• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Den Àr grym!
11379006_696978367074904_1223314597_n.jpg

Wow! Ännu finare pĂ„ dina bilder (och nĂ„gon annan sorts lĂ€nk).

Ett lite annat Àmne. Vad tror du, som Seikoexpert om ryktena att Seiiko kan komma att slÀppa en re-issue av 6105? AlltsÄ ngt motsvarande Prospex Turtle. Det spekuleras pÄ forum, men frÄgan Àr om det bara Àr önsketÀnkande eller om det faktiskt kan bli av.

Finns den nya turtlen att köpa lite mer lÀttillgÀngligt nuförtiden eller Àr det fortfarande lurigt att hitta den?

Wow! Ännu finare pĂ„ dina bilder (och nĂ„gon annan sorts lĂ€nk).

Ett lite annat Àmne. Vad tror du, som Seikoexpert om ryktena att Seiiko kan komma att slÀppa en re-issue av 6105? AlltsÄ ngt motsvarande Prospex Turtle. Det spekuleras pÄ forum, men frÄgan Àr om det bara Àr önsketÀnkande eller om det faktiskt kan bli av.
Tror inte det Àr omöjligt, men kanske inte i Är. Om de gör den sÄ hoppas jag de gör Àven den mindre boetten. Om en dryg mÄnad lÀr vi veta.

Fick detta idag
IMG_1517.JPG

tillhör denna
IMG_1516.JPG

Är en GS 5645-7010 frĂ„n 1971
Hyfsade vÀrden för en 45 Är gammal pjÀs som har varit sjuk, mycket sjuk, nu Àr det bara för mig att ta det lugnt en vecka till pga. tjÀnst resa och annat trivialt, men det kÀnns som att julafton Àr nÀra.
//Bosse

Var bara tvungen att tillÀgga att springdrive quartzen fÄr ner farten i klockan med springdrive tekniken med elektromagnetsism inte tvÀrtom som i en vanlig quartszkristall klocka som vibrerar febrilt för att klockan
ska gÄ rÀtt och tar slut efter ett antal Är. bara lite mer info om springdrive som Àr taget ur grandseiko\springdrive.com

Tror inte det Àr omöjligt, men kanske inte i Är. Om de gör den sÄ hoppas jag de gör Àven den mindre boetten. Om en dryg mÄnad lÀr vi veta.
Jag gissar att det blir en 8110 reissue inom 1 Är eller 2. Blir spÀnnande att se hur de vÀljer att utföra den. Framförallt nyfiken pÄ hur de vÀljer att göra med kronan. Tror inte bli ngn 8000 (mindre boetten) men hoppas jag har fel.

IMG_20160201_211941.jpg

Verkade inte som att nÄgon var sugen pÄ GS frÄn tradera sÄ bjöd hem den Àven om den rusade lite i slutet..
Hur har det gÄtt för dig med denna?
Den gick inte speciellt bra va?
Tycker du borde krÀva sÀljaren pÄ Äterköp eller Ätminstone att betala servicen.
Svinigt av hen att pÄstÄ att den var utan problem....

SÄ jÀkla fin! Hur va skicket innan du skickade in den? Vad kostade servicen?
Tack! För att göra en lÄng historia kort sÄ köpte jag den av en Seiko-entusiast i England som jag haft kontakt med under en lÀngre tid. Han letar nÀmligen reda pÄ gamla Seiko-kronografer och ger dem lite TLC för att sedan sÀlja vidare. :) NÀr jag köpte den sÄ gjorde jag ju som jag alltid gör; jag gÄr över den pÄ detaljnivÄ. Kunde dÄ se tvÄ stycken repor pÄ undersidan av glaset, samt notera att den fortade sig runt +30-45s/d, nÄgot jag meddelade honom nÀr han frÄgade vad jag tyckte om den. Han tog tillbaka den, bytte glas, ruckade den och spraymÄlade Àven den orangea tippen pÄ visaren som den ska ha. Allt gjorde han gratis, riktigt schysst :) SÄ skicket var i princip detsamma!
Edit: Sen tog det ju en jÀkla tid, flera mÄnader, men Àr riktigt nöjd sÄ det gör inget. Visaren ser heeeeeeelt perfekt ut!

Tillbaka
Topp