• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

6306
IMG_20160313_163902.jpg

Vilken ska jag bestÀlla dÄ tycker du? =)

Annars, fler förslag? skall anvÀndas som beater

Skulle vÀl sÀga, bestÀll bÄda tvÄ. Fick nyligen min 007:a, den skulle jag sÀga Àr mer allsidig Àn 009:an. Planen Àr att köpa en 009:a till sommaren. Kan inte gÄ fel hur som. Om du tittar upp lite i trÄden ser du min 007:a pÄ brunt hirsch buffalo. Har Àven ett lÀdernato till. Kan tillÀggad att jubileelÀnken som ingÄr Àr lite vÀl rasslig/claspen kÀnns sÄdÀr. Men funkar absolut en sommar eller tvÄ. Lycka till!

Skulle vÀl sÀga, bestÀll bÄda tvÄ. Fick nyligen min 007:a, den skulle jag sÀga Àr mer allsidig Àn 009:an. Planen Àr att köpa en 009:a till sommaren. Kan inte gÄ fel hur som. Om du tittar upp lite i trÄden ser du min 007:a pÄ brunt hirsch buffalo. Har Àven ett lÀdernato till. Kan tillÀggad att jubileelÀnken som ingÄr Àr lite vÀl rasslig/claspen kÀnns sÄdÀr. Men funkar absolut en sommar eller tvÄ. Lycka till!
Ja originallÀnken Àr egentligen inte mycket att hÀnga i granen men den funkar! Kört min pÄ mesh ocksÄ, inte fel det heller! :)

Har eventuellt en Seiko SCED035 pÄ ingÄende och vad jag förstÄtt Àr lÀnken pÄ den vÀldigt krÄnglig att stÀlla in. Finns det nÄt stÀlle i Stockholm som gör Seiko-service och kan tÀnkas kunna hjÀlpa till med sÄnt?

Har eventuellt en Seiko SCED035 pÄ ingÄende och vad jag förstÄtt Àr lÀnken pÄ den vÀldigt krÄnglig att stÀlla in. Finns det nÄt stÀlle i Stockholm som gör Seiko-service och kan tÀnkas kunna hjÀlpa till med sÄnt?

Klockmaster i Globen Àr en trevlig butik med hjÀlpsam personal. Plus att dÄ kan du kika lite pÄ Grand Seikos som bonus.

Det trodde jag ocksÄ fram till dess att @Magnus (Sthlm) visade mig hur den skulle tas. Men du behöver bra verktyg. NÄgot smalt (men hÄllbart) att trycka ut sprinten med och en bra smal tÄng för att dra ut sprinten med. Sen Àr lÀnkbitarna hakade i varandra men man vrider dem bara 90 grader och "hakar ur" dem.

Tillbaka
Topp