• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Platt Fredag, helt kontrast befriad, inget ljus i sikte men en trevlig GS

P2190663.jpg

1971 5645-7010 som hade lite brÄtt om i början av veckan med +15s/24t nu har den stabiliserat sig med +2/24t riktigt bra för en snart 45 Äring. Lite nörd info Àr att den pÄ natten gÄr +1 till +2s liggande glass upp och krona upp samt 0 / -1s med kronan ned sÄ GS standard fortfarande

Trevlig helg

//Bosse

Platt Fredag, helt kontrast befriad, inget ljus i sikte men en trevlig GS

P2190663.jpg

1971 5645-7010 som hade lite brÄtt om i början av veckan med +15s/24t nu har den stabiliserat sig med +2/24t riktigt bra för en snart 45 Äring. Lite nörd info Àr att den pÄ natten gÄr +1 till +2s liggande glass upp och krona upp samt 0 / -1s med kronan ned sÄ GS standard fortfarande

Trevlig helg

//Bosse

Ingen nörd info. Det Àr de smÄ detaljerna som gör denna trÄd sÄ trevlig.

SKX 00x Àr prisvÀrda dykare men om man skulle vilja ha bÀttre urverk vad Àr det dÄ man skall satsa pÄ? Finns nÄgot i samma storlek eller blir de större? Förslag önskas.

SKX 00x Àr prisvÀrda dykare men om man skulle vilja ha bÀttre urverk vad Àr det dÄ man skall satsa pÄ? Finns nÄgot i samma storlek eller blir de större? Förslag önskas.
Det blir vÀl Sumo, skulle jag tro. Den Àr nÄgot större. SBDC03X. Alternativt nya Turtle, SRP77X. OcksÄ större.

Det blir vÀl Sumo, skulle jag tro. Den Àr nÄgot större. SBDC03X. Alternativt nya Turtle, SRP77X. OcksÄ större.
Jag har kollat lite pĂ„ dem och tidigare testat Sumo som kĂ€ndes rĂ€tt tung Ă„tminstone i jĂ€mförelse med SKX. Är det nĂ„gon större skillnad pĂ„ Sumo och Turtle förutom utseendet?

Min SBDL021 som inhandlats i juli 2015 för att anvÀndas som jobbklocka har fÄtt otroligt mycket tid pÄ handleden.
StÀllde in tiden i slutet av juli 2015 och den har tappat ca 1,5 sekunder sedan dess. Love the Quartz! :)
20160219_100202.jpg
Tycker den Àr riktigt bra! Hade den haft vanlig dykring sp hade jag redan Àgt en.

Tycker bÀgge ser riktigt bra ut. Gillar dock SKX storlek men det Àr kanske vÄrt att testa en Sumo eller Turtle. Har dock svÄrt att vÀlja. Vad tycker ni som kan Seiko?
Tror du kommer uppleva Sumon som en bÀttre klocka, applicerade index och lite mer spÀnnande boett med nedsÀnkt vridring, signerad krona mm. SRP Àr ju bara kul för att den Àr en ny 7040, en nostalgitripp liksom.

TÀnk inte sÄ mycket, de Àr lÀttsÄlda, köp och testa!

Tror du kommer uppleva Sumon som en bÀttre klocka, applicerade index och lite mer spÀnnande boett med nedsÀnkt vridring, signerad krona mm. SRP Àr ju bara kul för att den Àr en ny 7040, en nostalgitripp liksom.

TÀnk inte sÄ mycket, de Àr lÀttsÄlda, köp och testa!
Det kommer jag att göra! Men det Àr berikande att diskutera lite om vad andra tycker. Man kan ju lÀra sig nÄgot. Jag kan inte mycket om Seiko men det jag ser Àr riktigt bra. Vill lÀra mig mer och lÀser allt jag kan. Förresten tack för ditt svar. Det var lite vad jag hade pÄ kÀnn.

Tillbaka
Topp