• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Japp, bestÀllde frÄn Creation Watches. Efter att ha suttit och kikar runt sÄ hittade jag "Baby Tuna" och blev förÀlskad. SÄ en sÄdan Àr bestÀlld.
Seiko SRP637K1 a.k.a "Baby Tuna" "Monster Baby Tuna" eller "Shrouded Baby Monster Tuna"

Bra val! Jag har haft en som jag flippade hÀr pÄ klocksnack för ett litet tag sedan! Kan rekomendera att köra den pÄ nato. La upp en bild hÀr dÄ. Gör det igen, Hoppas igen ingen misstycker.

Ps. SjÀlv funderar jag pÄ en 639a..

Bilagor

• 20160210_085228.jpg
    20160210_085228.jpg
    67.5 KB · Visningar: 83
har nu lÀst runt lite och blivit förundrad över alla smeknamn som finns pÄ SEIKO klockorna. TUNA, Stargate mfl. Kan nÄgon ge mig en liten vink om var de kommer frÄn och ilka klockor det gÀller? Funderar skarpt pÄ att skaffa en SEIKO eller en Zodiac dykare men bara över 45 mm. Tips nÄgon?

har nu lÀst runt lite och blivit förundrad över alla smeknamn som finns pÄ SEIKO klockorna. TUNA, Stargate mfl. Kan nÄgon ge mig en liten vink om var de kommer frÄn och ilka klockor det gÀller? Funderar skarpt pÄ att skaffa en SEIKO eller en Zodiac dykare men bara över 45 mm. Tips nÄgon?
MM300 Àr "bara" 44mm men en rÀtt rejÀl pjÀs att bÀra.

Screen Shot 2016-02-26 at 14.02.19.png

(SBDX001. Bildt ist gestohlen aus internet)

Köp en tonfisk, sitter som en smÀck.
https://klocksnack.se/threads/recension-seiko-sbbn031.47011/
SBBN031, SBBN015, SBBN007 Àr de senaste tre 300m-modellerna i ordning med den nyaste först. Personligen gillar jag 031 bÀst men alla Àr bra, finns massvis av versioner pÄ dessa, 600m, 1000m, automatiskt verk, kvarts, spring drive, LE, keramiska, svart DLC mm mm.

Med en tonfisk pÄ armen kan det liksom inte bli fel, det bara mÄste vara en av de absolut bÀsta modellserierna frÄn SEIKO nÄgonsin.

Senast Àndrad:
Köp en tonfisk, sitter som en smÀck.
https://klocksnack.se/threads/recension-seiko-sbbn031.47011/
SBBN031, SBBN015, SBBN007 Àr de senaste tre 300m-modellerna i ordning med den nyaste först. Personligen gillar jag 031 bÀst men alla Àr bra, finns massvis av versioner pÄ dessa, 600m, 1000m, automatiskt verk, kvarts, spring drive, LE, keramiska, svart DLC mm mm.

Med en tonfisk pÄ armen kan det liksom inte bli fel, det bara mÄste vara en av de absolut bÀsta modellserier a frpn SEIKO nÄgonsin.
Kan intyga @Gurra G om tonfisken. Har ju en blÄ variant av den senaste 300m-quartzaren (SBBN037) och jag Àlskar den. Den sitter perfekt trots storleken i och med att lug-to-lug inte blir sÄ lÄng och kÀnsla i vridring, krona, band osv Àr topp. Hade jag inte vetat vad den kostar (och inte haft nÄn koll alls pÄ Seiko-priser) och bortsett frÄn att det Àr quartz hade jag gissat pÄ att den var i 20.000-kronorsklassen, minst. KÀnns sÄ jÀkla gedigen.

Denna "Turtle" alltsÄ... VÀntade tills idag med att bestÀlla en, dum som jag Àr. Den Àr SLUT!!! Har kollat Skywatches och Creationwatches. Kollade Àven in Longislandwatches men de verkar inte ens ha fÄtt in den. NÄgon som har ytterligare tips pÄ vart den hÀr godbiten gÄr att köpa?! :D

Denna "Turtle" alltsÄ... VÀntade tills idag med att bestÀlla en, dum som jag Àr. Den Àr SLUT!!! Har kollat Skywatches och Creationwatches. Kollade Àven in Longislandwatches men de verkar inte ens ha fÄtt in den. NÄgon som har ytterligare tips pÄ vart den hÀr godbiten gÄr att köpa?! :D

Watches88 har haft iaf

NÄgon vÀnlig sjÀl som sitter pÄ tvÄ stycken friktionssprintar till Seikos jubilee? Om inte sÄ tar jag tacksamt emot tips pÄ var jag kan finna sÄdana.

Tillbaka
Topp