• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Puh, hade varit för mycket med en tredje fÀrg :) gillar visarna bÀttre pÄ Coke modellen, men den blÄsvarta bezelen Àr ju riktigt smaskig :hungry:
HÄller med dig dÀr. Kan ju vara det taskiga ljuset som spökar igen, men tycker det ser ut att vara en för intensiv nyans av rött pÄ coke.

Jag lyckades dock tappa min skx007 och nu stannar den slumpmÀssigt men gÄr igÄng nÀr jag skakar igÄng den.. :banghead: LÀste att det troligtvis Àr visarna som Àr sneda och gÄr emot glaset? Borde inte vara sÄ svÄrt att fixa om jag följer denna guiden? http://www.clockmaker.com.au/diy_seiko_7s26/chapter7.html @yonsson
Det kan finnas olika anledningar, enklast Àr att gÄ in med klockan till en oberoende urmakare.

De tvÄ som kommer i maj.
3da60b17458ec09c2295fe93b20ed9de.jpg

Finns att köpa redan nu frÄn Filippinerna. :)

Min bezel pÄ Sumon gÄr ruskigt trögt att vrida. Har poppat av den och smörjt o-ringen, men tyckte o-ringen kÀndes lite för liten. Den bottnar inte riktigt runtom i hela bezeln. Den blev inte mindre trög nÀr jag smorde o-ringen och gjorde rent heller. Kan det vara att o-ringen lÀgger sig i klÀm? NÄgon som sitter pÄ en o-ring dom kan tÀnka sig sÀlja?

Tillbaka
Topp