• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

KlÀmde dit en presidentlÀnk igÄr dÄ mina bandstift kom pÄ posten.
ÄndĂ„ nöjd att jag lyckades böja till Ă€ndlĂ€nkarna rĂ€tt bra, kanske var nybörjartur..
CegcJeb.jpg

Ngn med erfarenhet av GS OEM krokodil? Kvalitet? Matt eller semi-matt?
Funderar om det Àr prisvÀrt eller om det funkar lika bra med ett kroko/alligator frÄn Hirsch.

When trying to figure out when a Seiko is produced, the serial number's first two digits should tell you the last digit of the year and then the month right? I've seen a few case backs that have a number and then the letter N. What does that mean?

Tuna cerial number.JPG

Ville testa nÄgot med integrerad lÀnk sÄ jag klickade hem denna. LÀnken var standard Seiko 5 rassel sÄ fick bli en solid lÀnk jag hittade pÄ ebay. FörvÄnansvÀrt bra finish för att vara en 5a. Lite snygga fasningar pÄ boetten och riktigt fin tavla.

image.jpeg

Ville testa nÄgot med integrerad lÀnk sÄ jag klickade hem denna. LÀnken var standard Seiko 5 rassel sÄ fick bli en solid lÀnk jag hittade pÄ ebay. FörvÄnansvÀrt bra finish för att vara en 5a. Lite snygga fasningar pÄ boetten och riktigt fin tavla.

image.jpeg
SÄ lÀnken Àr aftermarket? Ser förvÄnansvÀrt passande ut!

Tjo! Seikotorsdag :)

Var hittar jag bra bandstift till denna goding. GÀrna i rÀtt diameter men möjliga att ta loss utan att bli vansinnig sÄ som man kan bli pÄ Seikos feta stift.

image.jpeg

NĂ„gon som har erfarenhet av dessa gummin till Sumo? http://www.crafterblue.com/#!curved-end-rubber-strap-for-seiko-sumo/f24rc
Skulle gÀrna ha ett gummi till sommaren men glipan som blir mellan klocka och band pÄ sumon har avskrÀckt mig en del, vilket dessa band ser ut att lösa.
Vad tror ni om en blÄ med orange gummi? BlÄtt Àr jag rÀdd inte stÀmmer överens med det blÄ pÄ klockan. Svart funkar ju alltid, men kÀnns som orange skulle kunna vara hÀrligt "sommarsportigt".

Ser lovande ut! NĂ„n som testat?

Tillbaka
Topp