Tackar, ja den har klarat sig bra verkligen. Ăr en 7001, en tidig 7001:a fĂ„r man sĂ€ga, Ă€r vĂ€l vanligast med -7000 fram till början av -77 ungefĂ€r.Ăr det dĂ€r en 7000?
Vilket praktexemplar!
/David
Senast Àndrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Tackar, ja den har klarat sig bra verkligen. Ăr en 7001, en tidig 7001:a fĂ„r man sĂ€ga, Ă€r vĂ€l vanligast med -7000 fram till början av -77 ungefĂ€r.Ăr det dĂ€r en 7000?
Vilket praktexemplar!
Finns det nÄgot datum nÀr PADI skall slÀppas?Jag har fÄtt svar frÄn higuchi om SRPA21, skall enligt honom inte sÀljas i Japan utan det Àr endast en exportmodell.
Typ augusti.Finns det nÄgot datum nÀr PADI skall slÀppas?
Vad bra, dÄ har man tid pÄ sig. Typ tack dÄTyp augusti.
Har en SRP777 till salu!Vart köper man en srp777 bÀst???
Skywatches har dom, men det stÄr att dom inte skickar prospex till EU, men dra ettt mail och kolla om det gÄr att lösa.
Riktigt tuffa klockor du har!Fick hem min senaste vintage Seiko igÄr, en 0634-5009.
HĂ€r tillsammans med mina andra, en 7549-7010, en 6309-7040 och min ungdomsklocka H461-5000.
N=November D=DecemberWhen trying to figure out when a Seiko is produced, the serial number's first two digits should tell you the last digit of the year and then the month right? I've seen a few case backs that have a number and then the letter N. What does that mean?
Is that just a guess or do you know? I've only seen N, and June, July, January wouldn't really work with that system.N=November D=December
Keeping it to one symbol only I guess
It's denominated like this:Is that just a guess or do you know? I've only seen N, and June, July, January wouldn't really work with that system.
1 = JanuaryIs that just a guess or do you know? I've only seen N, and June, July, January wouldn't really work with that system.
N=November D=December
Keeping it to one symbol only I guess
It's denominated like this:
1=Jan
2=Feb
3=Mar
4=Apr
5=May
6=Jun
7=Jul
8=Aug
9=Sep
0=Oct
N=Nov
D=Dec
/David
https://klocksnack.se/threads/seiko-snkk59.51078/Tips pÄ var man kan köpa en SNKK45? Verkar vara slut överallt
Tack för tipset men Àr endast ute efter SNKK45.
SÄ lÀnken Àr aftermarket? Ser förvÄnansvÀrt passande ut!Ville testa nÄgot med integrerad lÀnk sÄ jag klickade hem denna. LÀnken var standard Seiko 5 rassel sÄ fick bli en solid lÀnk jag hittade pÄ ebay. FörvÄnansvÀrt bra finish för att vara en 5a. Lite snygga fasningar pÄ boetten och riktigt fin tavla.
SÄ lÀnken Àr aftermarket? Ser förvÄnansvÀrt passande ut!
NĂ„gon som har erfarenhet av dessa gummin till Sumo? http://www.crafterblue.com/#!curved-end-rubber-strap-for-seiko-sumo/f24rc
Skulle gÀrna ha ett gummi till sommaren men glipan som blir mellan klocka och band pÄ sumon har avskrÀckt mig en del, vilket dessa band ser ut att lösa.
Vad tror ni om en blÄ med orange gummi? BlÄtt Àr jag rÀdd inte stÀmmer överens med det blÄ pÄ klockan. Svart funkar ju alltid, men kÀnns som orange skulle kunna vara hÀrligt "sommarsportigt".
Min "Gulguld" och svart med vit GMT Àr SUN026P1, osÀker pÄ polarens.Intressanta med GMT. Vad Àr det för refs?
Dom satsar hÄrt pÄ turtles! Den blÄsvarta tycker jag ser riktigt trevlig ut. Vad Àr det för fÀrg pÄ sekund och timvisarna? Ser nÀstan gröna utDe tvÄ som kommer i maj.