Blackmore
Silver
Jag blir tokig!
SÄ jÀkla snygg
![]()
Fantastisk!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag blir tokig!
SÄ jÀkla snygg
![]()
Det Àr hagelbrakare över den öppna spisen i beach-huset i Maine mer Àn leder. ;-)Graverade klockor kan vara riktigt coolt. Har dock inte bestÀmt mig för om det dÀr blev lite vÀl mycket lederhosen?
NĂ„gon som sitter pĂ„ den hĂ€r lite bortglömda titan-chronographen? Tycker den ser svincool ut. Visst, 356 Fliger-inspirerad kanske men Ă€ndĂ„. Skruvad krona och 200M WR. Ăr den nĂ„got att ha? Har ev en pĂ„ ingĂ„ng.
SNA139
![]()
SNA141
![]()
SNA195 - StÄl
![]()
Min förra, bra pris, bra skick, kör bara!https://klocksnack.se/threads/seiko-7546-6030-1300sek-frakt.51290/
Bra nÀra pÄ att slÄ till men kom till insikt att den nog inte kommer anvÀndas sÄ mycket..
Verkar vÀl vara ett schysst pris ocksÄ?
Jag har en SNA195. Den Àr nog nÀstan min favorit just nu. 200m WR, skruvad krona, alarm som fungerar som andra tidszon och grym lÀttlÀst tavla. LÀnken Àr förstÄs lite rasslig, men annars Àr de grym.
![]()
Aha, det var denMin förra, bra pris, bra skick, kör bara!
Den har jag ju vÀntat pÄ lÀnge!!Min förra, bra pris, bra skick, kör bara!
Ăven Klockmaster Globen har fĂ„tt in sina + nya Shogun.Hagströms Ur vid Odenplan har nu SRP777 inne. Jag bad dom ta in dom nĂ„gon gĂ„ng i nov/dec, men han visste inte om han skulle fĂ„ nĂ„gra, sĂ„ jag köpte pĂ„ annat hĂ„ll. Nu fick jag besked om att han har fĂ„tt in den, sĂ„ det ska vĂ€l gĂ„ att titta förbi och klĂ€mma.
Finns en SBBN017 dÀr vet jag. Ingen av de nya gen.NÀra och bra! Har kollar runt rÀtt flitigt utan resultat. Tack för svar
Köper du frÄn Uret ska du nog vara glad att du fick ett cert överhuvudtaget.Tjena, fick hem en ny Seiko idag frÄn uret (kommer i paketöppningstrÄden senare). I lÄdan hittade jag ett cert men som Àr helt blankt. Ska det inte vara stÀmplat av nÄgon och ifyllt etc?
Det dÀr hjÀlper ju inte mig direkt, berÀtta istÀllet gÀrna hur det ska vara sÄ jag kan pÄpeka detKöper du frÄn Uret ska du nog vara glad att du fick ett cert överhuvudtaget.![]()
I det hĂ€r fallet ser det ut som att Uret lĂ€mnar egen garanti sĂ„ om certet Ă€r stĂ€mplat eller inte spelar antagligen ingen roll, de vet ju nĂ€r du köpte klockan. Ăr du osĂ€ker, maila och frĂ„ga.Det dĂ€r hjĂ€lper ju inte mig direkt, berĂ€tta istĂ€llet gĂ€rna hur det ska vara sĂ„ jag kan pĂ„peka det![]()
En riktig pĂ€rla det dĂ€r! Bra val med Isofrane ocksĂ„. Ăr det Ă„rsklocka?Tuna frĂ„n -78 sitter pĂ„ idag![]()
![]()
Det var jagVar det du som knep den pÄ eBay för nÄgra veckor sedan? VÀldigt fin!
NĂ€, den Ă€r Ă€ldre Ă€n vad jag Ă€r. Jag Ă€r Ă„rsmodell 1983En riktig pĂ€rla det dĂ€r! Bra val med Isofrane ocksĂ„. Ăr det Ă„rsklocka?
Tydligen har SEIKO DE precis lagt upp skx007 pĂ„ sin hemsida vilket tyder pĂ„ att den inte gĂ„tt ur produktion men jag ska frĂ„ga SEIKO nĂ€r vi trĂ€ffar dem pĂ„ BaselmĂ€ssan.Hur Ă€r det nu; har Seiko slutat producera skx007/9? Ăr det nĂ„gon som kan bekrĂ€fta eller dementera? Jag vet att jag yttrat mig i denna frĂ„gan förr (ej som frĂ„gestĂ€llare) men det jag skrev dĂ„ var, som jag tyckte att jag var tydlig med, baserat pĂ„ rykten och spekulation.
SĂ„, anyone? VĂ„r egne seikoexpert @yonsson t ex?
Det var jagDen har egentligen en annan referens, men det verkar vara samma klocka.
Ligger en NOS pÄ bukten som jag la ett skambud pÄ. Du kan ju tjacka den om suget blir stort. RÀtt dyr dock.
Helst skulle jag ha en i titan med svart tavla, men den hÀr duger sÄ lÀnge.
Tuna frÄn -78 sitter pÄ idag![]()
![]()
NÀ, den Àr Àldre Àn vad jag Àr. Jag Àr Ärsmodell 1983
Uret Àr en grÄhandlare, köper man frÄn dem Àr det som att köpa frÄn Creation Watches i Singapore. Man fÄr ett lÀgre pris och tar sÄ en högre risk om det skulle bli nÄgot problem. StÀmplade och giltiga cert fÄr man frÄn AD.
tack för info, and keep us posted!Tydligen har SEIKO DE precis lagt upp skx007 pÄ sin hemsida vilket tyder pÄ att den inte gÄtt ur produktion men jag ska frÄga SEIKO nÀr vi trÀffar dem pÄ BaselmÀssan.
Allt som oftast men det Àr inget man kan rÀkna med (som i det hÀr fallet). Köper man inte direkt frÄn AD köper man de facto frÄn en grÄhandlare. Fördelen med att handla frÄn Uret Àr vÀl dÄ snarare att svensk lag gÀller, 1 Ärs garanti och 3 Ärs reklamation bör vara ens vÀn dÀr.Det dÀr Àr vÀl Ätminstone inte helt korrekt? Urets klockor kommer allt som oftast med cert stÀmplade av ad. Cw stÀmplar sjÀlva.