Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Min alpinist ligger stabilt pĂ„ +4 sekunder om dagen, sĂ„ den gĂ„r galet bra. SĂ„ jag har bara positiva erfarenheter av verket!Tja! Ăr litet sugen pĂ„ en Seiko sarx017. Har hört att det kan vara litet problem med urverket som Ă€r ett 6r15c. Ăr det nĂ„gon som har erfarenhet av klockan eller urverket?![]()
Tack. En som sĂ€ljer en ny för 2.700. Ăr det bara att slĂ„ till?45 mm uppmĂ€tt pĂ„ minSARG015
![]()
Bra pris, jag gav 3175:- inklusive moms och avgifter frĂ„n Seija förra Ă„ret.Tack. En som sĂ€ljer en ny för 2.700. Ăr det bara att slĂ„ till?
Jag Àr galet sugen pÄ SRP775J1. Tror nog att monsterwatches sÄlde J-versionen. Skywatches likasÄ.
You win some, you loose some. It probably had a beat down water damaged movement anyway.Faaaan!
Lost my first eBay attempt by $10! Maybe the buyer had an even higher max bid but I really thought I was gonna take it. I was already writing the paketöppning trÄd!
6139-7012, rare 701x case, jdm, good matching patina on hands/insert. Looks all original but the link, but I was gonna put it on leather. I am so sad now
The watch in question:
![]()
How it would look on leather (7010 in picture):
![]()
Someone just got an epic watch for the price of a skx00x. And my seiko Sunday is ruined...
Dra av skuldran frÄn stiftet och stoppa den i hÄlet dÀr den ska vara, hÄll ihop lÀnken och tryck in stiftet i motsatt riktning mot hur du tog ur den.![]()
Bandstiftet som sitter nÀrmast spÀnnet Àr mindre och problemet Àr att den lilla delen Àr för tjock sÄ lyckas inte fÄ i den i spÀnnet.![]()
There were pics in the description and it looked good but yah you never know. I at least learnt a lot about 6139s when I was researching it, not least because I original searched -7013, you have to go through a lot of data to find info on a watch that doesn't exist!You win some, you loose some. It probably had a beat down water damaged movement anyway.![]()
Gillar designgen skarpt faktiskt, nog inte sett en snyggare klocka för en sÄdan överkomlig slant trots allt. Tycker designen i sig kÀnns retro men ingen "patina" pÄ den.
Har den inte pÄ mig idag men saxar denna halvdana bild frÄn min instagram
![]()
Mot fjÀllen, tvÄ MM nedpackade. Ur spÄr
![]()
Sedan Àr 777 pÄ vÀg hem igen.
Sbdx012Ăr.det vanliga mm300 pĂ„.bild?
SÄdÀrja riktigt snygg Àven med det vita istÀllet för guld ocksÄ!Tog sin lilla tid att komma till skott - men fan vad jag inte Ängrar det i alla fall...
![]()
![]()
![]()
MÀkta imponerad av Seiko i den hÀr prisklassen. Enda som egentligen inte var riktigt bra Àr lÀnken. Men den planerade jag ÀndÄ att byta ut till det bruna Hirsch-bandet.
Kan ju inte bli fel med SEIKO 5 förutsatt att man byter ut lÀnken. Jag har haft fyra av den modellen, tre svarta och en blÄ.SÄdÀrja riktigt snygg Àven med det vita istÀllet för guld ocksÄ!
Ja i den prisklassen kÀnns den löjligt vÀlbyggd, har dock inte testat lÀnken faktiskt. Min satt pÄ Nato nÀr jag köpte den beggad hÀr pÄ KS och sen har jag inte fÄtt tummen ur att byta.
Nu blir jag ju nÀstan sugen pÄ att pilla fast lÀnken bara för att se om den verkligen Àr sÄ dÄligKan ju inte bli fel med SEIKO 5 förutsatt att man byter ut lÀnken. Jag har haft fyra av den modellen, tre svarta och en blÄ.![]()
Bra rull pÄ dig nu!SjösjukbÄten landar snart...positiva Àr man hitta lite mer av Japanska droppar till baren hemma
![]()
DÄliga nyheten Àr Japan resan blir fördröjt... De andra segar ner mig, PR maskinen (jag) babblar sönder öronen av dem...
Mer positiva nyheter
Nya klockan bedöms vara bra o fÄr ut den ifrÄn spa behandlingen imorgon![]()
Den Àr inte vÀrldsbÀst, men jag har nog ÀndÄ upplevt vÀrreNu blir jag ju nÀstan sugen pÄ att pilla fast lÀnken bara för att se om den verkligen Àr sÄ dÄlig![]()
Nej.Har kört pÄ min Velatura (SUN026P1) hela helgen, men imorgon vankas det utökning i form av Ànnu en Seiko! Finns det nÄgon "anonyma Seiko-holister" i Sverige tro..?
SÀger inte vad det Àr Ànnu, ni fÄr hÄlla er till godo med denna för tillfÀllet
![]()
SÀlja?KvÀllens GS!
![]()
Nej, aldrig. Enda klockan som Àr sÀker hos mig.SÀlja?
SÀlja din fjant-Rolex och köp en ny GS, det Àr det enda vettiga.Nej, aldrig. Enda klockan som Àr sÀker hos mig.![]()