Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Antireflexen pÄ Brightzmodellerna Àr grym!Mycket nöjd med klockan, clean och stilren. Saknar inte min rolex.
Bra lÀder! Globen Àr vÀl helt ohotade som bÀste SEIKO-butik i Sverige? Eller hur Àr FÀltöversten?KlockmÀster Globen blev idag utsedda till à rets à terförsÀljare av Seiko/Optura. Detta mÄste firas genom att smita ivÀg en stund och gratulera. Passade samtidigt pÄ att prata nytt lÀder till SARB065.
Originalet hÄller hög klass men Àr lite vÀl glansigt i sin lackmodell vilket sÀkert Àger sitt syfte dÄ man förvÀntas ha smoking och lackpuppor nÀr det skall sippas pÄ drajor meckade av japans bÀste bartender.
För min del sÄg jag hellre en nÄgot mattare modell, gÀrna med lite prÀgling. Kravbilden omfattade Àven montering av Seikos vikspÀnne. Svante kikade i lÄdorna och fann lösningen snabbt. Ett original SeikolÀder! En stund proffsjobb senare sÄ satt allt pÄ plats.
Mycket nöjd! Tack Globen och Grattis till utmÀrkelsen. Den har ni gjort er förtjÀnta av!
![]()
Fint men.....njaaa....
![]()
SĂ„ ja......
![]()
![]()
VikspÀnnet pÄ plats
![]()
Perfektion!
KlockmÀster Globen blev idag utsedda till à rets à terförsÀljare av Seiko/Optura. Detta mÄste firas genom att smita ivÀg en stund och gratulera. Passade samtidigt pÄ att prata nytt lÀder till SARB065.
Originalet hÄller hög klass men Àr lite vÀl glansigt i sin lackmodell vilket sÀkert Àger sitt syfte dÄ man förvÀntas ha smoking och lackpuppor nÀr det skall sippas pÄ drajor meckade av japans bÀste bartender.
För min del sÄg jag hellre en nÄgot mattare modell, gÀrna med lite prÀgling. Kravbilden omfattade Àven montering av Seikos vikspÀnne. Svante kikade i lÄdorna och fann lösningen snabbt. Ett original SeikolÀder! En stund proffsjobb senare sÄ satt allt pÄ plats.
Mycket nöjd! Tack Globen och Grattis till utmÀrkelsen. Den har ni gjort er förtjÀnta av!
![]()
Fint men.....njaaa....
![]()
SĂ„ ja......
![]()
![]()
VikspÀnnet pÄ plats
![]()
Perfektion!
Grym klocka!!Funderar pÄ ett besök till Globen nu i veckan faktiskt... Skulle vilja köpa mig en SBGX061, har fallit lite för den otroligt cleana looken pÄ den.
Bra lÀder! Globen Àr vÀl helt ohotade som bÀste SEIKO-butik i Sverige? Eller hur Àr FÀltöversten?
OK, har ju inte besökt nÄgon av butikerna men Svante verkar grym och kan ju plocka hem master shop editions och allt möjligt vilket Àr ett stort +.Det har mer klockor i Globen men jag tycker personligen att jag har blivit trevligare bemött i FÀltöversten. Har bara köpt en klocka i Sverige och dÄ valde jag FÀltöversten. Kanske blir annorlunda nÀsta gÄng vem vet....
OK, har ju inte besökt nÄgon av butikerna men Svante verkar grym och kan ju plocka hem master shop editions och allt möjligt vilket Àr ett stort +.
Det finns fördelar och nackdelar med allt.Jo, kanske blir lÀttare om lÀrde kÀnna de som jobbar dÀr och Svante, man kommer lÄngt med ömsesidig respekt. TyvÀrr sÄ Àr priserna ett stort minus Àven om man kan fÄ lite avdraget pÄ priserna (har bara frÄgat en gÄng och dÄ kunde de ge 10% pÄ en GS). Mitt stora dilemma Àr att jag har bra kontakt med butiken i NY och vÀljer dem före Sverige och speciellt vid en lÄg kurs sÄ Àr det en stor fördel att handla dÀr.
Mitt stora dilemma Àr att jag har bra kontakt med butiken i NY och vÀljer dem före Sverige och speciellt vid en lÄg kurs sÄ Àr det en stor fördel att handla dÀr.
Snyggt!Dagens... En Type II dĂ€r tavlan var flĂ€ckig, Ă€rgad och med lackslĂ€pp. Plockade bort alla index och putsade av dem med en tandpetare, tavlan fick bada i t-röd för att lösa upp den gamla lacken. Blev en rĂ€tt ok dressbeaterâą.
![]()
Tackar! Tycker boetten Àr ganska lig en King Seiko-boett. Den mÀter blygsamma 35mm.Snyggt!
Ser ut att vara samma boett som jag har pÄ min Panda (minus kronografknapparna dÄ). Ser ut att vara i mkt bra skick!![]()
SEIKO Àr ju ganska konsekventa med sitt formsprÄk sÄ jag skulle sÀga att den Àr lik mycket annat (vilket Àr bra).Tackar! Tycker boetten Àr ganska lig en King Seiko-boett. Den mÀter blygsamma 35mm.
Har inte handlat dÀr (i FÀltöversten), men fÄtt mycket bra hjÀlp av Anna nÀr jag ville prova lite olika saker.Bra lÀder! Globen Àr vÀl helt ohotade som bÀste SEIKO-butik i Sverige? Eller hur Àr FÀltöversten?
Tycker de i Globen har framstĂ„tt som mycket (!) mer kunniga Ă€n de jag har trĂ€ffat i FĂ. Annars har jag alltid blivit vĂ€ldigt trevligt bemött dĂ€r, nĂ„got bĂ€ttre Ă€n i Globen tycker jag nog.Bra lĂ€der! Globen Ă€r vĂ€l helt ohotade som bĂ€ste SEIKO-butik i Sverige? Eller hur Ă€r FĂ€ltöversten?
Hur Ă€r vikspĂ€nnet? Ăr det bekvĂ€mt? Funderat pĂ„ att köpa ett, men alltid tyckt att det ser lite obekvĂ€mt ut.KlockmĂ€ster Globen blev idag utsedda till Ă rets Ă terförsĂ€ljare av Seiko/Optura. Detta mĂ„ste firas genom att smita ivĂ€g en stund och gratulera. Passade samtidigt pĂ„ att prata nytt lĂ€der till SARB065.
![]()
Fint men.....njaaa....
![]()
SĂ„ ja......
![]()
![]()
VikspÀnnet pÄ plats
![]()
Perfektion!
Hur bekvĂ€mt som helst och rekommenderas varmt. KvalitetsmĂ€ssigt Ă€r det vĂ€l inte GS-klass men klart godkĂ€nt.Hur Ă€r vikspĂ€nnet? Ăr det bekvĂ€mt? Funderat pĂ„ att köpa ett, men alltid tyckt att det ser lite obekvĂ€mt ut.
Bra, du kan swisha 5% av köpesumman som tack.Fick SMS frÄn DHL om att mitt paket Àr pÄ vÀg nu. Taggad!NÀr klockan kommer blir det paketöppning.
Nu har jag ju blivit sugen pÄ att skaffa en GS med spring drive ocksÄ... Skyller allt pÄ Yon..
Nice! Gillar boettformen. Ser gĂ€rna fler bilder dĂ€r man tydligare ser hur tavlan blev (kanske före/efter-bilder om du har, vore intressant).Dagens... En Type II dĂ€r tavlan var flĂ€ckig, Ă€rgad och med lackslĂ€pp. Plockade bort alla index och putsade av dem med en tandpetare, tavlan fick bada i t-röd för att lösa upp den gamla lacken. Blev en rĂ€tt ok dressbeaterâą.
![]()
Nice! Gillar boettformen. Ser gÀrna fler bilder dÀr man tydligare ser hur tavlan blev (kanske före/efter-bilder om du har, vore intressant).
Jag har ocksÄ en Type II liggandes som jag inte tagit mig för att bestÀlla ett 18mm nato till Ànnu.
Hur Ă€r vikspĂ€nnet? Ăr det bekvĂ€mt? Funderat pĂ„ att köpa ett, men alltid tyckt att det ser lite obekvĂ€mt ut.