• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Den hÀr fÄr vara med idag, har legat i lÄdan sedan september :wideyed:...

sei_spee05.jpg

(SND367)

Tja! Är litet sugen pĂ„ en Seiko sarx017. Har hört att det kan vara litet problem med urverket som Ă€r ett 6r15c. Är det nĂ„gon som har erfarenhet av klockan eller urverket?
Screenshot_20160228-123435.png
Min alpinist ligger stabilt pÄ +4 sekunder om dagen, sÄ den gÄr galet bra. SÄ jag har bara positiva erfarenheter av verket!

Faaaan!
Lost my first eBay attempt by $10! Maybe the buyer had an even higher max bid but I really thought I was gonna take it. I was already writing the paketöppning trÄd!
6139-7012, rare 701x case, jdm, good matching patina on hands/insert. Looks all original but the link, but I was gonna put it on leather. I am so sad now :(

The watch in question:
image.jpg

How it would look on leather (7010 in picture):
image.jpg

Someone just got an epic watch for the price of a skx00x. And my seiko Sunday is ruined...

Senast Àndrad:
Faaaan!
Lost my first eBay attempt by $10! Maybe the buyer had an even higher max bid but I really thought I was gonna take it. I was already writing the paketöppning trÄd!
6139-7012, rare 701x case, jdm, good matching patina on hands/insert. Looks all original but the link, but I was gonna put it on leather. I am so sad now :(

The watch in question:
image.jpg

How it would look on leather (7010 in picture):
image.jpg

Someone just got an epic watch for the price of a skx00x. And my seiko Sunday is ruined...
You win some, you loose some. It probably had a beat down water damaged movement anyway. ;)

6H5Xn6x.jpg

Bandstiftet som sitter nÀrmast spÀnnet Àr mindre och problemet Àr att den lilla delen Àr för tjock sÄ lyckas inte fÄ i den i spÀnnet. o_O
Dra av skuldran frÄn stiftet och stoppa den i hÄlet dÀr den ska vara, hÄll ihop lÀnken och tryck in stiftet i motsatt riktning mot hur du tog ur den.

Gillar designgen skarpt faktiskt, nog inte sett en snyggare klocka för en sÄdan överkomlig slant trots allt. Tycker designen i sig kÀnns retro men ingen "patina" pÄ den.

Har den inte pÄ mig idag men saxar denna halvdana bild frÄn min instagram

bronco.jpg

Tog sin lilla tid att komma till skott - men fan vad jag inte Ă„ngrar det i alla fall...

WP_20160226_08_22_01_Raw_LI.jpg
WP_20160219_15_37_51_Raw_LI.jpg
WP_20160219_15_39_13_Raw_LI.jpg

MÀkta imponerad av Seiko i den hÀr prisklassen. Enda som egentligen inte var riktigt bra Àr lÀnken. Men den planerade jag ÀndÄ att byta ut till det bruna Hirsch-bandet.

Tog sin lilla tid att komma till skott - men fan vad jag inte Ă„ngrar det i alla fall...

WP_20160226_08_22_01_Raw_LI.jpg
WP_20160219_15_37_51_Raw_LI.jpg
WP_20160219_15_39_13_Raw_LI.jpg

MÀkta imponerad av Seiko i den hÀr prisklassen. Enda som egentligen inte var riktigt bra Àr lÀnken. Men den planerade jag ÀndÄ att byta ut till det bruna Hirsch-bandet.
SÄdÀrja riktigt snygg Àven med det vita istÀllet för guld ocksÄ!

Ja i den prisklassen kÀnns den löjligt vÀlbyggd, har dock inte testat lÀnken faktiskt. Min satt pÄ Nato nÀr jag köpte den beggad hÀr pÄ KS och sen har jag inte fÄtt tummen ur att byta.

SÄdÀrja riktigt snygg Àven med det vita istÀllet för guld ocksÄ!

Ja i den prisklassen kÀnns den löjligt vÀlbyggd, har dock inte testat lÀnken faktiskt. Min satt pÄ Nato nÀr jag köpte den beggad hÀr pÄ KS och sen har jag inte fÄtt tummen ur att byta.
Kan ju inte bli fel med SEIKO 5 förutsatt att man byter ut lÀnken. Jag har haft fyra av den modellen, tre svarta och en blÄ. :)

Tillbaka
Topp