÀljs lÀttare omoddade?
Tror kanske priset kan vara satt lite högt. Priset för delarna för modden gÄr nog inte att rÀkna in i sÀljpriset, sÄ skulle den ligga runt samma pris som SKX007 och SKX009 (Kanske nÄgon hundring mer) skulle den nog inte vara kvar sÄ lÀnge. Bara spekulationer, men tror det kan vara fallet.

Jag Àr nog benÀgen att hÄlla med föregÄende talare. Jag personligen skulle aldrig betala mer Àn originalpris för en moddad klocka. Har du tur kan det vara nÄn som Àr ute efter just din modd och villig att betala för den men jag gissar pÄ att det Àr ganska sÀllsynt.

SlÀng med presidentlÀnken sÄ kanske den gÄr för nuvarande pris.

TrÄden dör, fort in med nÄgot ;)

image.jpeg

Om man vill hÄlla igÄng en trÄd och samtidigt gillar Sumo, sÄ kanske detta kan vara ngt. SÀkert gamla nyheter för de verliga Seiko-rÀvarna dÄ det Àr en Ltd som slÀpptes för nÀstan ett Är sedan. SjÀlv sÄg jag den dock ganska nyligen. Attans snygg:

Seiko_Prospex_200_50_Years_Anniversary_LE_Strap_regular.jpg

Seiko_Prospex_200_50_Years_Anniversary_LE_Front_regular.jpg

För artikel, kolla in hÀr: http://www.watchtime.com/blog/dive-...rospex-sumo-50th-anniversary-limited-edition/

Tillbaka
Topp